• Linslusen1

Jag fick ett missfall

Jag fick ett missfall i måndags, skulle ha gått in i V.13 igår.
    Det känns så hemskt.
    Jag åkte in på akuten med smärtor, Jag kan inte få ur huvet när doktorn säger under tiden när han undersöker mig, "Jag är så himla ledsen men det ser inte bra ut, det är ett missfall på gång, jag kan tyvärr inget göra, är hemskt ledsen."
    Hans röst snurrar runt i mitt huvud hela tiden, jag skrek till när han sa det, det gör så ont i mitt hjärta.
    Jag och min man såg jättemycket framemot detta, vi har försökt i 2år och äntligen lyckades vi, men bebisen ville inte.
    Jag fick komma hem från sjukhuset igår, när jag ringde min man från sjukhuset (han jobbar på en annan ort) han grät nått så fruktansvärt mycket, och satte sig i bilen för att komma till mig, tillsammans grät vi i sjukhusrummet. Allt vi såg framemot, nya lägenheten, nya bilen, vårat nya liv är bara borta, Hösten känns nu bara mörk.

Jag har bara gråtit hela tiden, vill inte göra något, vill bara ligga hemma och sova.
    Tanken på att ringa till barnmorskan, ultraljudstider osv för att avboka allt känns helt fruktansvärt, ringa till alla man känner som vet om att vi skulle ha barn, Ush jag vet inte hur jag ska klara av det.

Behövde bara skriva av mig, är så himla ledsen för allting.
    Hur går man vidare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-29 08:38
    Tack så hemskt mycket för era värmande ord, Jag tar in allt ni skriver,Tack snälla!
    Idag ska vi på samtal så vi hoppas att vi kan få lite hjälp på traven.

• Svar på tråden Jag fick ett missfall
  • 2BMrsGhost

Vet inte riktigt vad ja ska skriva. Men ja känner med dig och vill ge dig styrkekramar........

• Havsro

Jag lider verkligen med dig... Och kan tyvärr inte dela med mig av någon erfarenhet, då jag inte har barn eller försöker få barn. Men det borde finnas hjälp att få - proffessionell hjälp.

Sen tror jag du bara måste ge dig själv den tiden att få sörja.

Kramar i massor!!

• bröllopsdag

Beklagar så det du varit med om. Denna processen är lång, av egen erfarenhet vet jag hur det kan vara.

Jag tipsar dig om familjeliv.se
    Ett bra forum där många delar med sig av det svåra och som också får stöd.

Om du skickar ditt alias som du har där till mig här till inboxen på BT så ska jag mailar dig på FL.

Kramar om dig!

• Juliazzb25

Vill bara beklaga!

jag vet hur det känns och jag vet att du kommer ha det tufft framöver men du måste vara stark.
    Tro mig när jag skriver att det kommer vara bättre.

Många kramar till dig

• påskharen

Lider med dig så oerhört, har också varit med om missfall, trodde jag var i vecka 11 men i själva verket hade fostret dött redan i vecka 6. Kommer fortfarande ihåg ultraljudsskärmen som var alldeles svart. Jag var också jätteledsen och ville bara vara ensam och ligga i sängen och gråta, dessutom såg jag gravidmagar precis överallt. På något sätt klarade jag av det hela och det kommer du också göra fast det känns så oerhört tungt just nu.
    Många kramar.

• MrsSeptember

Vet inte heller riktigt vad att säga... Det låter så fruktansvärt för er. Det är en sån stor sak med barn, det största.

Men det är bra, gråt ut med varandra och lev ut smärtan eller vad jag ska säga, så att det inte ligger kvar i er.

All lycka till, till er i framtiden.

• Linslusen1

Tack så mycket allihopa.

påskharen : Just nu känner jag verkligen inte för o vara med mina kompisar som har barn, tycker jag ser och hör barn överallt.
    Det var så hemskt för jag låg på gynavdelningen och familjeBB, ligger alldeles bredvid, så varje gång jag var tvungen gå o gå upp o röra på mig så såg nya mammor med sina nya bebisar, det sved till hårt.

• Zsarah

Beklagar sorgen. Ta hand om er. Styrkekramar.

• Freckles

Har ingen erfarenhet av nått liknande själv, men förstår att det måste vara oerhört svårt och jobbigt för er nu.
    En bamse kram till er båda!

Tycker som Havsro att ni ska försöka få proffessionell hjälp som kan stödja er i det här.

Kanske kan du ta hjälp av någon vän med alla samtal, då behöver du "bara" ringa ett samtal så kan någon annan sköta resten så ni får vara ifred.

Svar på tråden Jag fick ett missfall