• Linslusen1

Jag fick ett missfall

Jag fick ett missfall i måndags, skulle ha gått in i V.13 igår.
    Det känns så hemskt.
    Jag åkte in på akuten med smärtor, Jag kan inte få ur huvet när doktorn säger under tiden när han undersöker mig, "Jag är så himla ledsen men det ser inte bra ut, det är ett missfall på gång, jag kan tyvärr inget göra, är hemskt ledsen."
    Hans röst snurrar runt i mitt huvud hela tiden, jag skrek till när han sa det, det gör så ont i mitt hjärta.
    Jag och min man såg jättemycket framemot detta, vi har försökt i 2år och äntligen lyckades vi, men bebisen ville inte.
    Jag fick komma hem från sjukhuset igår, när jag ringde min man från sjukhuset (han jobbar på en annan ort) han grät nått så fruktansvärt mycket, och satte sig i bilen för att komma till mig, tillsammans grät vi i sjukhusrummet. Allt vi såg framemot, nya lägenheten, nya bilen, vårat nya liv är bara borta, Hösten känns nu bara mörk.

Jag har bara gråtit hela tiden, vill inte göra något, vill bara ligga hemma och sova.
    Tanken på att ringa till barnmorskan, ultraljudstider osv för att avboka allt känns helt fruktansvärt, ringa till alla man känner som vet om att vi skulle ha barn, Ush jag vet inte hur jag ska klara av det.

Behövde bara skriva av mig, är så himla ledsen för allting.
    Hur går man vidare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-29 08:38
    Tack så hemskt mycket för era värmande ord, Jag tar in allt ni skriver,Tack snälla!
    Idag ska vi på samtal så vi hoppas att vi kan få lite hjälp på traven.

• Svar på tråden Jag fick ett missfall
  • Mumriks blivande fru

Jag har inga egna erfarenheter av missfall, men jag känner flera som fått missfall och det var verkligen en hemsk upplevelse för dem. Dock har alla de gått igenom lyckade graviditeter efter det och har nu friska välmående små bebisar

Det kommer säkert att gå jättebra för dig i framtiden också! Jag förstår att det inte kan ersätta det barn ni väntade på nu, men ändå...

Många lycka tillkramar!!

• Freckles

Vad bra att din syster kunde hjälpa dig med alla samtalen.
    De är aldrig fel att be om hjälp...

• phly

Många kramar, det kommer att bli bättre nästa gång!
    jag har också haft missfall då barnet var 13 v. ja, det gjorde ont i hjärtat. Men

nu är mor till två vackra döttrar.
    många kramar

• Im yours

Jag beklagar verkligen sorgen. Massor av kramar

• Tooticki

Jag beklagar verkligen, har aldrig varit med om något liknande själv men jag vet att missfall är ganska vanligt och att många kvinnor kan bli gravida igen och gå igenom en normal graviditet. Detta missfall behöver inte vara något annat än otur.

Stort lycka till!

• Vargtassa

Skickar massor av tröstande kramar!!!!!!!!

• zsandora

Kram till dig gumman, vet så väl hur det känns, ja har redan en men har försökt i nästan tre år efter det, tillslut tog ja till hjälp med pergotime, men i höstas va ja bara gravid ett tag....

Det går över men ta det lugnt å prata ut med nån om det behövs. har du kollat upp varför det tog sån tid att bli gravid? Man ska ha försökt ett år å sen har man rätt till utredning. Vilket ja fick...
    Ja smällde av banan med bilen, bältet sitter i 5 punkter rakt över bebis magan, därav tror jag att ja fick missfall, annars tog det mig tre månader att bli gravid...

Ville bara kanske få dig att få förhoppningar om framtiden... Hoppas det inte gav fel signaler

• misstrixie

Varma tankar och kramar till er!

• Belladonna2008

Skickar massor av kramar till er!

• Troll1

Tycker så synd om dig! Jag VET hur det känns! Har själv haft 3 MF på raken för den hel del år sedan (2 MF och 1 MA), men det är väldigt starka minnen. Efter dem fick jag två barn, så ge inte upp. Du måste få sörja och läka färdigt både kroppsligt och psykiskt. Låt ilskan, sorgen och saknade komma ut.
    Stor kram från mej!

• Shayla

Jag vet hur det känns. Vi skulle snart (om en månad ungefär) få välkomna två små liv till oss men dom ville inte heller.
    Det enda jag kan säga är att sakta men säkert så kommer du må bättre. Ni kommer ha det jättejobbig ett tag men en dag vaknar du och mår ganska bra. Lovar!
    *Skickar massor med tröstkramar*

• nellie78

Skickar alla kramar som finns till dig!
    Jag vet hur det är att behöva gå igenom ett missfall, jag fick missfall i vecka 9 men fostret hade slutat utveklas bara några dagar efter befruktningen..
    Det är jättehemskt att detta ska behöva hända så många. Läkaren sa till oss att nästan alla som har två barn har ett missfall bakom sig!
    Det är bara att gråta,sörja och förbanna det som hände, tiden läker alla sår men ärren finns kvar för alltid..Jag är nu gravid i v 28 och allt går fint, men visst tänker jag ibland på den lilla vi aldrig fick träffa..men nu ser vi framåt igen och längtar efter sen lilla sprattliga bebisen som växer inom mig! Snart kommer du få uppleva detta också!

• Linslusen1

Shayla: Åh jag beklagar verkligen :( Vi ska på samtal idag med en kurator så jag hoppas att hon kan hjälpa oss.
    Värst är det på morgonen när jag måste kliva.
    Tack för dina snälla ord :)

nellie78 : Tack så mycket :)
    Ja det är helt fuktansvärt hur vanligt det är med missfall hade ingen aning, Jag längtar så efter en bebis, längtan är verkligen så stark.
    All lycka till er och eran bebis :)

• Shayla

Linslusen1 skrev 2008-08-29 08:36:46 följande:

Shayla: Åh jag beklagar verkligen :( Vi ska på samtal idag med en kurator så jag hoppas att hon kan hjälpa oss.Värst är det på morgonen när jag måste kliva.Tack för dina snälla ord :)
    Hur gick det hos kuratorn? Hoppas att ni kan få hjälp att släppa detta hemska och orättvisa som hänt er. Kram
Svar på tråden Jag fick ett missfall