• Humlanhubbe

Vad hade du för/ska du ha för blommor i brudbuketten?

Själv fick jag en knäpp veckan innan bröllopet och bytte blommor helt o hållet Gick från en créme&lime-färgad droppe till rundbunden helvit med enbart stora liljor -I love!!Ångrar inte valet en sekund!

Vad har Du valt för blommor?Någon särskild anledning !?

• Svar på tråden Vad hade du för/ska du ha för blommor i brudbuketten?
  • tolonta

Hela vårt tema var blått och solrosor, så jag ville ha minisolrosor och blå blommor (utan anstrykning av lila i), och så en hel del grönt och gärna någon hasselgren...

Blev jättenöjd!

• Roccosgirl

Vi gifte oss på Mauritius! Jag sa att jag ville ha en rund bukett, inget som hängde. Med röda och orange rosor, mest orange. Jag blev supernöjd när de levererade den till vårat hotellrum strax innan vigseln! Finns bild i mitt galleri!

• Black velvet

Ingen aning, skall åka till Köpenhamn dagen innan där finns ett blomsterbinderi som är i världsklass.
    De har alla möjliga ovanliga blommor och vi får se vad de har just den dagen!
    Då min klänning är i svart sammet med tefärgad spets får det väl bli samma färg som spetsen ingen susning.
    Hittar jag inget jag vill ha får jag vara utan, jag skall ha en svart sammetspåsväska då får den räcka.
    Lycka till

• Wicsen

vi hade mörkblått och vitt som färgtema, så det blev vita rosor, vit brudslöja, blå agapanthus, blått band runt stjälkarna och vita pärlor på tråd i buketten.

• Kärlek ger näring åt själen

Jag kommer att ha rostfärgade rosor, Gerberor,bär och trollhassel i en lösbunden droppformad bukett. Är såå nöjd med den. Vi gifter oss i Oktober och då passar det perfekt

• Hedebris

bara röda rosor. totalt älskade den!

• Paeonia

Visste att jag ville ha pioner. Sen om den skulle vara rundbunden eller droppformad blev bestämt typ samma dag jag gjorde den.

Det slutade med en droppformad bukett med pioner i två olika färger varav den ena sorten var mycket hårt knoppade, två sorters rosor varav den ena var hårt knoppade kvistrosor, outslagen kärleksört, ekblad, texasgräs, salallblad och murgröna+kristallnålar i några av rosorna.

Bild finns i galleriet

• lillP

det blir gröna rankor, tulpaner, rosor, guldiga blad och nåt mer Har fått floristens skiss och det känns jättebra. Var inne på kallor från början, men det känns som alla har det nu för tiden, så det blir tulpaner istället Skissen finns i mitt BG om ngn är nyfiken.

• annalovquist

Jag ska rosor i två rosa nyanser samt rosa hortensia! Mina favortiblommor och favoritfärg och vårt färgtema!

• PL080802

lila hortensia och cerisa och orangea rosor, ni ser den (i bred version) som mitt signaturfoto

• Lajsan

Älskar röda rosor så där var valet lätt, finns i galleriet

• Vi två ska bli en

Jag ska vita kallor bara som ska vara ganska långa budna i ett tjockt guld band tror jag vi har nämligen tema guld och vitt.... det blir enkelt och stilrent

• Daa

Ville ha en naturlig (inte för tätt bunden) bukett med blått i. Det blev blåklint, vita rosor, daggkåpa och lite murgröna. Finns i galleriet.

• Rosenpetunia

Röda och rosa rosor. Älskar rosor! Det var med röda rosor min älskling uppvaktade ihärdigt i början av vårt förhållande...
    Dessutom, rosor är tåliga blommor. Och det behövdes på vårt bröllop

Svar på tråden Vad hade du för/ska du ha för blommor i brudbuketten?