Inlägg från: Tösabita |Visa alla inlägg
  • Tösabita

September 2009

Hejsan alla!
    Härligt med en September tråd, precis vad jag saknat.
    Gifter mig 090919, har planerat sen Mars i år då frieriet kom. Fick bokat kyrka och lokal i början av sommaren men sen har planeringen legat på is, är mitt uppe i en stor husrenovering också, men tänkte nu ta tag i det hela igen.

För oss blir det de typsika höstfärgerna med grönt, rött och orange.

• Tösabita

Trodde precis som Igia att 19 September inte skulle vara så populärt utan att folk skulle tycka det var för sent.

Vi bokade som sagt kyrka och lokal i början av sommarn, men vi har nu ändrat oss angående lokalen så vi letar vidare för fullt. Trodde aldrig att det skulle vara så jobbigt att bara hitta en bra lokal.

Ronney, Jättefina inbjudningskort.
    Jag har en liten ide om hur våra ska se ut och de påminner faktiskt lite om dina :)

• Tösabita

Finns en bild i mitt galleri på ett inbjudningskort som jag gillar. Dock har jag tänkt att det mörka ska vara mer mönstrat. Har inte bestämt om "linjerna" ska ligga vågrätt eller diagonalt heller.
    Håller absolut med om att inbjudningarna, festprogrammen o.s.v ska ha samma stil.
    Om jag hittar en bra tapet har jag även fundering på att lägga den som löpare på borden. Vi får se.

Jag bor i Uddevalla.
    Den lokal vi bokat är egentligen den ultimata bröllopslokalen här. Den har ett underbart läge med en fantastisk park och havet precis brevid.
    Tyvärr är den väldigt sliten plus att min sambo kommer få gå runt och ducka för ljuskronor hela kvällen.

Finns väl en del lokaler här i området. Men jag är tyvärr rätt kräsen. Vet hur jag vill ha det så det är svårt att hitta nåt bra.

• Tösabita

Vill gärna ha vigseln hemma i "vår" kyrka. Känns lite långt att åka ut till Marstrand sen. Finns annars massa fina ställen utefter kusten.

Tror det kommer gå mycket i brunt och grönt och sen lägga till färgklickar med röda blommor och så.
    Värt att ta en tur till rusta då förstår jag.
    Tack för tipset.

• Tösabita

Hejsan tjejer och välkommen alla nya!
    Roligt att det börjar bli så pass många September brudar.

Vissa av er har ju kommit jätte långt i planeringen. Jag lever fortfarande kvar i tron att jag har över ett år på mig att planera, tiden går alldeles för fort.

Har precis ändrat vår lokal och det känns toppen! Trodde aldrig vi skulle hitta någon som båda var nöjd med så det är väldigt skönt att ha det avklarat.

Vi kommer laga all mat själva. Men eftersom jag inte vill att någon av den närmsta familjen ska "jobba" på vår dag så försöker jag värva folk som kan hjälpa till med servering och sånt. Var faktiskt lättare än vad jag hade förväntat mig.
    Har däremot stora problem med att komma på vem/vilka man ska ha som toastmaster, jätte svårt ju.

• Tösabita
    TesshjärtaFred skrev 2008-10-19 19:41:58 följande:
    Vilka har du tillfrågat om servering och sådant? Folk du känner eller? Jag funderar mycket på serveringsfrågan. Iofs har inte vi bestämt oss för vilken catering vi ska anlita än, så det kanske faller på plats när vi väl har gjort det.
    Jag har frågat kompisars syskon, jobbarkompisar, syskonens kompisar och så vidare. Bekantas bekanta kan man säga. Folk jag känner men inte är bjudna på bröllopet. Har en tjej med som jobbat som servitris så hon vet vad det handlar om och kan instruera de andra lite. Kräver inte att någon ska servera perftekt eller ta massa tallrikar på hög, då tycker jag man får ta in proffs.
    Ska även ha en bekant som sköter lite mer i köket.
    Kan ju alltid ta serveringspersonal ifrån catringfirmor också.

Har inte kommit så långt i planeringen än att jag fått den känslan av att vilja rymma iväg. Men den kan komma, man vet aldrig :P
    Har däremot fått höra ifrån bästa-vännen att vi inte får rymma, då blir hon arg.

Jag har snarare problem med att bestämma hur bröllopet ska vara. Vill jag ha stort bröllop med stor fest, litet för de närmaste med picnic hemma i trädgården eller ett vid föräldrarnas sommarhus. Vi har bestämt oss för ett September bröllop men hade gärna haft ett vår, sommar och vinterbröllop också.

Vill bara tala om att det blir mycket "Jag vill..." här eftersom sambon inte har tid med någon bröllopsplanering just nu. Jag tar fram förslag och sen bestämmer vi tillsammans utifrån dem.
Svar på tråden September 2009