TesshjärtaFred skrev 2008-10-19 19:41:58 följande:
Vilka har du tillfrågat om servering och sådant? Folk du känner eller? Jag funderar mycket på serveringsfrågan. Iofs har inte vi bestämt oss för vilken catering vi ska anlita än, så det kanske faller på plats när vi väl har gjort det.
Jag har frågat kompisars syskon, jobbarkompisar, syskonens kompisar och så vidare. Bekantas bekanta kan man säga. Folk jag känner men inte är bjudna på bröllopet. Har en tjej med som jobbat som servitris så hon vet vad det handlar om och kan instruera de andra lite. Kräver inte att någon ska servera perftekt eller ta massa tallrikar på hög, då tycker jag man får ta in proffs.
Ska även ha en bekant som sköter lite mer i köket.
Kan ju alltid ta serveringspersonal ifrån catringfirmor också.
Har inte kommit så långt i planeringen än att jag fått den känslan av att vilja rymma iväg. Men den kan komma, man vet aldrig :P
Har däremot fått höra ifrån bästa-vännen att vi inte får rymma, då blir hon arg.
Jag har snarare problem med att bestämma hur bröllopet ska vara. Vill jag ha stort bröllop med stor fest, litet för de närmaste med picnic hemma i trädgården eller ett vid föräldrarnas sommarhus. Vi har bestämt oss för ett September bröllop men hade gärna haft ett vår, sommar och vinterbröllop också.
Vill bara tala om att det blir mycket "Jag vill..." här eftersom sambon inte har tid med någon bröllopsplanering just nu. Jag tar fram förslag och sen bestämmer vi tillsammans utifrån dem.