Inlägg från: MyochErlend |Visa alla inlägg
  • MyochErlend

    September 2009

    Åh så härligt med en tråd för septemerbrudar-09:)

    Själv ska jag gifta mig 12 sept i Sunne...
    Känner att jag ligger bra till i planeringen..
    har bokat kyrka och festlokal..
    Köpt klänning (fast jag egentligen bara skulle pröva):P
    Vi har 2 värdpar..
    Färgtema är vinrött, svart, silver och vitt
    och det kommmer nog bli en del rosor..
    har lite lust på lite moulin rouge - feeling... :)

    Har ni bestämt ingångs/utgångs musik?

    Gleder mig till mer prat här inne :)

  • MyochErlend

    idag har vi fått ingångs och utgåns marsh..
    ingång..ledmotivet till forest gump...
    utgång - come what may från moulin rouge...
    vad har ni för någon musik ??
    Nyfiken** :)
    Natti natti

  • MyochErlend

    nja... vill ha det mer personligt.. men kyrkobröllop blir det...
    musiken är bland det viktigaste för oss.. av alla detaljer alltså.. och därför vill vi ha något som verkligen är vi.. och det är detta :)
    ..men det är långt kvar till september 2009....*hihi*
    Vet du vad ni ska ha ronney?
    natti

  • MyochErlend

    nja... alltså...
    när vi bokade kyrka så berättade vi lite vad vi hade tänkt..
    vi frågade om mina morbror som är pastor i en pingstkyrka fick viga oss..
    Svaret var:" Visst får han viga er bara han tar kontakt med den lokala prästen och någon av er (brudparet) måste vara medlem i svenska kyrkan. När det kommer till musik så kan vi inte bidra med något för det verkar som ni inte vill ha den bröllopsordning (liturgi) som är för svenska kyrkan..och vår kantor spelar bara efter den, så musiker måste ni själva hitta."

    Detta var det bästa svar vi kunde få..
    eftersom min blivande man och jag båda studerar musik så har vi massa duktiga musiker att välja ibland.. och vi kan få det helt personligt!!! :)
    Åh.. vigseln är den jag ser fram mest till... eller iaf just nu :)

    (oj det blev långt)

    Så ronney... kolla up med kyrkan vad de har för bestämmelser och sen är det bara att välja och vraka :)

  • MyochErlend

    så tyst det blev här....
    *puff*

  • MyochErlend

    oj.. har ni bokat innan ni vart där...så modigt! :)

    Jag har också tänkt göra egna ganska enkla...
    men det är inte det lättaste alltid...
    jag har gjort ett prov ex. och hmm.. ja..jag vet inte jag..
    det är svårt det där..
    något annat är gästlistan..usch jag gruar mig...

  • MyochErlend

    jag tror också på midsommar sån ca :)
    och så vill jag ha gott om tid efter sista osa. dag för det är så mycket som är beroende av vilka och hur många gäster det är som kommer...
    Vi kommer landa på ca 150 gäster.. känns på ett sätt lite för mycket men när vi gått igenom vilka det är som kommer så vill vi verkligen ha med alla... det är inte några "nja-personer" som finns med.. ;)
    så hellre då många än att vi måste välga vissa vi ska ta bort.. usch och fy..
    både jag och min blivande man har "kanin-släkter"...¨nära sådana också så det går inte att ta bort någon där..
    jaja jag klagar absolut inte.. âlskar min släkt och är glada att de finns och vill komma och fira dagen med oss :D
    ska ni skriva gästpresentation i häftet?

  • MyochErlend

    men.. ja just det.. hur gör ni med boende för gäster??
    fixar ni eller har ni olika förslag på boende och så får gästerna boka??
    Smart det där med att ge gästerna gott med tid att ta sig ledigt..
    Hos oss är det så att ALLA gäster utom 4 kommer behöva boende..
    Ouffa... jaja så är det när alla har minst 3 timmar att resa...

  • MyochErlend

    vi har funderat på detta,..
    men njaa.. 150 gäster på brunch...
    sen har de flesta låååååång väg att resa (6-8 timmar) och tror att de vill ta sig hem.. + att vi vill öppna våra presentrer och bara mysa..

    Ev. om vi träffar bara våra närmsta familjer...

Svar på tråden September 2009