Inlägg från: MyochErlend |Visa alla inlägg
  • MyochErlend

September 2009

ja..på ett sätt men ändå inte..
    igår var jag väldigt positiv och kände som jag hade lite kvar och det var låååååååååång tid..
    tror nyckelord är struktur och delegering..:)

• MyochErlend
    TesshjärtaFred skrev 2008-10-03 16:14:01 följande:
    Vi kommer att vara på ett slott där ingen av varken vår familj eller våra gäster bor i närheten, men det finns boende för alla på slottet. Jag känner absolut ingen stress. 11 månader är lååååång tid, och jag är lugn som en filbunke.
    åh så praktiskt!
    Ja.. men just det där med boende.. det är iaf något som inte är ngn idè att oroa sig för.. för att när man gett gästerna den info man kan så får det vara upp till dem och ringa och fixa..
    är det ngn mer som tänker så?
  • MyochErlend

..mmm bra idè...
    vi fick erbjudandet att om vi förbokade 10 rum på ett hotel (och de blev bokade) så skulle vi få bröllopssviten gratis...
    Grejen e att ja e inte alls säker på att 10 par vill betala drygt 2000 kr för en helg på hotel...
    Alla har så långt att åka så troligtvis kommer de flesta på fredagen och åker på søndagen...

• MyochErlend
    Igia skrev 2008-10-04 19:16:52 följande:
    Det var ju ett bra erbjudande men som du säger blir det rätt mkt pengar för de gästerna. De ska ju åka en bit och det kostar ju oxå pengar.Var priset per person el per par?Det är svårt tycker jag att hitta ett bra pris på hotellet...
    Det var per dubbelrum alltså per par...
    men ja det där är svårt.. 2000 kr boende + bensin ca 100 mil=2800 kr (ca) .. Bröllopspresent på det och du är uppe i över 3000 kr...
    Ouff.. det är alldeles för mycket enligt mig....
  • MyochErlend
    Lillamiraklet skrev 2008-10-04 20:08:15 följande:
    Oj nu var det länge sedan jag skrev här. Tiden bara rinner iväg..Känner jag måste uppdatera lite:Kyrka: Botkyrka kyrka - bokadMiddag/fest: Hågelbyhus - bokadSolister i kyrkan - bokad (samt två låtar att sjunga i krykan)Brudtärna och bestman tillfrågadegästlistan - så gott som klar (några kanske kan tillkomma vi blir runt 70 pers).inbjudningskort: förslag framtaget och godkänt av sambon =) Vi gör egna i mörkblått, lila och silver =) (Därmed är även grunden för vigsel och festprogram ordnat men layouten är kvar!)Pensionat för hundar: kollat men ej bokatBröllopsnatten spenderar vi hemma med lita myspys ordnat med ljus och champagne innan =) Bor tre minuter från festvåningenFotograf - bokad (kan dock ändras då vi fått bra offerter från två andra nu också).In marsch blir - pachbel canon D (sambons val)Utmarsch - troligtvis gotländsk brudmarsch...offert för busstransport mellan kyrka och festvåning är ordnat med =) men ej bokat.Val av brudbukett och blomval ordnathåruppsättning - har en klar idé om vad jag vill haÖvernattning till gästerna - har bokat ett helt vandrarhem (jätte fräscht!).ja det var allt så här långt...EN hel del som faktiskt kan strykas från listan men det behöver jag för jag vet att våren kommer att bli SUPER stressig för mig då jag börjar jobba då =) SÅ det är skönt att ha så mycket som möjligt klart då, dessutom så börjar sambon att arbeta i Norge nu i november månad så då finns inte han tillgänglig på samma sätt som nu, med att följa med och välja ut lokaler och sådant.Har ni någon idé om vad för kläder ni ska ha på er?
    oj och jag som tyckte jag var långt kommen ;)
    Grattis med så mycket på plats...
    Klänningen är dock i box för mig..
    Skulle egentligen bara pröva lite i somras men blev helt kär..
    Fick en känsla i kroppen som jag aldrig har haft innan och jag kände mig SÅ fin :):)

Längtar tills jag få ta på mej den igen :D
  • MyochErlend

har ni en bra söndag.. alla septemberbrudar 2009 ?:D

• MyochErlend

jag har haft en fin dag iaf :D

• MyochErlend

Godmorgon..
    igår hade vi uppdatering av gästlistan..
    ouff.. uppe i 164 st nu.. INTE BRA egentligen..
    hur går det med er gästlista??
    ha en fin dag;D

• MyochErlend
    Igia skrev 2008-10-06 11:37:49 följande:
    Hej på er allihop!Har skaffat en ny jobblokal så har målat hela helgen och försökt bestämma tapet... Kul och insåg i morse att jag inte har tänkt på bröllop på hela helgen. Lite befriande måste jag säga Så vi har inte kommit så mkt längre i planeringen än innan helgen.Lillamiraklet:Jag har ritat en egen klänning som jag tänkte få uppsydd. Förmodligen syr vi upp till sambon oxå... Men det beror på vad han hittar och inte.Har mailat ngr fotografer, men vi vet inte roktigt vad vi vill ha än.
    så skönt att göra något annat ;)
    jo men vi får hoppas att det inte bara blir bröllop fram tills september nästa år.. man vill ju inte vara trött på det när dagen kommer ;)
  • MyochErlend
    ronney skrev 2008-10-06 12:56:03 följande:
    beställde klänning i lördags.. ett steg närmare (förhoppningsvis visar den sig inte vara helt fel)
    hej.. så modigt att beställa utan att prova :)
    Har du någon bild som man kunde få se *nyfiken*
    Min klänning är köpt och klar och det känns såååååååå skönt :D
    Hur har ni andra det med klänning??
Svar på tråden September 2009