Inlägg från: EhjärtarE |Visa alla inlägg
  • EhjärtarE

Någon som haft doftranka (stephanotis) i brudbuketten?

Jag har hört att den luktar mycket, så att man till och med kan få ont i huvudet. Min pappa är lite känslig för blommor och jag vill ju inte att vi ska behöva ta ut brudbuketten för att han inte klarar av det (han kommer ju sitta alldeles bredvid på festen). Luktar de verkligen så mycket? Jag tycker ju att de är så fina! Dessutom funderar jag på att ha de i håret, hur funkar de om de luktar så mycket? (Ni kan se bild på hur jag vill ha brudbuketten i mitt galleri).

• Svar på tråden Någon som haft doftranka (stephanotis) i brudbuketten?
  • EhjärtarE

Jag trodde det var många som hade det? Var i alla fall inne i en blomsteraffär idag och jag tyckte inte det luktade så mycket, bara litegran om man kom nära, fast det luktade ju gott Är det ingen som har erfarenhet?

• EhjärtarE

Verkligen ingen? Trodde den var ganska vanlig...

• EhjärtarE

Egentligen är det nog mest pollen han inte klarar av, men det är någon blomma vi inte kan ha inne heller, kommer inte ihåg vilken... men egentligen är det nog inte själva doften, så det borde ju gå bra.

Den är ju så himla fin, jag vill ha den! Ingen som VET om den luktar mycket eller har haft den i sin brudbukett?

Svar på tråden Någon som haft doftranka (stephanotis) i brudbuketten?