• sbarlin78

Cool bröllopsbukett

Hej!

Jag behöver ha hjälp!!!

Jag vill inte ha en traditionell (i mitt tycke trakig) blombukett!
    Jag vill ha nagot annorlunda- som sticker ut!
    Är det nagon som har tips eller idéer???

Jag har letat pa nätet men hittar inte sa mycket som jag fastnar för....

Tack för alla tips och idéer!

• Svar på tråden Cool bröllopsbukett
  • Gizmos

Jag hade en lite ovanlig bukett med knallgula kallor bla.
    Bild finns i mitt galleri, vill du ha fler skickar jag garna over till dig....

• hgav

Prata med en riktigt bra florist. Oftast har de bilder på buketter de gjort tidigare som kan ge dig massa idéer.
    En tjej jag känner gjorde en jättevacker brudbukett som innehöll ceriserosa rosor och lila tistlar. Helt fantastisk!

• tolonta

På vilket sätt vill du sticka ut? Färg, form, blomval, allt?

Min bukett (syns nog litet på bild i mitt galleri) var inte direkt den mest klassiska, men inte så värst udda heller...

• sbarlin78

Gizmos- superfin bukett! Jag har funderat pa nagot liknande!

Tolonta- Jag vill ha nagot som sticker ut- antingen färg, form, blommor- eller alltihop! Jag tycker traditionella blombuketter är sa fantastiskt trakiga. Jag har funderat pa att inte ha nagonting alls- men jag kommer att vara sa nervös att jag vill ha nagon ting att halla i!

• Emmas syster

jag funderade på en boll med mossa och ett par prästkragar i

det blev en grön bukett som hade med mitt yrke att göra istället, med en kronärtsskocka, några gröna chilifrukter, några lime och sen var det gröna blad och några få rosor - blev billig och fin

• tolonta

Man kan som sagt ha en boll. Litet såhär: www.delyx.se/res/Default/brollop.jpg

Trassel? TYp som detta: hem.passagen.se/sandralang/Bilder/transparant_bagformad_brudbukett.jpg

Eller en väldigt spretig bukett, med en större blomma i mitten och så massa grejer som sticker ut från den.

Eller bara hålla i en enda blomma, kanske någon orkidé?

Med kallor kan man få häftiga buketter: www.brollopsguiden.se/community/user_images/ThereseL/brudbukett.jpg

En bukett med frukter och/eller bär i, björnbär är snyggt i bukett...

Hassel är coolt i en bukett: holmsundsblommor.blogspot.com/2008/02/christinas-brudbukett.html

Den här är litet udda:
    images.google.se/imgres&imgrefurl=holmsundsblommor.blogspot.com/2008/03/brudbuketter-i-hftigt-orange-lila.html&h=400&w=300&sz=40&hl=sv&start=187&um=1&usg=__b76bAxg78DWzUbO9EE-v9gwaYb0=&tbnid=K7OJxAjNQXbqzM:&tbnh=124&tbnw=93&prev=/images%3Fq%3Dbrudbukett%26start%3D180%26ndsp%3D20%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN

Denna är också ganska udda:
    www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=109&BrudID=62

EN sån här?
    www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=109&BrudID=62
    Eller denna:
    www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4580&BrudID=1

• Aleta

Det fanns en tråd för ett tag sedan med annorlunda blomgrejer. T ex armband av blommor som hängde ner och lite annat skoj som jag aldrig har sett. Snyggt också!

Tyvärr så hittar jag inte tråden. Är det någon annan som vet vilken jag menar?

• Sandrah

Om du gillar callor kan du kolla in min bukett.. finns i mitt galleri! Minst sagt ovanlig och lite "tuffare"

// Sandrah

• lillP

Jag ska ha en lite annorlunda bukett, iaf i mitt tycke Har fått den designad så den ska passa min klänning. Du hittar skiss på buketten samt blomnamnen (går att googla fram bilder) i mitt galleri

Svar på tråden Cool bröllopsbukett