• sbarlin78

Cool bröllopsbukett

Hej!

Jag behöver ha hjälp!!!

Jag vill inte ha en traditionell (i mitt tycke trakig) blombukett!
    Jag vill ha nagot annorlunda- som sticker ut!
    Är det nagon som har tips eller idéer???

Jag har letat pa nätet men hittar inte sa mycket som jag fastnar för....

Tack för alla tips och idéer!

• Svar på tråden Cool bröllopsbukett
  • silvera

Hos www.bernzonsblommor.se/brollopsgalleri.asp hittar du hur mycket spännande som helst!

Min egen bukett satte floristen ihop efter lite utskrivna bilder därifrån, tillsatte lite egna ideer och så mina glitternålar, pärlnålar osv.

jag hade även låtit trycka upp sidenband (www.minanamnband.se) med våra namn och datum på, som floristen lindade runt hållaren, och lät hänga ner, med lite pärlor som dekoration.

Jag älskade min bukett, då den förutom var brudbukett, även var bukett till mig på min 35-årsdag!
    Den var lite som jag är, och som jag skulle vilja vara... vild och vågad!

www.sorkin.se/viklund/pages/Viklund_061216_272.htm

• sbarlin78

Ah vad roligt med nya ideer!!!
    Det verkar som att det inte bara är jag som inte vill ha någon traditionell brudbukett!

• Krokodill

Min bukett var supervacker! Vi hade hösttema på bröllopet så i buketten fanns orangeröda rosor, oranga germini samt rönnbär och rönnbärsblad tillsammans med murgröna för att få det lite "spretigare" och med lite häng! Superfint!

• Fenixx
    Krokodill skrev 2008-09-02 14:59:03 följande:
    Min bukett var supervacker! Vi hade hösttema på bröllopet så i buketten fanns orangeröda rosor, oranga germini samt rönnbär och rönnbärsblad tillsammans med murgröna för att få det lite "spretigare" och med lite häng! Superfint!
    inga bilder att visa?
  • 20080802

Min var inte så "spejsad" som många andras utan nästan lite gammeldags, men ändå rätt ovanlig i färgval och sammansättning. Floristen la massor av jobb på att hitta blommor som skulle matcha min klänning; orange rosor, björnbär och en hel del annat smått och gott... Finns i mitt galleri.

• Krokodill

Fenixx; Tyvärr inte ännu... Kameran blev kvar hos mina föräldrar, men senare i veckan hoppas jag! Jag har inte sett några bilder från mitt bröllop!!

• Krokodill

20080802; Vilken vacker bukett!

• 20080802

Krokodill: Åh, tackar tackar! Var ett gott samarbete mellan mig själv och floristen. Kändes rätt till både mig och klänningen.

• Kärlek ger näring åt själen

Låter som min bukett Förutom att jag inte kommer att ha murgröna o rönnbär utan någon annat bär. kommer också ha trollhassel. Finns en bild på ett ungefär så som min i galleriet. min kommer att se ut ungefär som den

Krokodill skrev 2008-09-02 14:59:03 följande:
  • 20080802

Låter lite som min. Jag hade björnbär i min, men det är kanske inte säsong längre. Titta gärna in i mitt galleri för ytterligare inspiration. Fick mycket beröm för den på bröllopet.

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-09-03 15:23:31 följande:

Låter som min bukett Förutom att jag inte kommer att ha murgröna o rönnbär utan någon annat bär. kommer också ha trollhassel. Finns en bild på ett ungefär så som min i galleriet. min kommer att se ut ungefär som den
  • Kärlek ger näring åt själen

Ja lite som din fast med trollhassel med

20080802 skrev 2008-09-05 09:42:54 följande:
    Låter lite som min. Jag hade björnbär i min, men det är kanske inte säsong längre. Titta gärna in i mitt galleri för ytterligare inspiration. Fick mycket beröm för den på bröllopet. Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-09-03 15:23:31 följande:
  • gustafmatilda

Jag blev jättenöjd med min bukett. Tycker den är cool och inte alltför vanlig. Kolla gärna i galleriet!

• Goaste
    gustafmatilda skrev 2008-09-05 17:12:12 följande:
    Jag blev jättenöjd med min bukett. Tycker den är cool och inte alltför vanlig. Kolla gärna i galleriet!
    Lite OT men Måste bara undra om dina örhängen, gjorde du dem själv eller är de köpta?

Häftig bukett!
  • gustafmatilda
    Goaste skrev 2008-09-13 02:28:00 följande:
    Lite OT men Måste bara undra om dina örhängen, gjorde du dem själv eller är de köpta?Häftig bukett!
    Tack, kul att du gillar!

Örhängena och pannsmycket köpte jag av Made by Kirsto, de är alltså handgjorda, men inte av mig =)
Svar på tråden Cool bröllopsbukett