• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Fame:
    Vi kommer att ha små askar med praliner i och namnskylten fastsatt på ett snöre runt asken. Det blir våra placeringskort.

• Sobeit

Igia:
    Wow! Vilken idé! Hur kom ni på det?

• Sobeit

Igia:
    jag kommer att vika egna askar med lock av creme-färgad skyltkartong. Sedan ska det läggas i lite köpes praliner och lite tyll. På med locket och runt asken ska jag knyta ett tvinnat tunnt grönt snöre. På snöret ska jag sedan fästa tags som det det står personens namn på. Det tar inte så länge att vika en kartong m lock.

• Sobeit

Igia:
    Jag har provvikt det 2 ggr och eftersom jag fattade vikbeskrivningen redan första gången jg läste den så funkar det bra. Men detta är bara n sak jag ska göra. Igår kom jag på en ny sak. Köpa obehandlade servettringar och fixa dem till oss. tänkte måla dem i creme och sedan lacka fast en vit spets runt om. Det blir kanonbra!

• Sobeit

Vargtassa:

Ikea?

Jag kan verkligen inte vika servetter så istället får det bli servettringar. Jag är en servettringstjej!

• Sobeit

Igia:
    Nä, må så vara. Men istället så gör ni servetter med gästernas anleten på. Och det är ju oxå pyssligt!

• Sobeit

Det finns nu på rea på www.cchobby.se.

monkay skrev 2008-11-14 14:25:34 följande:
    Va roligt! Men var köper man såna där obehandlade servettringar? Låter som att det kommer bli superbra
  • Sobeit

Måste säga att jag gillar alt 2 bäst! Men de är jättefina båda två!

monkay skrev 2008-11-14 18:34:15 följande:
    Tack så mycket för era åsikter! Nu blev det ju jättesvårt, en majoritet tycker att den grå varianten var bäst (alt2)... hehe och jag började gilla alt 1 bättre med det vita pappret! Problemos, tur att det är långt kvar tills det är dags att skicka ut Tänk vilka i-landsproblem man har ibland va? Ha en mysig fredagskväll alla Uppsalabrudar
  • Sobeit

monkay:
    Ja, jag har inte heller beställt än utan ska oxå kolla omd et finns på annat håll innan. Men om man skickar efter en massa annat så blir det rätt ok iallafall.

Har de mycket grejer på Uppsala färg?

• Sobeit

monkay:
    Ja, du får gärna kolla om de har stansar för bårder och hörn. Så man kan få riktigt snygga kanter och hörn liksom. De dekorsaxar jag köpte är inte såååå bra. De är köpta på barnavdelningen och det var billigt och jag fick verkligen vad jag betalade för. *suck* Så jag måste hitta lite nya grejer till inbjudningarna. Har du köpt papper där oxå?

• Sobeit

Jag kan rekommendera Gottsunda saxen! Hon som äger den är granne med mina föräldrar och jätteduktig sömmerska. Vet tyvärr inga priser. Men kolla med henne!

FrökenFräken1 skrev 2008-11-16 22:44:35 följande:
    Ojoj... Nu börjar det stressa till sig känns det som. Jag börjar fatta att det är lite att göra. Men jag kommer nog inte at pyssla så mycket fint som ni gör- jag är superimpad!! Men jag är på jakt med ljus och lykta efter en duktig och rolig person som kan hjälpa mig att sy om min klänning. Känner någon till nån?Det behöver inte vara nån med egen butik å så, bara "hon" är pålitlig! Hjälp!! Please!
  • Sobeit

mia8:
    Har du köpt den via en butik? Om så är fallet så bör affären hjälpa dig att sy in den. Annars har du rätt att häva köpet och försöka hitta den hos en annan försäljare.

• Sobeit

mia8:
    Mitt bästa tips är då att du börjar ringa runt till olika sömmerskor och hör vad det skulle kosta att anlita dem för att sy in just din klänningsmodell. Personligen skulle jag nog ha avbeställt klänningen och försökt att hitta en annan som jag gillade. När ska du gifta dig?

• Sobeit

Ja, det skulle jag ha gjort! Jag är säker på att du kommer att hitta en minst lika perfekt klänning!! *lyckokram*

mia8 skrev 2008-11-20 17:15:00 följande:
    Jag ska gifta mig den 25 juli... Så det är bara att sätta igång letandet igen...
  • Sobeit

monkay:
    Jag förstod vad du menade!

Jag har iallafall beställt servettringarna från cchobby nu.

• Sobeit

mammatill2:
    Klart att du får hänga här!

Välkommen!!

• Sobeit

Nu har jag lagt upp lite bilder. Det är bilder på näbbklänningarna och även på save-the-date och inbjudningarna. De senare kommer jag att plocka bort inom kort.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009