IBS
Hej!
Jag fick diagnosen IBS för ca 8 år sedan och då var jag verkligen dålig hela tiden. Hade kramper och var dålig i magen flera gånger i veckan. Jag har varit hos en massa läkare och fått många olika råd men efter ha testat allt så har jag äntligen hittat vad som passar mig och mina magproblem. Nu har jag inte haft problem med magen sedan oktober 2006! Och det är verkligen underbart om man jämför med kramper och dålig mage flera gånger i veckan.
Men det jag har kommit fram till är att jag inte kan äta mjölkprodukter, vitt mjöl, fett, färdigmat och snacks. Jag har uteslutit allt sånt och äter aldrig halvfabrikat. Jag bakar mitt eget bröd så att det inte finns något vetemjöl eller jäst i brödet. Det som funkar bäst är att äta "ren" mat, för mig iallafall.
Jag har ätit medicin förut men nu äter jag enbart probiotika från hälsoapoteket och det räcker i kombination med bra mat.
För mig känns det helt otroligt underbart att det finns sätt att kontrollera IBS och att jag kan leva normalt nu till skillnad från förut.