• Troll1

IBS

Två rekommendationer från mig: Lactiplus kapslar och Original Silicea!

• Troll1
    Bumlis skrev 2008-11-27 17:06:33 följande:
    Lactiplus är kanon. Vad är Silicea för nått? Kan säkert googla, men det är roligare såhär.
    Rent kisel och vatten. Lugnar/läker magen. www.silicea.com/se/produkte/original_silicea_balsam.php
    Jag har arbetat med olika prod. i hälsobutik bla. Jag vet många som mår mkt bättre både vid Ulcerös Kolit, IBS osv efter intag av det. Bäst är fastande mage i ett litat glas vatten. Sedan ska man hålla på ett tag, morgon o kväll.
  • Troll1
    Bumlis skrev 2008-11-27 18:15:34 följande:
    Ballt! Jag har ulcerös kolit. Kanske borde prova Silicea.
    Det står inte så mkt ingående om hur den verkar, eftersom man inte får lov att skriva "vad som helst", även om man vet mer. (Särskilt inte här i Sverige. ) Däremot så får jag berätta hur folk jag känner blivit hjälpta.
  • Troll1

Just, det absorberar skadliga ämnen och för det med sig ut. Vet personer som gett det även till sina husdjur vid magproblem. En god sak är också att det är bra för hår, hud och naglar. Det innehåller mkt mer lättupptagligt kisel än de där hårtabletterna.

Det här är också intressant: wwwc.aftonbladet.se/halsa/0008/05/nymat.html
    De är goda med.

• Troll1
    Bumlis skrev 2008-11-28 10:36:33 följande:
    Var köper man Magiform?
    Förut endast i hälsobutik, men det kan hända att livsmedelshandeln har den också numera.
Svar på tråden IBS