Inlägg från: DrömmenSomBlevSann |Visa alla inlägg
  • DrömmenSomBlevSann

Vart går er bröllopsresa?

Det är så svårt att bestämma sig... jösses.
    Vi gifter oss 11/10. Har varit i Thailand nyligen, det blir det inte.
    Egypten är en favorit sen tidigare, men självklart så finns det inga lediga rum på det hotell vi vill ha
    Fått tips om Indien och Kap Verde...

Åhh hjälp! Vill inte till Grekland eller nåt annat EU-land för vi vill lyxa där nere o få mycket för pengarna. Vilket man ju inte får längre i de länderna.

Tips mottages tacksamt

• Svar på tråden Vart går er bröllopsresa?
  • DrömmenSomBlevSann

ska kolla upp de länderna i morgon, tackar så mycket

• DrömmenSomBlevSann

Vi känner att en vecka får räcka , har 3 kottar hemma som inte ska följa med..
    Så vi får anpassa resemåls-reselängden efter det

• DrömmenSomBlevSann

Tack för alla tips, men OJ vad dyrt det är till de flesta ställena! Kanske vi som är snåla, men 40 000 för bara resan, sen tillkommer all mat o sånt, det tycker jag är lite häftigt.

www.ving.se/hotel/hotelMaster.aspx&marketUnit=VS&categoryId=1&filterOnCategoryId=1pricematrixAnchor

All inclusive, 14 900 för 2 pers, superlyxigt hotell med hur stort utbud som helst. Billig shopping.
    Många tycker illa om Egypten, men då har de nog haft oturen att hamnat på tokiga ställen.
    Vi har vart där förut, tyckte det var bättre än Thailand

Meeeen,, finns inget ledigt förrän 4 dec. Suck.

• DrömmenSomBlevSann

Thailand 08 skrev 2008-09-04 15:56:42 följande:

Såg jättefint ut.Kan ni inte vänta till 4 december?
    Jo det kan vi väl egentligen, krånglar väl till sig lite med efternamn o passbyte kanske, haha.

Var till Egypten i dec förra året, kvällarna blev lite kyliga o det var kallt i havet.
    men ... kvällarna kan man ju gå på stan o så finns det gott om pooler!
    Sugen på att boka nu ju.. hahha!!
  • DrömmenSomBlevSann

Nu har jag bokat!! 4 dec Makadi Palace Egypten

Fick ångest dock över vår lilla ettåriga tös... kostar ju bara 300 kr extra att ta med henne.
    Fast en bröllopsresa ska man väl åka själva på egentligen, o verkligen vila upp sig... Svårt svårt!

Hon är med på bokningen... har ju 10 dar på oss att bestämma.

• DrömmenSomBlevSann

Hej o hå nu har vi bokat om resan så vi får åka lite tidigare
    Blev ett systerhotell till det vi bokat innan, nu blev det Grand hotel i Sharm el Sheikh.

Nice nice nice *hoppar o skuttar av glädje*

DrömmenSomBlevSann skrev 2008-09-04 17:08:25 följande:
    Nu har jag bokat!! 4 dec Makadi Palace EgyptenFick ångest dock över vår lilla ettåriga tös... kostar ju bara 300 kr extra att ta med henne.Fast en bröllopsresa ska man väl åka själva på egentligen, o verkligen vila upp sig... Svårt svårt!Hon är med på bokningen... har ju 10 dar på oss att bestämma.
  • DrömmenSomBlevSann

Ja varför inte?! Kul att testa nåt nytt ibland, vi gillar Egypten grymt!

Thailand 08 skrev 2008-09-07 18:34:26 följande:

Vad jag blev sugen att åka dit istället i februari
  • DrömmenSomBlevSann

Det finns mycket som är skrämmande, speciellt sånt som man inte riktigt har en aning om....
    Alla länder har sina baksidor!

erika26 skrev 2008-09-07 20:54:03 följande:
    Egypten är skrämmande!
  • DrömmenSomBlevSann

Oki jag tror dig. Som sagt , alla länder har tyvärr sina baksidor.
    Själv tycker jag Egypten var mycket bättre än Thailand, men allt hänger ju på var man hamnar.

erika26 skrev 2008-09-07 21:38:52 följande:
    Jag har varit i egypten. Tro mig, jag vill aldrig mer dit! Och DET har sina orsaker.
  • DrömmenSomBlevSann

WOW Maria fick ni så mycket, faaan åk långt bort till nåt ni aldrig hade haft råd med annars!!!
    Personligen skulle jag nog välja kryssning, då får du ju se fler ställen O du gillar ju havet!

Långö2008 skrev 2008-09-14 10:38:45 följande:
    HUr ska vi kunna bestämma oss??? Kryssning i karbien, någon ö i västindien eller thailand??Vi önskade oss presenkort i bröllopspresent och fick ihop 35 000. Nu blir man nästan snål när man ser att våra resval kostar upp mot 45 000. Dumt eller hur??Vi hade ju inte pengarna från början och med det vi skulle få lägga till hade vi knappt kommit till kanarieöarna.
Svar på tråden Vart går er bröllopsresa?