• Vitt guld

Tips på november-bukett?

Vi gifter oss i november och funderar på vad som kan vara fint att ha i buketten. Nåt rött/orange kanske? Inte för stor bukett, det blir en liten borgerlig ceremoni. Gärna allergivänligare blommor.

• Svar på tråden Tips på november-bukett?
  • socker86

Hejsan! Jag ska också gifta mig i november och var inne hos den lokala floristen alldeles nyss och hon tipsade mig om vita rosor med löv på kvist som grund. Löven såg ut som en blandning mellan järnek och lönn och var något brunröd-aktiga i färgen och väldigt skrimmrande. Väldigt enkelt och sedan tipsade hon mig om att gå ut i naturen och plocka med mig dom finaste tallkottarna, ekollon, kastanjer ja allt man komma på. Kom ihåg att man alltid kan "förgylla" naturresurserna som att guldspraya och så. Lycka till!

• Vitt guld

Tack för tipsen!

Kan man inte se buketter på blombutikers hemsidor, eller måste man gå dit? Tittade just på buketten.se och interflora.se men hittar bara blommogram.

• Rosenpetunia

Låter fint med rött/orange, passar nog årstiden väldigt bra.

Även buketten som socker86 beskriver låter helhärlig, gillar tanken om löv på kvist som grund!

Jag hade röda o rosa rosor, enkelt och tidlöst. Skulle säkert funka på ett novemberbröllop också

Lycka till!!!

• Vitt guld
    Lilla7an skrev 2008-09-04 22:30:01 följande:
    Kanske den här? Eller någon annan hos dem?www.euroflorist.se/Layouts/ProductDetail.aspx
    Den var jättefin! Men det står "Skicka en romantisk bukett" - undrar om man kan beställa och hämta en i butiken i stället..?
  • Vitt guld
    Rosenpetunia skrev 2008-09-04 22:25:22 följande:
    Låter fint med rött/orange, passar nog årstiden väldigt bra.Även buketten som socker86 beskriver låter helhärlig, gillar tanken om löv på kvist som grund!Jag hade röda o rosa rosor, enkelt och tidlöst. Skulle säkert funka på ett novemberbröllop också Lycka till!!!
    Rött och rosa är ovanligt, men fint! Gillar även orange och rosa. Tack för lycka tillet.
  • socker86

Senaste nytt: Ska kanske försöka använda mig utav järnek och vita rosor. Novemberaktigt?

• Vitt guld
    socker86 skrev 2008-09-10 12:02:02 följande:
    Senaste nytt: Ska kanske försöka använda mig utav järnek och vita rosor. Novemberaktigt?
    Jag var och tittade på vita blommor igår (eller blommor överhuvudtaget) men vitt känns fel i november, för min egen del. Det blir nog rött/orange/rosa. Tror jag. Svårt! Vitt är ju väldigt, väldigt vackert... Jag hinner kanske ändra mig. Hundra gånger.
  • socker86

Mjo, jag kan förstå dig hur du menar. Men faktum var det att jag ville inte att folk skulle komma på något "höstkalas" utan faktis ett bröllop då det kändes fint (tycker jag) att få satsa på lite mer vitt och sånt. men det är ju självklart upp till var och en vad man vill ha. Ju personligare desto bättre tycker jag.

Och NEJ detta var ingen pik mot alla som kommer satsa stenhårt på sprakande höstfärger på sitt bröllop. Jag älskar hösten och dess färger likaså. Det var bara en personlig tanke.

Vitt guld skrev 2008-09-11 12:36:30 följande:

Jag var och tittade på vita blommor igår (eller blommor överhuvudtaget) men vitt känns fel i november, för min egen del. Det blir nog rött/orange/rosa. Tror jag. Svårt! Vitt är ju väldigt, väldigt vackert... Jag hinner kanske ändra mig. Hundra gånger.
  • Lilla7an

Ja, du kan beställa och hämta i butik. Det gjorde jag med min brudbukett.
    Vitt guld skrev 2008-09-05 09:56:45 följande:

Den var jättefin! Men det står "Skicka en romantisk bukett" - undrar om man kan beställa och hämta en i butiken i stället..?
  • Vitt guld

Nu på morgonen har jag provbundit 10 st såna där billiga rosor, kostade 49:- på Buketten. Jag tycker att det blev helt okej, och kanske köper 20 st till den stora dagen. Så här blev det...
    www.brollopstorget.se/hem/vitt_guld/galleri.php
    Vad tycker ni? Ska knyta noggrannare nästa gång, och med sidenband. Nu stressade jag bara för sonen satt och tjöt i matstolen.

• Mizty

Vitt guld - Det går tyvärr inte att se ditt galleri. Du måste gå in under inställningar & välja visa galleri

• Vitt guld

Hoppsan. Jag gör det pronto!

• Mizty

Den blev jättefin!!

Jag ska ha stora vita rosor med grön manchett. Har köpt dekorationsdiamanter att ha i mitten på rosorna, vitt band att binda runt stjälkarna & nålar att låsa bandet med. har tänkt ha två strån som går som ett V över buketten med några vita pärlor på.

• passionsblomman

Om du klickar vidare på Interflorasidan kommer du att hitta en flik som heter butiker/tips. Där finns både allmäna råd till blivande brudar och du kan söka efter butik nära dig och se om de har nåt kul på sin hemsida. Slå dem annars en signal och fråga! Du kan absolut utgå från blommogrammenyerna i fråga om bukett, men kom ihåg att vara ute i god tid ju mer exakt du vill vara med blomsorter, då utbudet kan variera från dag till dag i butiken. Det finns precis hur mycket vackert som helst att välja på nu på hösten och jag tycker du ska välja någon blomma du gillar som grund, tex germini finns i mängder av färger och sedan resonera dig fram tillsammans med floristen. Hösten kan ju vara mjuk och mild i aprikost och ljuva gyllene toner, eller sprakande röd/orandge. i båda fallen är det vackert att bygga ut färgskalan från ljust till mörkt för att få en levande spännande och harmonisk helhet.Stort lycka till!

Svar på tråden Tips på november-bukett?