• Cltsp

Norrköpingsbudar 2009/2010

Jag hänger på här =)

Funderar just nu på vilka cateringfirmor det finns att använda sig av. Vet inte riktigt vilka som har gott rykte eller så. Vet du?

Har ni bestämt vart ni ska ha festen än?

• Cltsp

Haha lycka till med klänningsletandet! Var ligger Petrés?

• Cltsp

Jaha där, då vet jag :D Jag har inte vågat mig in i någon bröllopsbutik ännu så jag försöker få lite koll på var de ligger.
    Finns det fler butiker ni kan rekommendera? Jag vet att det finns en långt nere på drottninggatan och en på g:a rådstugug.

• Cltsp

Soosse: Vilen tid ska du dit? Jag måste nog åka till Lkpg redan vid kl 11. Jag ska på mässa hela dagen innan vi ska ses.

• Cltsp

Soosse: jag har för mig att du letar lokal till att ha bröllopsfesten i och att ni ville ha någon lokal som passar för ett "trolskt" tema. Jag tänkte på Knäppingen. Deras lokaler kanske skulle passa? De har ju valv inne och gamla medeltida fönster. www.knappingen.se/

• Cltsp
    jenni699 skrev 2008-09-10 22:10:43 följande:
    Hör oxå hit!Norrköpingsbrud som gifter sig 21 februari 2009.Inte mycket är planerat, men mycket på g.Lokalen är bokad, kostym köpt, klänning bestämd och andra tankar och idéer är huller om buller.Funderar nu på catering. Några tips? Har varit inne lite på Dillqvist och Sörbys hemsidor...
    Vad rligt med en till som ska gifta sig här i stan snart. Vilken lokal ska ni vara i?
  • Cltsp

Är det någon som har något tips på var vi kan ha vår borgerliga vigsel i juni???

Vi vill inte vara i rådhuset men dock helst inomhus eftersom det är enklast om det skulle regna.

• Cltsp

Tack för tipsen vi får klura vidare på detta så får vi se vart det blir.

Rådhuset känns lite tråkigt.. dessutom har jag fått för mig att man inte får plats så många där inne?

Har också funderat på att ha vigselceremonin i samma lokal som festen men vill gärna kunna bjuda en del enbart till vigseln och då känns det dumt att ha det i samma lokal.

• Cltsp

Det där med catering är ju inte lätt! Vi håller också på att kika lite var man ska catera maten men det är som sagt svårt när man inte vet vilken som är bra eller inte.

Hittills har jag hittat dessa restauranger i Norrköping:

Eklunden (eklunden.com)
    Dillqvist(dillqvist.nu)
    Café Saltis (cafesaltis.gastrogate.com)
    Spisrosen (spisrosen.se)
    Tjocka kocken kök och catering (tjockakocken.se)
    Sörby Herrgård (sorbyherrgard.se)
    Louis de Geer (industrilandskapet.se)
    Thai fast food (thaifastfood.se)
    Athena (www.greken.com)
    Hugo Bar, kök och bowling (hugonorrkoping.se)
    Knappingen (knappingen.se)
    Restaurang PS (norrkoping-cater.com)
    Bråvikens golfrestaurang (manheimsateri.se)
    Kajsas restaurang (restaurangkajsas.se)
    Durkslaget (durkslaget.se)
    Palace (palacenorrkoping.com)
    Getå (getahotell.se)
    Östgöta kök (ostgotaok.se)
    Ica Kvantum (icakvantum.com)

Utan hemsidor
    Silokalja
    Stig Holm catering
    Nya Bosses bakficka Lunch och catering
    R. Backhaus Lunch och catering

Vet ni någon mer eller har ni hört ris eller ros om någon ovanstående?

Svar på tråden Norrköpingsbudar 2009/2010