Inlägg från: Spanier |Visa alla inlägg
  • Spanier

Varfor forstora brosten??

Jag vill förstora brösten. Och går på en diet och träning nu. Yes jag vill ha den "ideala" kroppen. Har alltid vägt 60 kilo med normala bröst, men nu vill jag ha större. Och det står jag för jag tycker det är snyggt!

• Spanier
    Timba skrev 2008-09-05 13:18:34 följande:
    Du är 20 år. Ny forskning har visat att hjärnan inte mognat färdigt förrän man är 25! Avhandlingen går att beställa gratis på nätet (har den på en annan dator), det går att googla fram adressen till USA där forskningen skett. Så Spanier; spara pengarna och vänta tills du är 25. Om du fortfarande är i behov av ett par plasttuttar så kör.
    Har man ekonomin och vet att man vill så vad är problemet?
  • Spanier

Och varför får man alltid kritik när man säger att man gärna skulle vilja förstora brösten? Ni som är äldre tycker säkert (jag utgår från det jag hört (hitills) att vadå en 20 åring. Vad vet hon, hon tänker inte moget ännu. Många tjejer vågar inte berätta att dom gjort/vill göra förstoring just för allas fördommar. Det tycker jag är synd. Måste man vilja se ut som Pamela Anderson för att vilja förstora brösten?

• Spanier
    Timba skrev 2008-09-05 13:22:50 följande:
    Du har en omogen hjärna!
    Alla människor utvecklas olika. 15 åringar kan mogna tidigare än en 25 åring
  • Spanier

Men jag förstår vad du menar

• Spanier
    gottelina skrev 2008-09-05 13:28:02 följande:
    Nä naturligvis inte. Men OM man ångrar sig som hon gjort så slutar det i katastrof. Vilka fördommar är det du pratar om? Timba skrev att det var en vetenskaplig avhandling om att hjärnan inte mognat färdigt förrän vid 25. Tänk efter hur du kände det när du var tex 15 och jämför det med vad du upplever en 15-åring idag.
    Nej jag menade ite just vad Timba skrev. Det är allt för många som har fördommar om plastkirurgi idag. Jag va inte mogen som 15 åring men jag visste jag jag ville göra med mitt liv.
  • Spanier
    Sebastiána skrev 2008-09-05 13:29:38 följande:
    Jag tror att det är smart att vänta med att förstora brösten tills man skaffat barn. Det kan bli konstigt med amningen annars. En annan nackdel med konstgjorda bröst är att det är svårt att se om man har fått bröstcancer.Intressant med skönhetsideal. Jag har släktingar i Brasilien. Där opererar de in "kuddar" där bar för att få en fylligare rumpa!
    Det tror jag också. Och jag har barn Oj, har aldrig hört talas om ^^
  • Spanier
    gottelina skrev 2008-09-05 13:31:18 följande:
    Hi hi hi kan vara bra om man sitter mycket. Mjuuukt!
    Haha
  • Spanier
    Timba skrev 2008-09-05 13:34:06 följande:
    Jag försöker googla de där artiklarna men hittar dem inte. Jag vill inte käbbla på om det här men som tidigare sagts så har nya forskningsrön kommit fram till att hjärnan inte är färdigutvecklad förrän i 25-årsålern. En 15 åring kan således inte vara lika mogen som en 25 åring (om den sistnämnda inte är retarderad eller sjuk på annat sätt). Inte om man ska tro forskarna iallafall. Jag vet inte hur du är men jag tycker att 20-åringar är rätt så naiva över lag och jag förstår att många i den åldern förstorar brösten, gör kroppsvaxningar och byter kläder i tid och otid. De tror att de inte duger som de är. Skulle vara kul om vi kunde "spola fram" tiden och se vad du säger om fem år. Om det fortfarande var viktigt att ha stora bröst eller om du kanske fått andra intressen i livet som känns större.
    jag tror dig angående forskningen Visst det kanske är så. Men fortfarande, för att jag vill förstora brösten, måste det ses som storlek DD då? Jag vill förstora dom 1 storlek för att jag absolut inte är nöjd med mina bröst. Min dotter är det största i mitt liv och kommer alltid att vara. Vad spelar det för roll om man då har "stora" bröst?
  • Spanier
    gottelina skrev 2008-09-05 13:38:39 följande:
    Det jag menar är att man tycker ofta att man vet allt som 15-åring men när man tittar tillbaka så inser man att mycket har ändrats. Detsamma gäller för alla åldrar för om jag tittar tillbaka på när jag var 20 så kan jag skratta åt en hel del. Det betyder inte att jag var en ovanligt omogen 20-åring eller så men sättet att se på saker ändras med tiden på både gott och ont. Jag har inte riktigt samma värderingar idag som för 15 år sen. Därmed inte sagt att de jag har idag är bättre men de är ju anpassade till där jag befinne´r mig i mitt liv just idag. Svårt att förklara vad jag menar i skrift men jag hoppas du förstår att jag inte är ute efter att dissa sig varken för din ålder eller din vilja att förstora brösten. Ditt liv, ditt val. Jag tycker själv att det är kul att diskutera saker och ting och det kan ju väcka tankar hos mig och utmana mig att omvärdera vissa saker. Sen kanske jag kommer till samma slutsats ändå men då är ju det beslutet verkligen fast förankrat och helrätt för mig.Gud vad långt det blev. Rena mun-diarrén.
    Jag tycker också om att diskutera saker och ting Det var därför jag la mig i tråden. Men när man får kritik för det man själv tycker och vill så går det ett snepp för långt. Kul att veta vad andra tycker och tänker också, det kan ändra en hel del i ens tänkande, men det man bestämt sig för har man bestämt sig för
  • Spanier
    gottelina skrev 2008-09-05 13:47:49 följande:
    Men du ska inte ta det som personlig kritik. Ingen här känner ju dig. Det är bara du som vet vem du är och är du riktigt trygg i dig själv så behöver du inte försvara din personlighet heller. Bara din åsikt och den måste tåla kritik om du lägger ut den här för det är lite det som är meningen med ett diskussionsforum.
    Absolut Jag tar det som kritik mot själva plastkirurgin. Jag har tröttnat på människor som ser det som en negativ sak. Visst är inte alla operationer så smarta, därav tror jag alla fördommar kommer ifrån. Jag har alltid försvarat just plastkirurgin, för att jag ser det som en hjälp på många sätt!
  • Spanier
    Spanier skrev 2008-09-05 13:51:45 följande:
    Absolut Jag tar det som kritik mot själva plastkirurgin. Jag har tröttnat på människor som ser det som en negativ sak. Visst är inte alla operationer så smarta, därav tror jag alla fördommar kommer ifrån. Jag har alltid försvarat just plastkirurgin, för att jag ser det som en hjälp på många sätt!
    Många som hör ordet "plastkirurgi" betyder det "Barbie" Och det är fel! En sådan operation kan vara till en sn stor hjälp för människor som behöver hjälp.
  • Spanier

Nu ska jag dra mig.

Ta hand om er!
    Kram

Svar på tråden Varfor forstora brosten??