Jorden runt -Bröllopsresa
Vi kommer gifta oss i slutet på augusti 2009, alltså exakt den här årstiden. Sen bär det iväg på en 5-6 veckor lång jordenruntresa. Kommer med andra ord använda nästan all nästa års semester på vår bröllopsresa.
Det känns som om det är bäst väder på SÖDRA halvklotet så här års med tanke på alla orkaner och annat som härjar under hösten i Indien, Asien och Karibien.
FRÅGAN ÄR BARA VILKA PLATER VI SKA VÄLJA?
Vi kommer leva relativt enkelt, alltså inga resorts med all inclusive utan mer som en "back packer tour" i en vuxen tappning där vi tar det som det kommer. Vi kommer boka alla flygbiljetter från Sverige samt en del hotellövernattningar där det kan vara svårt att få tag på boende. I övrigt boka efter hand.
Jag har redan back-packat i sydostasien för några år sedan så det känns inte så aktuellt att åka tillbaka dit. Min sambo har varit på Nya Zeeland så inte heller det känns som ett bra alternativ.
Vilka ställen hade ni valt? Var har ni varit?
Har spånat lite på följande förslag: (Är medveten att det är för många ställen och att några alternativ kanske måste bort)
- Seychellerna (Bra start med sol, bad och mys eller annat liknande ställe... Förslag någon?)
- Australien (Jag älskar storstäder, så det blir nog my Sidney och en del dykning uppåt barriärrevet)
- Söderhavet (ex Tahiti, Franska polynesien)
-Ecuador och Peru Galapagosöarna (Sambon dörmresemål), Machu Picchu och Amazonas (Varför inte när man ändå är i närheten)
- New York (Shopping, om det finns några pengar kvar... samt att jag älskar storstäder som sagt)
-Hem igen
Vad tror ni? Vad har vi missat? Vad ska bort?