Jorden runt -Bröllopsresa
Vad kul med en mindre traditionell bröllopsresa! Alla andra brudar är mest inne på All inclusive och liknande...
Över till din fråga
Tja... Det låter lite väl stressigt i mina öron, tyvärr. Varför inte hålla er i Nord- och/eller Sydamerika och göra ett par olika stopp där?
Ex.vis: Peru/Ecuador och ev. Bolivia i ca 3 veckor för att hinna med Galapagos, Machu Pichu och Amazonas + ev. Pantanal i Brasilien för fler vilda djur-upplevelser. Sedan vidare till ???? (förslagsvis ngt av följande: bila highway 1 mellan SF o LA / Las Vegas och GC / Rio de Janeiro och Iguacufallen / Buenos Aires för att dansa tango / eller vad ni nu vill... ) och slutligen flyga hem från NY eller San Francisco eller vad ni nu vill besöka?
Eller enbart Australien med ett ev. flygstopp i Singapore/KL eller så för att tillfredställa shoppingsuget?
Själv älskar jag WA och dykningen på Ningaloo-revet upplever jag som bättre än Stora Barriärrevet.
Annars om dykning är på tapeten så är Sipadan och Mabul på Borneo helt fantastiskt! I kombination med andra äventyr på Borneo och shopping i Singapore/KL, kanske? (Märks det att jag gillar de städerna? )
Men vill ni hellre åka jorden runt så kan jag ju styra över mina tankar på det o bolla idéer...
Kan ni inte var lediga lite längre? Så synd att stressa och lida mkt av tidsskillnaderna på kort tid. Hur har ni blivit mest påverkade av jetlag vid era tidigare resor? Ofta är det bättre att resa väster-varv än öster-varv... men det är lite individuellt.
Förresten, varför just Tahiti och Franska Polynesien?! Om ni nu ska åka på en tajtare budget så verkar det ologiskt att ni väljer det allra dyraste tänkbara alternativet som stopp i Söderhavet?
Och jag förmodar att du redan spanat in och läst alla bra forumtrådar och artiklar m.m. på backpacking.se redan? Sveriges outstanding bästa backpackersajt...