Inlägg från: Utomlands 2008 |Visa alla inlägg
  • Utomlands 2008

Jorden runt -Bröllopsresa

Vad kul med en mindre traditionell bröllopsresa! Alla andra brudar är mest inne på All inclusive och liknande...

Över till din fråga
    Tja... Det låter lite väl stressigt i mina öron, tyvärr. Varför inte hålla er i Nord- och/eller Sydamerika och göra ett par olika stopp där?
    Ex.vis: Peru/Ecuador och ev. Bolivia i ca 3 veckor för att hinna med Galapagos, Machu Pichu och Amazonas + ev. Pantanal i Brasilien för fler vilda djur-upplevelser. Sedan vidare till ???? (förslagsvis ngt av följande: bila highway 1 mellan SF o LA / Las Vegas och GC / Rio de Janeiro och Iguacufallen / Buenos Aires för att dansa tango / eller vad ni nu vill... ) och slutligen flyga hem från NY eller San Francisco eller vad ni nu vill besöka?

Eller enbart Australien med ett ev. flygstopp i Singapore/KL eller så för att tillfredställa shoppingsuget?
    Själv älskar jag WA och dykningen på Ningaloo-revet upplever jag som bättre än Stora Barriärrevet.

Annars om dykning är på tapeten så är Sipadan och Mabul på Borneo helt fantastiskt! I kombination med andra äventyr på Borneo och shopping i Singapore/KL, kanske? (Märks det att jag gillar de städerna? )

Men vill ni hellre åka jorden runt så kan jag ju styra över mina tankar på det o bolla idéer...
    Kan ni inte var lediga lite längre? Så synd att stressa och lida mkt av tidsskillnaderna på kort tid. Hur har ni blivit mest påverkade av jetlag vid era tidigare resor? Ofta är det bättre att resa väster-varv än öster-varv... men det är lite individuellt.

Förresten, varför just Tahiti och Franska Polynesien?! Om ni nu ska åka på en tajtare budget så verkar det ologiskt att ni väljer det allra dyraste tänkbara alternativet som stopp i Söderhavet?

Och jag förmodar att du redan spanat in och läst alla bra forumtrådar och artiklar m.m. på backpacking.se redan? Sveriges outstanding bästa backpackersajt...

• Utomlands 2008

Det stora Blå skrev 2008-09-06 13:20:46 följande:

När man läser om bröllopsresor idag år 2008 får man funderingar på om betoningen ligger på orden: bröllop, giftermål, livslångt äktenskap, eller intensiv kärlek under en kortare period, eller om betoningen ligger på orden: resa, ovanligt, unikt, status, exklusivt, eller exotiskt.Som relativt nykär tycker jag iaf att kan man bo "i en koja i skogen" För inte så länge sedan fanns det en artikel i en gratistidning om just resande, att idag betraktas de som inte reser som typ konstiga. Det har blivit status att resa, och helst långt bort.Vad tycker ni alla som går i äktenskapsplaner?Vad skiljer en bröllopsresa från semesterresan året därpå?
    Jag tycker nog du bör starta en egen tråd istället för att kapa TS... Hoppas du inte tar illa upp.
  • Utomlands 2008
    Cape skrev 2008-09-06 19:04:22 följande:
    Vi har sparat en hel del inför denna resa så vi behöver inte köra en tight budget. Men vi är inte intresserade av ett All inclusive alternativ.... Känns så tillrättalagt och svårt att vara spontan. Vill hellre uppleva nya fantastiska platser med min älskade.Vi har båda på känn att när det sen finns barn så kan man inte åka runt jorden lika lätt på detta sätt.Vi kommer som sagt vara borta rätt länge så jag är öppen för flera alternativ.Kommer nog fokusera på södra halvklotet då det generellt är bättre väder där så här års.Vad tror ni är bäst?Tacksam för svar!
    Tja... jag tycker nog att jag gav en hel del förslag och feed-back men känner inte att jag fick någon respons tillbaka från dig. Så jag inväntar den innan jag föreslår ngt mer.
    Ang. resa med barn så tror jag att det går alldeles utmärkt att backpacka även fortsättningsvis. Synd vore det annars eftersom vi kommer göra det med vårt/våra och även de barn vi mött under våra långresor.
    Men jag förstår vad du menar. Självklart vill man passa på innan barnen ska med eftersom det då krävs en anpassning efter deras ork och intressen.
Svar på tråden Jorden runt -Bröllopsresa