• sahe

Är jag en elak tärna?

Hej.

Jag lovade min bästavän som är brud att följa med henne när hon ska fixa håret med klippning färgning och kolla vilken frisyr hon ska ha.
    Nu har jag råkat dubbelboka mig den dagen då jag fått ett nytt jobb och har ställt upp att jobba samma tid. Jag valde att jag ska jobba då jag känner att jag vill visa framfötter på mitt nya jobb och inte vara besvärlig från början

Har berättat för min vän, men ej fått någon reaktion än. Men jag antar att hon blivit skit sur eftersom hon inte hört av sig.

Hon är en väldig trevlig och socialtjej så hon kommer klara att gå till frissan själv, jag förstår ifall hon ville ha sällskap men jag tycker att jag har ställt upp på mkt annat, lånat ut lght till hennes gäster under bröllopshelgen, varitmed när hon går naglar osv.

Är jag en elak tärna?

• Svar på tråden Är jag en elak tärna?
  • Tooticki

Allt är relativt, jag förstår din prioritering och jag hade gjort samma sak. Det är viktigt att inte börja med att krångla när man fått ett nytt jobb tycker jag. Sen vet jag inte hur du berättade det för henne? Jag hade ringt eller sagt det när vi ändå träffades så att hon förstod att jag inte sket i det.

Du kan väl köpa några frisyr- och brudtidningar och boka en kväll med henne då ni kan sitta och titta i dem över ett glas vin kanske?

• SaraPayam

Hej!

Det tycker jag verkligen inte, självklart ska du visa framfötterna på ditt nya jobb! Och det tror jag inte att hon kommer bli sur över.
    Men om hon däremot vill ha ditt råd om frisyr till bröllopet så kan ni väl sätta er tillsammans vid ett annat tillfälle, när ni inte jobbar eller har andra planer :)

Hoppas att det löser sig

• sahe

Åhh det var en jättebra idé, tack det ska jag verkligen testa!

Det är lite svårt att få tag i henne nu så vi brukar messa till varann, så tyvärr var det via sms.

Men jag ska maila henne nu och föreslå det! :)

• misstrixie

Jag hade också gjort samma sak. Men bäst är kanske att du ringer henne och rensar luften om du tror att hon tagit illa vid sig, så att det här inte blir en större grej än nödvändigt!

• sahe

Det är så svårt bara för hon mailar hellre än att prata ut om saker då hon inte svara i telefonen när hon är sur.

Men nu har jag mailat henne och testat med vinkväll =) Hoppas hon nappar på det Jag har verkligen dålig samvete för att jag var så klantig.

Hon har redan varit sur på mig för en annan grejj med bröllopet, skulle ju vara skönt om detta löste sig bättre då det är två veckor kvar bara...

• Dsy04

bättre att ringa eller träffa henne o folklara bättre hur du har det
    det är viktig med jobb.

sen tyckte jag att iden som tooticki har gett dig är väldig bra

• flowerrose

Nytt jobb måste man ha rätt att prioritera, men jag kan förstå om hon behöver smakråd.

Kan hon inte boka om tiden och testa frisyr en annan dag?

Min tärna fick förhinder den dagen vi hade bokat frisyrtest för oss båda och det var ju bara att boka om den...

• sahe

Hon kan tyvärr inte boka om tiden då det är två veckor kvar till bröllopet. De har fullt upp nu sista tiden.

Det är bara hon om ska göra frisyr, min ekonomi tillät inte det. Jag ska fixa själv =)

• feministbrud

Jag tycker att du gör rätt, men om man förstår vissa brudar här på BT begår du ett fruktansvärt brott. Jag läste en tråd om en tjej som skulle ta med sina tärnor till restauranten där de skulle vara en vardag kl 13 och det fanns bara en tid och en dag att gå dit på. En av tärnorna (de var tre) kunde inte och gav inget skäl mer än att hon skulle jobba. Bruden var skitsur även om bröllopet var ett år senare. Så kan vissa ta det, men jag antar att din vän inte är SÅ galen

• sahe

Hihi nää hon är inte så galen faktiskt. Men man har märkt att det verkar vara väldigt stressigt att gita sig. Känslorna sitter på ytan.

Man får väl se hur man blir själv när man ska gifta sig. Hihi.

• sahe

Hon verkade inte vara så sur. Vilket jag tycker är superskönt.

Slipper jag vara orolig. Lite besviken tror jag. Sen hade hon en lite surprise till mig, men den blir väl förstörd oxå. Jaja.. Måste ju jobba, typiskt.

Tack alla för era tankar kring detta.

• Lakritspuck

Be henne ta med kamera och fota det de testar så kan du iallafall hjälpa till med smakråd!

Svar på tråden Är jag en elak tärna?