Inlägg från: konstigabaralillajag |Visa alla inlägg
  • konstigabaralillajag

Problem med släkten

Sitter här med funderingar och tankar på detta med inbjudan till festen efteråt. Vi har efter en del turbulens brutit all kontakt med min sambos familj, hans pappa och syster. Hans mamma finns fortfarande kvar i vårt liv men inte för att vi behöver henne utan för barnens skull. Vi kommer att bjuda henne på festen men jag tvivlar starkt på att hon kommer komma.

Tycker det är så svårt med vilka man ska bjuda. De är ju trots allt sambons släkt men samtidigt är det vår dag och vår fest och varför ska man eg bjuda personer som man mår dåligt av och inte vill umgås med. Jag vill eg inte ha vare sig hans pappa eller syster med på vår dag och inte min sambo heller men ändå kan jag inte skaka av mig denna känsla... Har liksom en gnagande känsla av ångest av att inte bjuda dem... Varför vet jag inte...

Jag har BPS (borderline) och jag kämpar med dessa känslor dygnet runt eftersom det är min sjukdom och min personlighet. Ska jag ha dåligt samvete för att vi inte bjuder dem (bara hans mamma) till festen?

Svar på tråden Problem med släkten