Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Jag har beställt menskoppen!

Detta hade jag ALDRIG någonsin hört talas om!
    Har jag levt i en burk med lock på eller vad???

• passionsblomman
    mammys skrev 2008-10-12 14:01:52 följande:
    alltså.. det verkar som den smartaste uppfinning som ngnsin uppfunnits för kvinnor men........jag tycker det verkar äckligt att "TÖMMA" den ! och namnet får mig också att må lite illa.. menskopp. lika äckligt med ob och binda i så fall men jag vet inte varför jag känner så här inför menskoppen
    Jag instämmer helt!
    Tänker tex på om man är på jobbet och måste göra ren den, inte är det så fräscht att vara i allas handfat och blaska med det? Eller har man den hela dagen så man kan sköta detta hemma? Hur ofta måste den ut?Spiller man inte lätt i själva utplockningsmomentet?
  • passionsblomman

Tack för redig information! Det låter ju hanterbart när du beskriver det...
    man kanske skulle prova en sån där kopp...

• passionsblomman

Ms Beauty skrev 2008-10-18 14:58:46 följande:

Själv hade jag DivaCup strl s och till en början var den jättebra men skavde lite klippte av plast grejen nertill lite grann men det blev sådär. Sen fick jag aldrig ur vakumet i den så sista gången så hängde det någon skinnbit ut genom slidan det kändes fruktansvärt och efter det så vågar jag inte använda den igen.
    HJÄLP! Det där skrämdes! Fy vad obehaglig upplevelse...
  • passionsblomman

Jag tror jag väntar med att beställa den där... Huga!

Ms Beauty skrev 2008-10-18 19:05:07 följande:

Ja det var riktigt obehagligt jag mådde så illa och grät sen tog jag kontakt med gyn. Vi började prata om framfall och så och jag bara kände att hjälp det kan ju knappast jag ha som aldrig har haft några såna problem tidigare och inte vid förlossningen heller. Hon frågade om jag kunde trycka in grejerna som kom ut som jag kände både när jag gick och satt ner. Men jag ville inte greja där hon trodde mycket väl att det kunde ha berott på koppen. Så vi bokade en tid för att titta men efter nån vecka så blev det bättre så jag gick aldrig dit, men som sagt jag kommer troligtvis aldrig använda den något mer.
Svar på tråden Jag har beställt menskoppen!