• SidenRos

vad är det som händer? haha

gud vad det drar iväg i pengar asså hade från början planerat och ha ett bröllop för ca 15000 och de sa vi att vi skulle hålla nu har ja suttit här och räknat att de kommer landa på ca 35000 haha allt man lägger till asså hade planerat en billig kina klänning men fastna själv klart för en dyrare ... är det någon som känner igen sig i min situation?

• Svar på tråden vad är det som händer? haha
  • JPerlestam

Japp, vårt bröllop skulle gå på max 30000kr nu är vi uppe i 47000! Tur att vi hade sparat ordentligt innan! Mycket små saker man inte tänker på att man behöver när man först börjar planera...

• trampetroll

Vårt kommer kosta 80 000kr hoppas vi på och vi började med en budget på 50 000kr... Fy sjutton! Men vi känner ändå inte att vi har fått unna oss mindre under detta året utan det har varit skattepengar, bidrag för studier, jobbat lite extra så det känns ändå helt okey ändå. Men ändå, 30 000kr extra det är helt otroligt mycket pengar egentligen!

• lillP

Vi började med en budget på max 80', men nu kommer den att hamna på 175'... Men då kommer vi att få det precis som vi vill ha det Har inte behövt kompromissa med något.

Största skräcken är dock att det kommer att bli stelt och tråkigt... Hoppas verkligen inte det.

• SidenRos

haha ja undra vad det är som gör att det går över så mycket... precis som jperlestam säger tror jag att det är dom små sakerna som inte man tänker på... inte alls tänkte jag på till exempel på allt som till kommer till festen och lokalen där drog det väg en hel del.

lillp jag tror absolut inte att det kan vara tråkigt gör ni det som ni vill blir det nog bara bra ska ni se =)

• Fenixx

ja jag trodde först vi skulle klara oss på 25-30 000, men vi har insett att det kommer bli 50 000. snacka om blåögd 1a beräkning jag gjorde.

• SidenRos

fenixx hehe aa precis som vi gjorde... det blir en hel del som drar iväg ibland :P

• Utomlands 2008

Hur kan det bli så för er? Satte ni inte en realistisk budget från början utan mest gissade vad saker kostar? Eller har ni dragits iväg i den allmäna bröllopshysteriska hypen?

• SidenRos

ja du för oss blev det så att vi skulle inte bjuda på mat från första början men sen ville vi de iallafall. där drog de iväg sen klänningen jag hittade låg dubbelt över vad vi hade satt pris på från första början samma sak med m2b ring där blir de dyrare en vad vi sa ifrån början. sen tänkte vi nog inte på vad allt kostade vi gissade nog bara oss fram och titta hur de gick =)

• Sanfor

Vi hade väl 25000 från början. Nu ligger det på 40000.

Handlar mest om planer som ändras:
    Hyr porslin för att slippa diska
    Hyr städ för att slippa städa
    Hittade en vingård med samma namn som vad vi ska heta, "måste" beställa en låda vin därifrån.
    Behövde köpa en riktig korsett för att komma i klänningen
    Karlen kom på att han ville ha kilt
    Hittade den perfekta tärnklänningen, så köpte den till tärnan.
    Bestämde att jag ville ha en speciell frisör, som var mkt dyrare än budgeterat.

Å andra sidan har mina föräldrar erbjudit sig att stå för maten, och min blivandes föräldrar för porslin och det importerade vinet, så det VI betalar är ungefär lika mycket.

Men rent ekonomiskt kommer det vara väldigt skönt när bröllopet är över (Fast då skall vi flytta, och då går pengarna på det istället...)

• HurraViSkaGiftaOss

Vårat går på mindre än beräknat..

• JPerlestam

För oss är det också planer som ändrats och vi har väl bestämt oss för att vi är värda lite mer lyx än vad vi först hade tänkt oss. Min ring blev 7000kr dyrare, drömklänningen kostade 2000kr mer. Lite så har det blivit hela tiden. Svårt att veta riktigt vad man vill ha innan man börjat leta ordentligt. Men vi har absolut ingen ångest utan känner oss nöjda med att vi får vårt bröllop precis som vi vill ha det, till en kostnad som ändå är rätt så rimlig... =)Vi har snålat ett halvår nu och det har lärt oss att vi kan spara ännu mer när bröllopet väl är över än vad vi gjort tidigare!

Svar på tråden vad är det som händer? haha