• s hjärta a

Världens lyckligaste, men lite ledsen ändå..

Min stora kärlek friade till mig i onsdags, det var helt sagolikt, otroligt romantiskt och alldeles alldeles underbart, den absolut bästa överraskningen någonsin! Jag är så oerhört lycklig och svävar runt tillsammans med min blivande make på fluffiga rosa små moln..
    Jag har väl med andra ord inget att klaga över, men det är bara inte min dag idag och jag vill helt enkelt skriva av mig lite.

Av någon anledning så ville jag väl tro att våra vänner, familj o bekanta även de skulle bli glada och gratulera och kanske någon komma med en liten blomma eller ett kort. Men icke.. Hans föräldrar blev glada och vi var förbi dem och drack te, de sa grattis när vi kom dit och sen var det färdigpratat om det, men glada var de. Min mamma berättade jag för över telefon, hon ville först inte höra vad jag sa och sen var hon tyst innan hon harklade ur sig ett falsk grattis. Hon tycker om min blivande man men är fortfarande bitter över att min förra relation tog slut och hon anser att även jag borde vara bitter förmodar jag. En av mina vänner är riktigt glad för min skull, det vet jag och hon har fullt upp med hus och småbarn så jag förstår att hon inte hinner, men ändå.. Ska väl tilläggas att jag alltid firar mina vänner och deras barn, det är förlovningar, bröllop, babyshower, födslar, dop, födelsedagar, namnsdagar, nytt jobb, nytt hus.. Tänk så mycket roligt det finns att fira.
    Jag kräver ingenting av mina vänner eller familj, jag är bara förvånad och med tanke på att jag gråter över sådanthär trams så har jag förmodligen pms..
    Hur gör ni när vänner till er förlovar sig? Bara nyfiken..

Förlåt för deppigheten och ha det bäst!
    Kram kram

• Svar på tråden Världens lyckligaste, men lite ledsen ändå..
  • J D

Jag säger jättemkt grattis på de sätt jag har till buds. Tycker också att det är konstigt när folk inte är mer vakna på att säga grattis eftersom det är en stor grej! Kanske är det för att förlovningar inte betyder så mkt för alla idag (som ett kommunikationsmedel om kommande äktenskap)?

Och så är det ju också så att de flesta är mest intresserade av sina egna liv så det är helt eneklt inte en så big deal för dem. Struntsamma så länge man är lycklig själv säger jag . Människor är som männsikor är. Ordna en förlovningsfest om ni vill skrika ut det mer .

• Nalle Puh 40

Finns alltid något att fira om det så bara är med ett kort

• Igia

Hej!

Kan tycka att det lite märkligt när ni firar allt annat. Jag hade nog förmodligen reagerat som du.

När våra vänner förlovar sig så kramas vi lite och säger grattis och pratar lite om hur det gick till men vi gör nog inte så mkt mer och vi förväntar oss inte det heller. Men om man vill att andra ska fira en själv måste man ju fira andra och ni verkar ju verkligen fira andra så jag tycker att det är lite märkligt.

Man får vara lite deppig ibland!

Men ett stort grattis till dig och din blivande!!!!

Kram

• stenbruden

Tyvärr är det ofta så att den som ger mest får minst när det kommer till kritan..

Blommor eller liknande skulle jag absolut ge till mina allra närmsta men kanske inte till ngn som är mer som en "vanlig" vän om du hänger med..

Men jag håller med ovan, så länge ni är lyckliga så är det bra!
    Din mamma däremot borde skämmas lite tycker jag!

• Tidsmaskin

Grattis! Vad roligt att ni har förlovat er och snart ska gifta er!

Förstår hur du känner! Man vill ju dela med sig av glädjen som bara bubblar över. Och varje gång någon är uppriktigt glad för ens egen skull så vältrar man sig i glädjen ännu lite mera!

Sedan behöver det inte vara så att andra missunnar en den glädjen, de kanske har fullt upp med sitt eget själsliv just när man hade velat att de skulle ge lite uppmärksamhet.

Mina vänner/familj sa grattis när vi pratat om det, och de har frågat lite om bröllopsplaner och så. En väninna blev sur för att jag skickade ett sms och skrev att vi hade förlovat oss. Hon tyckte det var för stort för att bara skicka ett sms om. Själva brukar vi säga grattis till förlovningen, men inte göra något mer med det.

Alla är olika och jag har gjort så att jag pratar bröllop med de som tycker det är roligt, och som gärna vill höra detaljer och ställer frågor etc. Skulle det vara så att jag hade upplevt att någon missunnade mig glädjen så hade jag tyckt det vara mycket konstigt och hade i så fall ifrågasatt dennes beteende.

Tycker kanske att du skulle kunna säga till din mamma att du blev ledsen över hennes något udda beteende och att du hade velat att hon skulle bli jätteglad och dela detta stora med dig med enbart glädje. Säg till henne att hon är viktig för dig, speciellt nu när du står inför det stora, pirriga. Då kanske hon förstår?

Lycka till, och ännu en gång: Grattis!

• stenbruden

Men GUD FÖRLÅT!!!!! Givetvis ett enormt GRATTIS TILL ER!!!
    Ibland biter man sig i svansen

Va underbart att ni har förlovat er!!!

• didis

Grattis!

Inte heller min mamma blev särskilt glad trots att vi verkligen är ett etablerat par med barn och hus(men inte hund).

Jag tror dock inte , varken i min eller din mammas fall, att det är så illa ment som det låter. Kanske är hon bara överrumplad? Jag tycker såklart hon kunde kosta på sig ett grattis i alla fall men kankse behöver hon bara smälta det lite?

Några blommor hade jag inte förväntat mig men eftersom du själv firar andra så förstår jag att du förväntat dig mer än det du fick.

Tänk på att du ändå fick en (blivande) make som vill dela sitt liv med dig!

• Zsarah

Förlåt att jag frågar men jag undrar hur länge ni har varit tillsammans eftersom din mamma sa sådär?
    men GRATTIS TILL ER:)

• s hjärta a

Tack alla snälla söta! Det värmer enormt, verkligen tack. Så många kloka ord, så många som tagit sig tid..

Jag är verkligen sagolikt lycklig, jag har så oerhört mycket att vara tacksam över. Ändå vart jag lite ledsen i mitt hjärta, jag vet att ingen menar något illa, ej heller min mamma, ändå gör det lite ont.. Men jag gnäller väl för ingenting egentligen.

Än en gång ett stort tack och många kramar!

• sokkerstruten

Jag skulle göra precis som igia!

Fast vi vill ha lite fokus på oss så vi hade faktiskt en liten förlovnings fest och en väääldigt försenad inflyttningsfest till vår ära.. hehe ganske lite egoistiskt men vi vill ha lite fest kring det hela. :)

Vi hade våra vänner, massa plockmat, öl vin cider! Det var jättekul och vi fick lite blommor och små presenter! :)

Igia skrev 2008-09-08 13:58:50 följande:
    Hej!Kan tycka att det lite märkligt när ni firar allt annat. Jag hade nog förmodligen reagerat som du.När våra vänner förlovar sig så kramas vi lite och säger grattis och pratar lite om hur det gick till men vi gör nog inte så mkt mer och vi förväntar oss inte det heller. Men om man vill att andra ska fira en själv måste man ju fira andra och ni verkar ju verkligen fira andra så jag tycker att det är lite märkligt.Man får vara lite deppig ibland!Men ett stort grattis till dig och din blivande!!!!Kram
Svar på tråden Världens lyckligaste, men lite ledsen ändå..