Inlägg från: Tidsmaskin |Visa alla inlägg
  • Tidsmaskin

Världens lyckligaste, men lite ledsen ändå..

Grattis! Vad roligt att ni har förlovat er och snart ska gifta er!

Förstår hur du känner! Man vill ju dela med sig av glädjen som bara bubblar över. Och varje gång någon är uppriktigt glad för ens egen skull så vältrar man sig i glädjen ännu lite mera!

Sedan behöver det inte vara så att andra missunnar en den glädjen, de kanske har fullt upp med sitt eget själsliv just när man hade velat att de skulle ge lite uppmärksamhet.

Mina vänner/familj sa grattis när vi pratat om det, och de har frågat lite om bröllopsplaner och så. En väninna blev sur för att jag skickade ett sms och skrev att vi hade förlovat oss. Hon tyckte det var för stort för att bara skicka ett sms om. Själva brukar vi säga grattis till förlovningen, men inte göra något mer med det.

Alla är olika och jag har gjort så att jag pratar bröllop med de som tycker det är roligt, och som gärna vill höra detaljer och ställer frågor etc. Skulle det vara så att jag hade upplevt att någon missunnade mig glädjen så hade jag tyckt det vara mycket konstigt och hade i så fall ifrågasatt dennes beteende.

Tycker kanske att du skulle kunna säga till din mamma att du blev ledsen över hennes något udda beteende och att du hade velat att hon skulle bli jätteglad och dela detta stora med dig med enbart glädje. Säg till henne att hon är viktig för dig, speciellt nu när du står inför det stora, pirriga. Då kanske hon förstår?

Lycka till, och ännu en gång: Grattis!

Svar på tråden Världens lyckligaste, men lite ledsen ändå..