Inlägg från: Vill nu |Visa alla inlägg
  • Vill nu

Mars 2009

T RO skrev 2008-09-14 19:17:37 följande:

Tack för att jag får vara med på ett hörn Inbjudningarna tänkte vi skicka efter nyår, första veckan kanske, så att de inte kommer bort i julposten Vi har inga långväga gäster och de flesta bor i Lund där vi ska gifta oss, så jag tror att tre hela månaders framförhållning borde vara nog. OSA tänkte jag sätta i mitten av februari, så har man i alla fall en månad på sig att slutföra allt.Jag har ju redan gått och köpt en klänning om ni har kikat i min pres, har inget foto tyvärr, men jag hoppas innerligt att den kommer att passa om ett halvår. Men den har korsettsnörning i ryggen, så det ska nog gå.
    Vi har också tänkt på det där med julposten, så vi kommer att skicka våra första veckan i december.Man vill ju inte skicka fööör tidigt heller! Svårt det där! Vi har ju folk som måste åka 40 mil, men det är ju nästan ingenting som händer där i början på mars, så jag betvivlar att folk har saker planerade...

Om det är korsettsnörning så är det säkert inga problem! Måste också ta mig iväg och kolla på klänning!
  • Vill nu

Fam Hull skrev 2008-10-01 21:23:02 följande:

Hej på er alla!Här e en till som ska gifta sig i mars.Närmare bestämt den 7:e.Vigsel-/festlokal e bokad.Klänningen utsedd, ska beställa från USA.Mallen till inbjudningarna e gjord.Längre än så har vi inte kommit...
    Mycket bra val av dag, tycker jag!
  • Vill nu

Fam Hull skrev 2008-10-02 13:40:59 följande:

Vi ska gifta oss i Mölndal/Göteborg.Ni då? (det kanske står i tidigare inlägg, men jag har inte läst alla)
    Gifter oss den 7:e i Sävar, utanför Umeå.
  • Vill nu
    Penguine skrev 2008-10-08 21:38:56 följande:
    Hohoo!!! Jag gifter mig ju i Mars också, den 14'e i Sollefteå. Vi tog Mars just för att det är så fint på vårvintern och så kan man åka slalom dagen efter.
    Vad kul! Hur långt har nu hunnit i planeringen då?
  • Vill nu

Fam Hull skrev 2008-10-09 13:13:11 följande:

Verkar som det droppar in lite nya mars-brudar!Här har det blivit lite ändring.Ska ge mig på att sy min klänning själv istället för att beställa från USA, får se hur det går...Det mest avancerade jag gjort sen gymnasiet e väl att sy på muddar på sonens pjamas.
    Ha ha ha, jag som är lite vidskeplig törs inte sy min klänning själv, men tänkte ge mig på tärn- och näbbklänning själv... Har i princip bara sytt gardiner sen högstadiet, så det blir nog spännande! Köpte lite stuvbitar idag, ska börja med kläder till dotterns docka, samt nån mjukisbyxa till henne, som uppvärmning!
  • Vill nu

Fam Hull skrev 2008-10-10 21:40:32 följande:

Betyder det otur att sy sin klänning?Hmm, visste jag inte...:-SMen kanske det e en bra idé att träna på nåt lite enklare först innan jag ger mig på klänningen.Vill nu skrev 2008-10-09 19:30:03 följande:
    Det sägs sen gammalt, att antalet stygn bruden syr i sin brudklänning, är antalet tårar hon kommer att fälla under äktenskapet! Eftersom jag är typ världens mest vidskepliga människa törs jag inte chansa!
  • Vill nu
    hummle skrev 2008-10-12 12:04:02 följande:
    hello här inne!här e en t som vill sluta upp i er gemenskap ska gifta oss den 7:e som jag ser att några fler här inne ska.blir en liten o familjär tillställning då vi har 3 små barn.* bokat kyrka* min mamma syr klänningen o dvs andra kläder* håller d sedan hemma hos mor/svärmor, (ska kläcka hemlisen idag t svärmor så får vi se vem d är hos)* tårta gör svägerskan som e konditor, inte bestämt utseende änjapp d e såååå långt vi kommit, hmmm...eftersom d inte e direkt säsong så känns d rätt lugnt men vill ha d mesta bestämmt innan jul så man kan mysa i lugn o ro jo färgtema: silver, lilanyanser samt vitt.sitter o klurar på inbjudan o så, ska inhandla i slutet av månaden o sätta igång m d sen. skickar oxå så d kommer första veckan på d nya året
    Ah, den 7:e för er också?! Vad kul! Trodde inte det skulle vara så populärt datum! (populärt för den totala lågsäsong som verkar råda på bröllopsfronten i mars iaf! )

Spännande att berätta för svärmor! Vi tänkte överraska alla med inbjudningsjulkort, men det är ju så svårt att hålla tyst! Vill bara skicka de förbaskade korten NUUU!!!
  • Vill nu
    Penguine skrev 2008-10-25 18:03:50 följande:
    Måste ha råd om en sak. Jag hade tänkt köpa ett par vita klassiska brudskor för att ha inomhus och sedan använda ett par gamla mormorskängor, som är svarta, utomhus och byta mellan man är inomhus/utomhus. Mestadels kommer vi ju vara inomhus så jag tyckte det var onödigt att köpa 2 par skor. Men vad tror ni? kommer det bli komplicerat att byta?
    Jag har funderat på samma sak, då de "vintrigare" brudskorna är skitdyra ju! Tror jag kommer att göra så... Får väl ta hjälp av tärnan att byta, om det vlir besvärligt!
  • Vill nu

Fam Hull skrev 2008-10-24 13:49:23 följande:

Hur går det för er tjejer?Vi har bokat vigselförrättare idag Känns som ett litet delmål. Så nu väntar vi på att det ska bli mindre än 4 månader kvar så att vi kan skicka in papprena till Skattemyndigheten.Har oxå berättat för föräldrarna, dom blev väldigt överraskade men glada!
    Vad kul att det börjar hända saker!
    Här har vi ju haft kyrka, fastlokal, präst, firör (en jobbarkompis)och band till festen klart ett tag, men nu börjar det ramla på lite småsaker...
    Köpte näbbklänning och slips till sambon idag, och så ska vi beställa inbjudningarna nu ikväll, bara dottern somnar nån gång!
    På måndag ska vi träffa cateringfirman, och så ska jag gå och boka make-up.
    Vi har till 99% bestämt oss för fotograf, men inte bokat något än...
    Börjar kännas riktigt nu! Hade inte fattat att det var så nära! Tycker det känns som minst ett halvår kvar, men det är ju bara typ 4 mån!!!
  • Vill nu
    marsros skrev 2008-11-07 13:06:57 följande:
    Vi har ändrat från 7e mars til 14 mars för prästen vi vill ha är ledig 7.e. Blir nog bra vilket som. klart:Berätta för familjen och tärnornaKyrkan bokadFestlokal bokad, mat uttänktUnder arbete:Inbjudan är skriven, men inte skickadFunderar på klänning och musikÖnskelistaInte påbörjat:Vigsel planering och programFestplanering
    Ni börjar få det mesta klart då!

Här har det också börjat lossna lite!

Klart:
    Festlokal och catering bokad.
    Band bokad till festen.
    Kyrka och präst bokad.
    Kläder till brudgum och näbb är köpta
    Fotograf bokad
    Make-up och frisör bokad
    Toastmaster, marsalk och tärna är utsedda.

Påbörjat:
    Solist till kyrkan
    Inbjudningarna redo att skickas ut
    Börjat handla bordsdeorationer.
    Ring utsedd, men ej beställd än.
    Bokat tid för klänningsprovning.

Inte påbörjat:
    Alldeles för mycket...
  • Vill nu

Ha ha ha, jag är pinsamt lite aktiv här, med tanke på att jag startade tråden!

Fam Hull: Var beställde du ifrån? Vi fick oxå vara kort supersnabbt! Var beredd på att det skulle ta minst två veckor!

Spännande med papperna till skattemyndigheten! Hade jag glömt att man kan skicka nu! Tror jag har hört att det brukar ta 1-2 veckor, så det går rätt fort...

Hur går det för alla då?

Jag var och provade klänningar i lördags, och hittade två jag förälskade mig i. Så jobbigt! Jag som lider av världens värsta beslutsångest! Ska tillbaka på lördag och prova igen!

• Vill nu

Nu har jag lyckats bestämma mig för klänning!
    Förstår inte vad jag velade om sist, för det var så uppenbart vilken som var rätt idag! :- Så skönt!

Hur går det för er andra då?

• Vill nu

Nej! Vad jobbigt!!! Ni kan inte bara skicka med ett litet blad där ni talar om att hon bytt nummer? Känns kanske inte lika kul, men för att slippa kasta dem ni har?
    Fam Hull skrev 2008-11-23 13:19:20 följande:

Va härligt att du hittat rätt klänning Jag trodde att jag hittat min klänning (mönster) men nu börjar jag tveka. Inte bra...Vi tänkte att vi skulle va ute i god tid o har ju beställt (o fått) inbjudningarna. Då har toastmadame gått o bytt tel.nr. så nu måste vi beställa nya inbjudningskort... Vill nu skrev 2008-11-22 20:59:18 följande:
  • Vill nu

Nej, vad jobbigt! Har ni nån ny på G, eller är det öppet kort?

Fam Hull skrev 2008-11-25 14:27:59 följande:

Jo, det hade väl kanske funkat. Men nu har det även visat sig att vi måste hitta en ny toastmaster/-madame. Hon vi skulle ha ska flytta från Göteborg till Stockholm och börja nytt jobb. Och hon kommer vara bortrest med jobbet hela den veckan som bröllopet är. Grrr... Hon va det enda klockrena valet för den rollen, så nu måste vi tänka om. Tur att vi i alla fall fick reda på det hyfsat i tid.Vill nu skrev 2008-11-23 15:11:29 följande:
  • Vill nu

Fam Hull skrev 2008-11-26 15:31:10 följande:

Nja, vi har väl en som vi ska höra med. Om inte hon vill/kan så vet jag inte vad vi ska hitta på...Papprena från skattemyndigheten kom idag i alla fall Vill nu skrev 2008-11-25 21:01:24 följande:
    Tihi, det gjorde våra också! Känns som det är på riktigt nu!
  • Vill nu

Vad skönt att det löst sig! Jag tror säkert det kommer gå jättebra!

Vi skickade inbjudningarna igår, så det har börjat ringa och sms'as idag, ås dte är jättekul! Mamma var jätteglad och fattade inte hur hon inte kunde anat nåt!
    Fam Hull skrev 2008-12-02 13:22:01 följande:

Nu har vi hittat en ny toastmadame. Det blev inte den andra vi tänkte på, hon ville inte. Va stolt för att vi frågade men orkade inte pga barnen. Så nu blir det sambons kusin. Dock e hon bara 19 år men jag hoppas hon löser det. Tror hon kommer få mkt uppbackning från sina föräldrar med planeringen. Och till sättet e hon en person som passar för uppdraget. Så det kommer nog bli bra. Bara till att beställa nya inbjudningskort nu och hoppas att dom håller hela vägen sen.När hade ni andra tänkt skicka ut inbjudningarna?
Svar på tråden Mars 2009