• nni

En festlokal i skåne, egen mat o dryck...

Hej!
    Vet att det finns såna här trådar sedan innan, men jag provar på att fråga ändå. Vet ni någon mysig "ganska liten lokal" för 50 pers, där man kan ta med egen mat o dricka. Har tänkt mig Holmåkra loge. Men vill titta på fler. Och inte Logen i Lund, är dyrare och för stor i vår smak. Utan en enkel men mysig lokal alltså? Varsomhelst i skåne, gärna runtomkring Eslöv. Vet om dessa Byastugor. Men har någon positiv erfarenhet från någon av dessa? eller Holmåkra?
    gärna fler tips på andra lokaler!!
    Det står still här och vi vill boka lokal väldigt snart...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 23:19
    Lokalen ska gärna ligga naturfint...! Många krav kanske?! Hihi.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 23:18
    Tack alla!
    Tror vi hittat vår lokal :)

• Svar på tråden En festlokal i skåne, egen mat o dryck...
  • nni

Någon måste väl ha råd eller erfarenhet från sådan lokal i skåne?? :)

• nni

JPerlestam; Jag håller med. Verkar vara svårt. Finns ju Byastugor osså men det finns tyvärr inga hemsidor till alla där. Och dom e utspridda, känns inte så roligt att behöva besöka alla när man inte vet. Ska ju kännas helt ok med lokalen. Ja, Holmåkra verkar vara fint och lantligt. Tycker om den. Har du varit o besökt den?
    Bra att det ordnade sig till sist för er.

Sebastiana; Ska kolla upp. Tack!

Någon mer som vet en lokal?

• nni

Sebastiana, har du förresten besökt Hässleholmgården?

• nni

Okej! Att det är billigt låter ju toppen, för en herrgård. Att köket inte är så toppen, får man kanske ta?!
    E nog något att besöka.
    Men vet du om de som hade bröllopet där stod för mat o dryck själva??
    Jo, det e klart att det e ett stort + då.

• nni

Ok, JPerlestam. Men roligt att höra positivt om den! Ska nog besöka den snart!
    Tack för infon.

• nni

Okej, tack igen. Låter super ju! (förutom köket, men har tänkt catering ändå). :)

• nni

M Lundström; ser ju hur mysigt ut som helst. :)
    Men lite långt bort. Kan dock vara ett alternativ värt att tänka på.
    Tack.

• nni

Har bokat en titt på Holmåkra :)
    bara att leta vidare på nätet antar jag...!

• nni

allehanda; Alla tips e klart välkomna. Men vill gärna ha runtomkring Eslöv som jag skrev. :)

Lovecats; Ja, Bösmöllan verkar va bra. Har du något roligt att berätta om den lokalen?

Silla69 och LindaMattis; Ska kolla upp alternativen. Helsingborg kanske är lite långt ja. Men tack ändå!

Är ett stort + om lokalerna ligger naturfint med.

Ingen som har varit i festlokalen i Långa längan i Bjärred?

Ska ringa till lite fler ställen imorgon. Har tre favoriter just nu, sett från internet:
    Holmåkra Loge
    Café Långa Längan
    Bösmöllan.

Alla ser fina ut o verkar ligga fint med. Hoppas det med egen mat o dricka e fritt osså. Så det blir billigare :P

• nni

Ska se lokaler nästa vecka!

Någon mer som har förslag??!! Det e inget måste med egen mat men gärna egen dricka. Gärna runt-Eslöv-Lund-Malmö främst!!

Ska se ställena ovan men vill gärna se fler.

• nni

Tack båda 2!
    Alltid uppskattat med schyssta tips.
    Ska söka efter dom på nätet.
    En loge, ja det var ju kul att höra om en annan! Ska ju titta på en snart. :)

• nni
    Vicci80 skrev 2008-10-13 21:10:30 följande:
    Var på Holmåkra loge för någon vecka sedan. Verkligen jättmysigt ställe. Hade själv gärna valt Holmåkra som festlokal,men tycker det blir lite för litet för 80personer.Rekommenderar den varmt för 50personer. Charmigt ställe, nära Malmö. //
    [/citat]

Ok, har osså varit där! Det e mysigt ja, men för stort för oss.

Brud aug09 skrev 2008-10-13 21:17:45 följande:
    [citat]
    Vi ska ha festen på Långa längan i Bjärred! Där är fantastiskt fint o mysigt! De fixar mat&dryck, fast du får ta med spriten själv!
    Haha! Vad kul! E samma lokal vi nu bokat! Eller hur e det, vi föll för båder lokalen o omgivningen direkt. Hur många blir ni?
  • nni

Brud aug09 skrev 2008-10-16 18:25:19 följande:

Så kul Vi blir mellan 55-60, inte helt klar med gästlistan än... Hur många blir ni? Ska ni ha buffé eller tre-rätters? Vi ska nog ha buffé tror jag!
    Vi blir mellan 45-50 st skulle jag tro! Vi ska ha buffé, helt klart. O tilltugg innan maten. Då kanske du kommer se bröllopsfoto på oss sedan hängandes på väggen där.
Svar på tråden En festlokal i skåne, egen mat o dryck...