Bordsdekoration vinterbröllop
Är det någon som har roliga tips på bordsdekorationer från skog och mark till ett vinterbröllop?
Är det någon som har roliga tips på bordsdekorationer från skog och mark till ett vinterbröllop?
Oh, om det ska vara skog och mark... (såg inte det) så kan du använda Trollhassel (supersnyggt!)
Hej, jag såg en bild i dag på lingonris som pyntats med mycket silverglitter, bland riset var det vita rosor nedstuckna. Jag kommer att använda mig av den iden för det var super vackert och "vintrigt". plus att lingonris och glitter inte är dyrt :)
missGill - låter fint! Har du någon bild?
Oj, den här tråden är jag också intresserad av!
Fler tips?
Jag har en bild på vår vinterdukning i galleriet. Det är svart-vitt-rosa vintertema i form av iskristaller och fejksnö.
trampetroll - vilka fina servettringar! var har du köpt dem?
Jag kom på ännu en ide, spraya snöflingor med mallar - med hjälp av vit snöspray på genomskinliga glasvaser! Snyggt att ställa på borden.
Speglar blir också snyggt som dekoration under ljusen på bordet
husmusen.blogg.se/2005/december/stilig-dukning.html
Vi kommer att gifta oss på luciadagen så jag kommer att göra girlanger av mjuk en och lite annat smått och gått. Till bordsplacering kommer vi baka pepparkakor och glacera namnen på. Till servettringar kommer jag ta röda träpärlor, röd metalltråd och buxbom så att det ser ut som lingon. Mellan girlangerna kommer jag ställa ljushållare i klart glas från Ikea. Eventuellt en kandelaber på honörsbordet.
Mumriks blivande fru skrev 2008-10-04 09:04:43 följande:
Så passande för vi är 80 gäster
Kan bli intressant...
Vilka bra tips! Om det är fler här som gifter sig i januari kan jag passa på att tipsa om ett besök på IKEA under mellandagsrean (som smygstartade den 23/12 förra året i Stockholm och då var varuhuset helt dött, superlyxigt). I alla fall, det finns SÅ mycket julgrejer superbilligt - papper, dekorationer, ljuslyktor, ljusslingor osv. Och allt har ju inte rena julmotiv... Jag kommer definitivt göra ett besök där innan jag sätter i gång med pysslet på allvar!
Bra tips! Det ska vi nog göra också. Vi planerar att klä hela lokalen med dropformade ljusslingor (lite som Ross och Emilies bröllop i Friends) ;) Då är det nog en bra idé att köpa slingorna efter jul...
Japp, jag ska oxå roffa åt mig en massa ljusslingor. :)
Ett litet tips på "palceringskort": jag har köpt 5-kronors ljushållare, sådana där "platta", runda. Kommer skriva gästernas namn ovanpå i glasfärg och fästa en liten halvpärla på. På sidorna skriver jag våra namn och datumet. Kan gästerna behålla som minne sen. Kommer varva med att fylla dem med en liten blomma och värmeljus.
Mmm, järnek är ju hur snyggt som helst. Sen finns det ju allt från kottar, granris, stenar, kanelstänger, ormhassel, torkade ekblad (silver/guldsprayade?), lingonris, m.m.
Lycka till!