December brudar
2008
03/12 Alla goda ting är tre
06/12 JPerlstam
06/12 SidenRos
24/12 Wingtear
27/12 BlendaSigne
27/12 lillP
2009
2008
03/12 Alla goda ting är tre
06/12 JPerlstam
06/12 SidenRos
24/12 Wingtear
27/12 BlendaSigne
27/12 lillP
2009
Julbord verkar ha tagit över helt i december. tror man får räkna med det vid decemberbrllop. men håller med om att det är konstigt att man skulle äta det efter jul..
jo efter jul äter man väl på sin höjd resterna som man har i kylen hemma ;)
nästan :) Vi har fått menyförslag från stället vi ska vara på med tre förslag på respektive delrätt. Tror att det lutar åt:
Förrätt: Oxfilécarpaccio med ruccola och hyvlad parmesan
Varmrätt: Peppar- och apelsinbräserad kalvytterfile med kanel- och pepparsky, rostade rotfrukter och potatismuffins
Dessert: Crème Brulée
Bröllopstårta: Har inte funderat på denna ännu
Skulle väl vara kanelen som är julig då :)
Vad ska ni ha?
Är kalvfile typisk bröllopsmat eller? ;)
Er tårta lät ju grymt god! SÅn vill jag också ha!
Jo det lät som en vääääldigt bra combo.. vaniljmousse däremot har jag aldrig smakat men kan tänka mig att det är den mest neutrala i detta sammanhang?! Kör ni marsipan ovanpå eller blir det som ett öppet mousselager?
Åh blir man sugen på tårta nu eller :)
Det är ett konditori som är knytet till den restaurang vi ska vara på så hoppas att han som gör tårtan inte är helt främmande för annorlunda förslag.
Vad fick ni för tårtpris av restaurangen? De sa att tårtan = 85 kr per bit. Tyckte det lät dyrt... Iofs så var vi och tittade på en lokal tidigare och då skulle de ha 30 kr per bit bara för servering + proslin, altså att man köper med sin egen tårta...
Jo det var ju just det. I sthlm ska allt kosta så mycket :/