Inlägg från: Hösten2009 |Visa alla inlägg
  • Hösten2009

December brudar

Åh, en december tråd!

Jag ska gifta mig 21/12.

Letar hysteriskt efter billig caketopper, tiara och halsband. Tycker allt är så sjukt dyrt i sverige så jag söker överallt. Har allt annat klart förutom tårta o catering.
    men det tänker jag ta 2 veckor innan datumet.

• Hösten2009

Japp det är i år vi gifter oss...

Från början var det meningen att vi skulle gifta oss 9/9/09
    men ångrade oss så nu blir det nu sista advent,
    alltså 21/12-08

Jag har provat att byta nick men jag kan inte...

• Hösten2009

wingtear - ja det vore ju ett önsketänkande men tyvärr går det inte...
    jag pluggar så jag måste först gå ut utbildningen o sen efter jag jobbat 2-3 månader, då kan jag fundera på syskon till mina små kids.. för ekonomins skull.
    och sen blir jag sjukskriven typ från v11 för jag kan inte gå pgr av foglossning. O båda ungarna har kommit 5 v tidigt så det är ju mkt sån planering oxå.

• Hösten2009

ang väder, här är det nästan alltid en halvmeter snö från sista nov o framåt så jag vet inte om jag ska tro på skrocken heller..
    För 2 år sedan sista november då vi flyttade hit till huset damp det ner typ 60 cm snö på en natt, dagen innan var det ca 1 cm snö på backen. Snacka om att det blev kaos då bilen vi lånade inte hade vinterdäck o inga vägar plogades förän på eftermiddagen..
    Så jag förbereder mig hellre på kaos än att allt är OK..

• Hösten2009

då rådhuset där vi ska gifta oss, där enligt dem ska man ha med sig TVÅ blanketter då man gifter sig. En för namnbyte och en för hindersprövningen.

• Hösten2009

jag provade ring idag men vi kommer beställa på nätet.

I stan skulle de ha 4200.- för den ring jag vill ha
    o på nätet kostar den överallt 2300:- snacka om skillnad!!!

jag har strl 15,5 i ringmått så jag har nog minst här..

• Hösten2009

Alla goda ting är tre -

Ja fast o andra sida, handlar man från en onlinebutik som har fysisk butik i sverige tror jag knappast man blir blåst på pengarna, fastän det är en diamantring som jag ska ha.
    Dom gör ju inte ringarna där utan de är ju redan klara.
    I såfall är det ju företagen (schalins?) som blåser en på det?!
    Jag hade förstått ditt argument till fysisk affär om det handlat om guldsmed el liknande men icke då det gäller redan färdiga ringar..

• Hösten2009

Alla goda ting är tre - Ja fast o andra sidan så om det nu händer nåt med den o det är gravyr så brukar dom väl inte göra så mkt med den.
    om nu inte en sten lossnar men det kan man ju fixa vart som helst för lite pengar. jag har redan en förlovningsring med 6 diamanter i o den har jag haft i 6 år nu o aldrig varit något peoblem så jag står fast vid vad jag tycker.
    bor man i en större stad så går det säkert köpa via affär billigt men i en liten stad som jag bor går det tyvärr inte. En skillnad på 2000 kr är sjukt mkt i min börs.
    men den som vill slösa pengar man det säkert..

• Hösten2009

2008
    03/12 Alla goda ting är tre
    06/12 JPerlstam
    06/12 SidenRos
    06/12 2e advent
    13/12 Ebbas mamma
    20/12 s s
    21/12 Ingenjörsbruden
    21/12 Hösten 2009
    24/12 Wingtear
    27/12 BlendaSigne