December brudar
Jobbigt!! Hoppas att det känns bättre snart!
Jobbigt!! Hoppas att det känns bättre snart!
Ingen möhippa idag heller trots att det fortsätter att trilla in anonyma brev, eller ja så himla anonyma är de inte längre har känt igen flera handstilar
Annars började jag och m2b träna bröllopsdans nu och det gick väl sådär, utan överdrift så kan han vara den mest odansanta mannen som någonsin sett dagens ljus Men som tur är så har han andra kvaliteter
S S skrev 2008-10-25 20:14:23 följande:
Det är väl en bra ide För mig blev det inget idag heller, det här är ju helt sjukt kommer ju att sitta och vänta varje lördag fram till bröllopet.....
Så seriöst att ta danslektioner Vi skulle verkligen behöva det men jag skulle aldrig få med mig m2b dit, han är mest inne på att han vill hoppa över dans helt och hållet så vi kanske bara dansar en mysig tryckare så att han känner sig bekväm.
Vad kul att få göra en provdukning det kommer tyvärr inte jag kunna göra, måste vara så bra att kunna få en känsla för hur det blir och dessutom kunna ändra om det ser förskräckligt ut.
Jaha idag är det dags precis som de har sagt i alla kort. Väcktes av att telefonen ringde kl 7 och en främmande man gav mig instruktioner om vad jag skulle göra, så nu har jag packat min väska och ska sätta mig på bussen om 40 minuter ska bara äta frukost först. Hoppas att det blir en kul dag
Var ju lite seg igår
Men hade en helt fantastisk dag!! Man blir verkligen tacksam över vilka underbara vänner man har som har lagt ner så mycket tid på mig.
Jaha till lite rapport då När jag kom på bussen så fick jag en påse av busschauffören med lite vidare instruktioner, bla var jag tvungen att dricka upp en liten flaska mousserande innan jag gick av bussen och så skulle jag sätta på mig en t-shirt med m2b tryckt på den, kanske inte en av de vackrare bilderna på honom
.
När jag klev av bussen blev jag upphämtad av min bästa kompis sambo som körde runt mig en stund och till slut släppte han av mig vid en inspelningsstudio där alla tjejerna väntade på mig. Där fick jag spela in en skiva med två låtar. Det var så himla kul och gick så himla bra!! De kan verkligen göra en hel del med teknik
Efter det fick jag svara på vad jag trodde m2b hade svarat på flera frågor och för varje rätt svar fick jag lite pengar. Sedan gick vi vidare in till stan där vi gick till ett gym och åt lite lunch. Där talade de om att vi skulle träna ett pass och jag hade 3 olika outfits som jag fick välja på, jag valde självklart den som gav mest pengar men när jag väl fick se vad det var jag skulle ha på mig så ångrade jag mig ganska snart. Jag fick alltså bestämma mig utan att se kläderna. Mitt val gjorde att jag fick köra stripaerobic iförd näthotpants och en stringbody. Det var sådär snyggt Men aerobicsen var askul, vi höll på i en timme men det kändes som en kvart och det var skitjobbigt.
Efter det fick jag svara på lite fler frågor, men det gick sådär eftersom m2b inte hade varit så seriös när han hade svarat på dem.
Sedan kom mina bröder och bästa kompisens sambo och hämtade oss och körde oss till simhallen där bästa kompisen jobbar.
Där bubblade vi och bastade och drack och snacksade, jag fick ha på mig en minimal leopardmönstrad bikini, skitsnyggt jag lovar
Det var även här som min tavla skulle användas, den hade jag ju målat i gröna nyanser och nu fick jag klä av mig naken och smörja in överkroppen i vit färg och trycka mig mot tavlan och det ska tydligen bli en present till m2b från möhippegänget. Det blev faktiskt rätt coolt.
Sedan kom det en tjej och hade sexparty och det var här mina intjänade pengar kom till användning för dem fick jag handla lite för. Dessutom fick (tvingades) jag låna en cowgirl- och en naughty nurse outfit som jag fick posera i, är tveksam till om jag vill se de bilderna men men det fick jag bjuda på.
Sedan åt vi massor god mat som alla hade haft med sig och sedan gjorde vi oss i ordning och åkte in till stan och gick ut, men jag orkade inte så länge det hade ju varit en aslång och helt fantastiskt underbar dag
Jag börjar få lite smått panik nu, det är mindre än 3 veckor kvar nu Men jag känner mig lite stressad, vet inte riktigt om jag har läget under kontroll, jag tror att jag har det men så tror jag också att det säkert är 2000 saker som jag har glömt. Men det går i alla fall framåt. Vi ska ha tårtan som efterrätt och då har jag bestämt att folk säkert kommer att vilja ha kaffe även lite senare så då kommer vi ha en liten kak- och godisbuffé så idag när jag har varit hemma och vab:at så har jag passat på att baka lite till den, så det händer i alla fall lite.
M2b blev svensexad i lördags så det är skönt för nu vet vi att vi har två ostörda helger innan bröllopet där vi kan fixa med saker.
Nu ska jag sätta mig och försöka skriva ihop vårt vigselprogram
Här går det bra. Jag är hemma med vår son som är sjuk och var det även flera dagar förra veckan så jag har faktiskt fått väldigt mycket gjort, har tänkt att ha en liten kakbuffé framåt kvällen efter som vi serverar vår tårta som dessert så tänkte jag att folk vill ju säkert ha kaffe även lite senare på kvällen så nu har jag bakat i parti och minut, men det tycker jag bara är kul. Dessutom har jag hunnit städa så nu ser det riktigt fint ut här hemma
På onsdag ska jag till frissan och färga och provuppsätta, det ska bli sååå kul.
I helgen som var så fotade jag lite snygga (ja eller jag hoppas att de blev det i alla fall ) bildet på mig själv i brudunderkläderna som m2b ska få i morgongåva. Egentligen skulle det bara vara jag och min tärna men då fattade vi inte riktigt kameran så hon ringde sin kusin som går en fotokurs så hon kom ut och tog alla bilder, för mig kändes det asproffsigt med genomtänkt belysning och så vidare. Det kanske inte var det om man jämför med hur det är i en studio, men i alla fall tio gånger proffsigare än om jag och min tärna hade gjort det själva
. Dessutom ska hennes andra kusin redigera alla bilderna så det blir nog bra
Vi tog några bilder utomhus och det var kallt!!!!
Här snöar det förresten nu, eller det kanske det gör i hela landet men jag känner att jag bara sitter här och hoppas att det ska få ligga kvar, det är ju bara 12 dagar kvar för mig nu!!!!
Låter som han har haft en riktigt bra dag. Själv sitter jag och inser att så här dags nästa vecka är jag fru!!!!
Känns helt sjukt. Jag har inte riktigt koll på när ni andra ska gifta sig, kan inte någon av er som är duktig på det här lägga in listan igen för nu är det ju verkligen nära för oss alla.
2008
03/12 Alla goda ting är tre
06/12 JPerlstam
06/12 SidenRos
06/12 2e advent
20/12 s s
21/12 Ingenjörsbruden
24/12 Wingtear
27/12 BlendaSigne
27/12 lillP
2009
Hittade listan själv och känner mig nu väldigt duktig ser att vi ju faktiskt är flera stycken på lördag och en redan på ondag.
Hoppas att du hade en underbar dag igår Alla goda ting...
Själv har jag varit och fixat naglarna idag och de blev så fina så Sen har jag hunnit bli irriterad på min mamma
En av m2bs barndomsvänner jobbar numer i Afrika liksom hans etiopisk/kanadensiska flickvän men de har fixat så att de ska komma ändå trots avstånd och svårt att få ledig, vilket är jätteroligt. Vi har aldrig träffat flickvännen men det känns ändå jättekul att de kommer. De kommer redan imorgon och vill då gärna umgås lite med oss vilket vi inte riktigt har tid med men men det löser sig, eller så tänker i alla fall vi. Vi tänkte att de får väl hänga med till lokalen och duka och så får m2b umgås med dem på kvällen (jag ska sova hos min tärna) Men då blev min mamma helt upprörd och tyckte att det var jättekonstigt att de skulle följa med till lokalen och det var väl jättemärkligt att ta med sig gäster dit osv osv. Så jag blev jättesur och sa att var tycker du att vi ska göra av dem då, de känner ingen här i Sverige och Linköping är inte världens roligaste stad och hur kul är det att sitta ensamma kvar i vårt hus Grrrr Blir så irriterad när hon måste lägga sig i såna här saker och allt bottnar i att hon inte vill behöva prata engelska
Men jag tror att jag har kunnat släppa det lite nu. Så nu ska jag gå och städa det sista och sedan bara njuta av en lugn kväll.