Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

December brudar

Välkoommen Rydeborn!

Spännande med kommande möhippor!!

LillP: Inga blåa tår?!

• ingenjörsbruden

Nu har jag fått klara pix på när svensexan blir av.....29 nov.
    Ska blir SÅÅÅÅÅÅ KUL att se m2b´s ansiktsutryck!

Planeringen står still för tillfället...hade tänkt fixa med festprogrammet osv.....men har inte orkat.....o nu ska vi på fest 5 dar i rad!! (Ska på invigningen av Malmö Arena både tors o fre!! )

• ingenjörsbruden

2e advent skrev 2008-11-10 19:47:03 följande:

Var ju lite seg igår Men hade en helt fantastisk dag!! Man blir verkligen tacksam över vilka underbara vänner man har som har lagt ner så mycket tid på mig.Jaha till lite rapport då När jag kom på bussen så fick jag en påse av busschauffören med lite vidare instruktioner, bla var jag tvungen att dricka upp en liten flaska mousserande innan jag gick av bussen och så skulle jag sätta på mig en t-shirt med m2b tryckt på den, kanske inte en av de vackrare bilderna på honom .När jag klev av bussen blev jag upphämtad av min bästa kompis sambo som körde runt mig en stund och till slut släppte han av mig vid en inspelningsstudio där alla tjejerna väntade på mig. Där fick jag spela in en skiva med två låtar. Det var så himla kul och gick så himla bra!! De kan verkligen göra en hel del med teknik Efter det fick jag svara på vad jag trodde m2b hade svarat på flera frågor och för varje rätt svar fick jag lite pengar. Sedan gick vi vidare in till stan där vi gick till ett gym och åt lite lunch. Där talade de om att vi skulle träna ett pass och jag hade 3 olika outfits som jag fick välja på, jag valde självklart den som gav mest pengar men när jag väl fick se vad det var jag skulle ha på mig så ångrade jag mig ganska snart. Jag fick alltså bestämma mig utan att se kläderna. Mitt val gjorde att jag fick köra stripaerobic iförd näthotpants och en stringbody. Det var sådär snyggt Men aerobicsen var askul, vi höll på i en timme men det kändes som en kvart och det var skitjobbigt.Efter det fick jag svara på lite fler frågor, men det gick sådär eftersom m2b inte hade varit så seriös när han hade svarat på dem. Sedan kom mina bröder och bästa kompisens sambo och hämtade oss och körde oss till simhallen där bästa kompisen jobbar.Där bubblade vi och bastade och drack och snacksade, jag fick ha på mig en minimal leopardmönstrad bikini, skitsnyggt jag lovar Det var även här som min tavla skulle användas, den hade jag ju målat i gröna nyanser och nu fick jag klä av mig naken och smörja in överkroppen i vit färg och trycka mig mot tavlan och det ska tydligen bli en present till m2b från möhippegänget. Det blev faktiskt rätt coolt.Sedan kom det en tjej och hade sexparty och det var här mina intjänade pengar kom till användning för dem fick jag handla lite för. Dessutom fick (tvingades) jag låna en cowgirl- och en naughty nurse outfit som jag fick posera i, är tveksam till om jag vill se de bilderna men men det fick jag bjuda på.Sedan åt vi massor god mat som alla hade haft med sig och sedan gjorde vi oss i ordning och åkte in till stan och gick ut, men jag orkade inte så länge det hade ju varit en aslång och helt fantastiskt underbar dag
    Grattis till en underbar Möhippa!! Härligt med så goa vänner!!
    Tavlan hade varit spännande att få se!! Kul koncept!!
  • ingenjörsbruden

2e advent skrev 2008-11-11 19:39:35 följande:

Det var verkligen underbart kul . Ska försöka fota tavlan och lägga upp den när han har fått den sen så ni får se.
    Spännande!! Det ser vi fram emot!!

....Nu har en polett trillat ner hos mig.....jag misstänker att jag blir möhippad en gång till den 29:e när m2b ska svensexas av sina kompisar!!! Vet att deras flickvänner sagt att de ville vara med på möhippan...men jag tror att syrran missade att bjuda med dem.....
    *hahahahaha* Suck det har jag inte ens tänkt på detta innan!!!
    Nåja! Det kan blir riktigt kul ju!!

Hur går det med planeringarna?!

Jag provade provklänningen i onsdags o är jättenöjd!! Det blir nog kanon!
    På söndag ska jag titta på en slöja o ev köpa!! *hoppas den är så fin som jag tror*
    Var på ansiktsbehandling i går....SÅÅÅÅÅ skönt!
    Ska ditt två gånger till innan bröllopet. Sista gången ska hon färga o plocka bryn o fransar osså! Så ser jag fräsch ut i 4 veckor i Thailand.
    Har även bokat tid för nagelförlängning! Hade en jäkla tur så jag den tiden jag ville ha för hon precis hade fått återbud på den!

Kvar på våran lista:
    M2b prova ut frack
    M2b boka tid hos sin frissa
    Fixa förvaringen av rispåsar o bubblor
    Boka tid för sminkning hos MUS
    Placeringskort
    Festprogram
    Utskrift av vigselprogram (klara)
  • ingenjörsbruden

Hahaha! Kul med foton tagna utomhus! Hoppas att gåshuden inte syntes! Tur att det finns så många goa människor runt omkring oss som så gärna stöttar o hjälper!!
    Va skönt det måste vara att få "av bakat" lite! Det kan ju ta en del tid annars.....

Wingtear: Fyyyy va tråkigt med ringproblemen.... När ska du hämta buketten?

Sidenros: Näää vi är lugnet själva......emellanåt iallafall!

Här pinnar allt på....har tom bokat taxfreen i helgen!
    Festprogrammen ska fixas denna veckan har jag tänkt! Annars är allt fixat! Ska bara prova klänningen 2 ggr till innan bröllopet!

T helgen blir det svensexa.....

• ingenjörsbruden
    Wingtear skrev 2008-11-25 23:42:58 följande:
    Den ska hämtas kvällen den 23:e eller på julaftons morgonen, det visste de inte ännu.Hör de inte av sig om ringen innan veckan är slut tänker jag börja ha liv om det!Min bästa vän kom just på att, hoppsan ja, ni gifter er snart... Jag sa ju det, ingen idee att förvänta sig en möhippa För den enda helg hon inte har barnen ska hon på kryssning
    Försök få dem till att lämna buketten samma dag så är du garanterad att stå som brud med en finfin bukett....
    Annars kan ju tex kyla o värme påverka dessa stackars blommor jättemkt..... Jag föreslog att jag skulle hämta buketten dagen innan o lämna den på slottet över natten...men det gillade inte riktigt min florist....så hon lovade att hon skulle köra o möta oss på slottet med den nybundna buketten!

Ja för ett hiskeligt liv om ringen om den inte kommer snart!
    Jag börjar fundera på min v.ring.....fanns 3 modeller som varierade i bredd o diamantstorlek.....störst 3.8 mm med 0.35c o mellan 3.4 mm med 0.25c....när vi provade ut förlovningsringarna så kom vi fram till att mellanmodellen passade bäst.....men nu har det gått så lång tid så jag måste nog åka o prova den igen.....*hmmmm*

Äsch...en fruhippa är precis lika rolig! Lite tråkigt att hon inte har insett att det snart är dags för er.......menmen...man vet aldrig eller hur?!

Nu har jag fått reda på svensexeplanerna! Sååå roligt!
  • ingenjörsbruden

Nä visst...räkna med inget så blir man bara positivt överraskad om hon skulle lyckas operera ut tummen ur "asslet"

Fick ett sjukt sms..."Vi behöver en strippa till en svensexa på lördag så skulle du kunna infinna dig kl 15 på "adress"! (okändt nr som jag kollade upp, en av mannens kompisars blivande fru)

Svaret fr mig blev: Javisst, Jenny! Jag packar ner teleskopstången o tutttofsarna!
    Hihhihihi!

Har fått reda på svensexeplanerna....o visste att de var på ett kallbadhus vid tiden för strippningen..

Svensexeplanerna ser ut som så här:
    08.30 Ska m2b gå o köpa bullar o tårta på konditoriet...där blir han kidnappad av grabbarna
    09.00 är det pistolskytte med Magnumpistol
    12.00 Räkmacka på Grand Hotel
    14.00 Kallbadhuset
    18.30 Middag med respektive hemma hos en av grabbarna (där jag redan är o "strippar")

Blir nog en kanondag för dem! O jag är jätteglad för att jag får vara med på ett hörn!

Wingtear skrev 2008-11-26 23:38:21 följande:
    Vi gifter oss på julafton, 10 på morgonen...hon har sagt många gånger att hon ska hålla i min möhippa (även efter att hon fick veta bröllopsdatumet) men jag har inga ilusioner, det blir inte av. Hon har prata om att fira mig så många gånger förr, det blir aldrig av helt enkelt. Första 2-3 gångerna det hände blev jag ledsen, nu är det mer en axelryckning...Jag behöver ju iaf inte oroa mig på det här viset
  • ingenjörsbruden
    Wingtear skrev 2008-11-27 23:47:20 följande:
    SS:Jag förstår din panik! Jag skulle så vilja ha korsett, men har inte enns kunnat hitta någon att prova (det de säljer på h&m o dyl räknas inte!) så jag gav upp Hoppas att magen inte behagar fladdra allt för mycket under den snäva klänningen Jag har iof inte krångligare storlek än 75/80 D men är istället begåvad med lååång torso, så alla "korsetter" slutar precis vid midjan, och det som behöver hållas fast är under...Lycka till vännen!
    Underkläder är så jobbigt att jaga....iallafall bh tycker jag....

Först o främst....gå till en riktig underklädes affär....(inte twillfit eller vad de heter) utan en RIKTIG underklädes affär som har en massa olika märken o modeller....du får personlig hjälp o behöver inte leta själv....bara beskriva vad du är ute efter så plockar de fram en massa olika!
    Dock kan det kosta en del....men det kan det vara värt! Man kan ju faktiskt använda underkläderna flera gånger!

Köp "wondertrosor" (kommer inte ihåg vad de heter) på Lindex! Kostar 199:-
    De är lite krångligare när man behöver ta sig i/ur dem men de håller in fint!
    Jag testköpte ett par som går högt upp...stannar under bhn...o den håller in o slankar av helt ok! Dock är den kanske inte rolig om man har korsettrygg osv på klänningen....då måste man nog ha en tärna som får följa med på toa o hjälpa till med klänningen!

Trosorna som man har under dagen behöver inte vara sexiga tycker jag.....bara bekväma! Tänker byta till sexigare när vi kommer till rummet! Känns fräschare osså!
  • ingenjörsbruden

Wingtear: fasen osså....jaha...då har jag inga bra förslag kvar.... Hoppas det löser sig...

Nu har mannen haft sin svensexa!!
    Han skulle köpa frallor på morgonen...men var SJUKT svår att få ur sängen....kände mig som "a pain in the as" när blev tvungen att vara lite känslokall o bara jaga upp honom!
    Helt otroligt att han inte märkte att jag var sjukt nervös....men det gick bra!

När vi väl kom till konditoriet för att köpa frallor så hoppade grabbarna fram.....dock inte så koordinerade...men m2b blev förvånad o def överraskad!
    Fick ont i magen o hjärtat när jag såg att han fick ångest/panik....han var helt slut o ville eg bara sova....

Så jag fick lugna ner mig med att julpynta i lgh!

M2b vann pisolskyttet o var tydligen så duktig så att skytteföreningen ville värva honom! *stolt*

Räkmackan var god.....men havsbadet var svinkallt!
    Där fick han bada i en "Borat-baddräkt"!! *asg* Den var tydligen helt ok fram men bak var den inte bekväm (mellan skinkorna) *asg*
    De anlände till en av grabbarnas hus där vi tjejer hade börjat med maten o glöggat lite.....där skulle m2b få tuttar i ansiktet av en strippa o lite lappdans av Lolita, a.k.a jag, *asg*!!
    Jag hann inte lägre än att tafsa/smeka honom på armar o bröst...tills han avslöjade mig! Han kände igen min ring "and the toutch" *hahahhahaa* Helt otroligt med tanke på hans promillenivå! Men han var gla o go o som vanligt alldeles underbar! Kan säga att jag fick ont i kroppen när de ledde in honom med förbundna ögon....såg hur packad han var....

Sen käkade vi trerätters tillsammans o hade jättetrevligt!
    M2b o en av polarna mannekängade i "Borat-baddräkten" till flickors stora förtjusning! *ASG* MIN ÄLSKLING HAR EN SJUKT SEXIG KROPP!! *stolt som f-n*

Nu ligger m2b i soffan o sover o är jättebakis!

• ingenjörsbruden

2e advent skrev 2008-11-30 15:45:14 följande:

Låter som han har haft en riktigt bra dag. Själv sitter jag och inser att så här dags nästa vecka är jag fru!!!! Känns helt sjukt. Jag har inte riktigt koll på när ni andra ska gifta sig, kan inte någon av er som är duktig på det här lägga in listan igen för nu är det ju verkligen nära för oss alla.
    Ja han är rätt nöjd! Speciellt nu...efter pizza o cocacola!

Kanon med listan!! *wiiiieee*
  • ingenjörsbruden

Alla goda ting är tre skrev 2008-11-30 22:36:39 följande:

mmm nu börjar det närma sig :)2e advent skrev 2008-11-30 15:48:17 följande:
    Du gifter ju dig i övermorgon!!! Först ut!
  • ingenjörsbruden

Grrrr... jag har lyckats slarva bort usb-minnet där ALL bröllopsplanering ligger sparad!!! Suck!

Back-upen på datorn där hemma är gammal.....så vigselprogrammet får jag göra om....men det är inte hela världen...men ändå!!!

Suck...får leta vidare där hemma ikväll!!

• ingenjörsbruden
    lillP skrev 2008-12-01 17:01:18 följande:
    Stackare! Hoppas du hinner hitta usb-minnet innan du har gjort om allt!
    Eg inte så farligt....mest vigselprogrammet som var klart o redo att printas....suck. Men det är ju inte så mkt jobb med att göra om vigselprogrammet....jag hittade en utskrift av en gammal version där vi inte ändrat den sista solosången....så det ska nog gå snabbt att göra om...men surt är det!

Frågade min sömmerska om hon kom ihåg om hon hade lånat mitt usb....hade ju sparat en o annan bild på klänningar...*hehehe*...men hon verkade inte komma ihåg det....hmmm jag kanske bara har drömt?!!?

Nåja...provade klänningen igår!! Så fin! Ser sjukt brun ut i den osså! Så det blir nog jättebra!

S S: Skönt att kunna bocka av underkläderna.....det är ju faktiskt rätt svårt o jobbigt att hitta bra underkläder!

Alla goda ting: *wiiiiie* sista dagen som fröken, i morgon är du fru!!!!! Klart att vi vill se foton!!! Lycka till i morgon!
  • ingenjörsbruden
    Wingtear skrev 2008-12-02 18:41:52 följande:
    Alla goda ting är tre skrev 2008-12-02 17:26:37 följande:
    De ville inte göra det alls, men sa att om jag verkligen ville så skulle de, men utan garantier. Jag sa aldrig att det gällde ett bröllop, det kändes onödigt när de sa att mitt hår måste växa några månader först... (bor i en litten skvallerhåla...)Tyvärr finns det bara två som gör det, och mitt hår blir varken längre eller tunnare för att jag går till den andra...Jag får gå till min vanliga frisör och dra det rött bara. Eller bleka det mer. (har utväxt på min nuvarande). Jag älskar att ha rött hår och hade så velat ha det på bröllopet, men har börjat tveka, kanske bättre att hålla sig någorlunda till sanningen (är vägdamms-färgad )
    Mee to road-dust....eller råttfärgad.....har färgat det ganska mörkt nu....mörkbrunt o det passar jättebra...ser faktiskt inte någon utväxt-kant ens o det är över två månad sen jag färgade!

Va tråkigt att de inte ville göra förlängning....så surt när det var en av få grejor som var verkligen viktiga för dig....
    Pluss ringen....Åhhh stackars dig!!!!!
    Skickar en bamsebamsekram!

Ååååh...Alla goda ting....det löser sig!!! Din dag kommer att vara helt underbar!!! Är mäkta imponerad...hade inte klarat av att inte ha HELT klart för mig vad jag skulle ha på fötterna, slöja eller inte, hur håret skulle se ut!! Måste nog inse att jag är lite av ett kontrollfreak!
  • ingenjörsbruden

Grattis, Alla goda ting är tre! Tur att du blev gift trots nervositeten!

SS: Låter som en perfekt möhippa!

Hallå.....om 2 veckor är jag FRU!!! Herregud!! Insåg igår att jag kan skriva önskar din fru på alla julklapparna till mannen!

Idag skickar vi ringarna på putsning plus att de ska fixa vigselringen med gravyr!
    Nu börjar jag bli nervös!!!

Träffade fotografen igår!! Känns jättebra!! Ska bli kul att se fotona sen!

Måste verkligen göra det sista på festprogrammen så att vi är klaara med allt sånt denna veckan.....

• ingenjörsbruden

Kvar:
    Sista provningen av klänningen, boleron o kappan, ska till skräddaren i morgon kväll...kl 21! Vad gör man inte?!

Festprogrammen, ska sitta länge med detta ikväll. Ska skriva lite kort om möhippa o svensexan, redigera text o granska.

Vigselprogrammen...får göra om då hela layouten försvann med usb-minnet...suck!.

Ska vaxas o få ansiktsmask i morgon.

Sen är det nagelförlängingen kvar.

Jo....en rätt irriterande punkt....vår solist....ung tjej på 17 år som läser på ett musikalprogram....hon hör inte av sig.....hon fick min mailadress i sept. i början på dec så skickade hon ett mail....o jag svarade direkt.....men jag har fortfarande inte fått något svarsmail från henne....är rätt sugen på att bara avboka....men samtidigt så vill jag gärna ha en solist....blir lite mer speciellt/romantiskt när folk får höra texterna på sångerna vi valt.....
    Vad tycker ni....ska jag försöka behålla lugnet till mitten av nästa vecka eller säga att vi inte vill ha någon solist redan nu?

• ingenjörsbruden

Hejhej!

Provningen gick jättebra! Upptäckte att jag hade en midja!
    Kjoldelen var klar o skulle bara pressas. överdelen var det lite jobb kvar....så den nålades in o testsnörades i ryggen....blir osså jättefint!

Boleron var nästan klar....skulle kantas med spets i urringningen sen var den osså klar!
    Kappan gör vi kortare än min första tanke....men det blir jättebra tror jag....bara den svarta sammeten inte flockar på klänningen.....får väl dammsuga den kvällen innan!

Alla goda ting: både fin OCH rolig film av vigseln! Varför hade du problem att stå rakt? "Hängde" du på ena benet eller?

gud....kyrkbiten känns lite luddig....är inte helt på det klara med vad som ska hända/sägas/göras....måste nog läsa in de papperna som vi gick igenom med prästen! M2b vill osså kolla....nu börjar vi bli nervösa!

Svar på tråden December brudar