• Wingtear

December brudar

Nog måste det väl vara fler än vi som gifter oss i december? Jag hoppas på mycket snö för egen del.
    Kan väll ha en liten lista oxå, de är ju populära

12-24 Wingtear

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 19:51
    OBS!!!
    De som inte har gjort det ännu:
    ANSÖK OM HINDERSPRÖVNING!!!

• Svar på tråden December brudar
  • S S

Panik!
    Bara 3 veckor kvar och jag hittar inga underkläder som fungerar.
    med stl 75 E eller 70 F finns det intre mycket att välja mellan.
    Har nog provat 10 korsetter och ett 20 tal BHs... Snart sätter jag mig bara och grinar.
    Ska ta en sväng på stan imorgon och se om de fått in något nytt.

• Wingtear

SS:
    Jag förstår din panik! Jag skulle så vilja ha korsett, men har inte enns kunnat hitta någon att prova (det de säljer på h&m o dyl räknas inte!) så jag gav upp Hoppas att magen inte behagar fladdra allt för mycket under den snäva klänningen Jag har iof inte krångligare storlek än 75/80 D men är istället begåvad med lååång torso, så alla "korsetter" slutar precis vid midjan, och det som behöver hållas fast är under...
    Lycka till vännen!

• ingenjörsbruden
    Wingtear skrev 2008-11-27 23:47:20 följande:
    SS:Jag förstår din panik! Jag skulle så vilja ha korsett, men har inte enns kunnat hitta någon att prova (det de säljer på h&m o dyl räknas inte!) så jag gav upp Hoppas att magen inte behagar fladdra allt för mycket under den snäva klänningen Jag har iof inte krångligare storlek än 75/80 D men är istället begåvad med lååång torso, så alla "korsetter" slutar precis vid midjan, och det som behöver hållas fast är under...Lycka till vännen!
    Underkläder är så jobbigt att jaga....iallafall bh tycker jag....

Först o främst....gå till en riktig underklädes affär....(inte twillfit eller vad de heter) utan en RIKTIG underklädes affär som har en massa olika märken o modeller....du får personlig hjälp o behöver inte leta själv....bara beskriva vad du är ute efter så plockar de fram en massa olika!
    Dock kan det kosta en del....men det kan det vara värt! Man kan ju faktiskt använda underkläderna flera gånger!

Köp "wondertrosor" (kommer inte ihåg vad de heter) på Lindex! Kostar 199:-
    De är lite krångligare när man behöver ta sig i/ur dem men de håller in fint!
    Jag testköpte ett par som går högt upp...stannar under bhn...o den håller in o slankar av helt ok! Dock är den kanske inte rolig om man har korsettrygg osv på klänningen....då måste man nog ha en tärna som får följa med på toa o hjälpa till med klänningen!

Trosorna som man har under dagen behöver inte vara sexiga tycker jag.....bara bekväma! Tänker byta till sexigare när vi kommer till rummet! Känns fräschare osså!
  • Wingtear

Mitt problem är att jag bor 4-5 timmar från närmaste Lindex ens... Jag skulle varit till Snöfrid Holgersson i stockholm, men när jag hittade butiken var det tyst, mörkt och stängt. Det kändes bittert, det var min enda lediga vardag innan bröllopet.

• Alla goda ting är tre

wingtear: attans :( De har inte öppet nån helg? Nu i jultider brukar ju öppettiderna ändras lite!

• ingenjörsbruden

Wingtear: fasen osså....jaha...då har jag inga bra förslag kvar.... Hoppas det löser sig...

Nu har mannen haft sin svensexa!!
    Han skulle köpa frallor på morgonen...men var SJUKT svår att få ur sängen....kände mig som "a pain in the as" när blev tvungen att vara lite känslokall o bara jaga upp honom!
    Helt otroligt att han inte märkte att jag var sjukt nervös....men det gick bra!

När vi väl kom till konditoriet för att köpa frallor så hoppade grabbarna fram.....dock inte så koordinerade...men m2b blev förvånad o def överraskad!
    Fick ont i magen o hjärtat när jag såg att han fick ångest/panik....han var helt slut o ville eg bara sova....

Så jag fick lugna ner mig med att julpynta i lgh!

M2b vann pisolskyttet o var tydligen så duktig så att skytteföreningen ville värva honom! *stolt*

Räkmackan var god.....men havsbadet var svinkallt!
    Där fick han bada i en "Borat-baddräkt"!! *asg* Den var tydligen helt ok fram men bak var den inte bekväm (mellan skinkorna) *asg*
    De anlände till en av grabbarnas hus där vi tjejer hade börjat med maten o glöggat lite.....där skulle m2b få tuttar i ansiktet av en strippa o lite lappdans av Lolita, a.k.a jag, *asg*!!
    Jag hann inte lägre än att tafsa/smeka honom på armar o bröst...tills han avslöjade mig! Han kände igen min ring "and the toutch" *hahahhahaa* Helt otroligt med tanke på hans promillenivå! Men han var gla o go o som vanligt alldeles underbar! Kan säga att jag fick ont i kroppen när de ledde in honom med förbundna ögon....såg hur packad han var....

Sen käkade vi trerätters tillsammans o hade jättetrevligt!
    M2b o en av polarna mannekängade i "Borat-baddräkten" till flickors stora förtjusning! *ASG* MIN ÄLSKLING HAR EN SJUKT SEXIG KROPP!! *stolt som f-n*

Nu ligger m2b i soffan o sover o är jättebakis!

• 2e advent

Låter som han har haft en riktigt bra dag. Själv sitter jag och inser att så här dags nästa vecka är jag fru!!!! Känns helt sjukt. Jag har inte riktigt koll på när ni andra ska gifta sig, kan inte någon av er som är duktig på det här lägga in listan igen för nu är det ju verkligen nära för oss alla.

• 2e advent

2008
    03/12 Alla goda ting är tre
    06/12 JPerlstam
    06/12 SidenRos
    06/12 2e advent
    20/12 s s
    21/12 Ingenjörsbruden
    24/12 Wingtear
    27/12 BlendaSigne
    27/12 lillP
    2009

Hittade listan själv och känner mig nu väldigt duktig ser att vi ju faktiskt är flera stycken på lördag och en redan på ondag.

• ingenjörsbruden

2e advent skrev 2008-11-30 15:45:14 följande:

Låter som han har haft en riktigt bra dag. Själv sitter jag och inser att så här dags nästa vecka är jag fru!!!! Känns helt sjukt. Jag har inte riktigt koll på när ni andra ska gifta sig, kan inte någon av er som är duktig på det här lägga in listan igen för nu är det ju verkligen nära för oss alla.
    Ja han är rätt nöjd! Speciellt nu...efter pizza o cocacola!

Kanon med listan!! *wiiiieee*
  • Alla goda ting är tre

mmm nu börjar det närma sig :)
    2e advent skrev 2008-11-30 15:48:17 följande:

200803/12 Alla goda ting är tre06/12 JPerlstam06/12 SidenRos06/12 2e advent20/12 s s21/12 Ingenjörsbruden24/12 Wingtear27/12 BlendaSigne27/12 lillP2009Hittade listan själv och känner mig nu väldigt duktig ser att vi ju faktiskt är flera stycken på lördag och en redan på ondag.
Svar på tråden December brudar