• Mrs CJ

Utsmyckning av bilen

Åhå, nu är det mindre än en månad kvar till den stora dagen . Har en liten fråga till er. Jag är inte av svenskt ursprung och där jag, eller rättare sagt mina föräldrar, kommer ifrån brukar bilen som brudparet transporteras i under bröllopsdagen smyckas. Min blivande är av svenskt ursprung men har no clue. Därför hoppas jag att ni andra blivande brudar kan hjälpa mig.

Hur brukar man smycka bilen? Förutom de "vanliga" saker som tomburkar och "Nygifta"-skylt. De bilar jag har sett har haft snygga band fram över bilen som möts i mitten av motorhuven med en liten blomgrupp. Detta har jag dock inte sett i Sverige.

Tar gärna emot alla möjliga tips och idéer. Tack!
    Ha det gott!

• Svar på tråden Utsmyckning av bilen
  • Lajsan

Den bilen vi åkte i mellan fotografering och kyrka så var den smyckad med ett blågult band som gick från varje framdörr och fram till huven där det även satt en flagga. Skriv i min gästbok om du vill se bild.

• Daa

Lajsan: det låter snyggt med flagga.
    TS: vet du vad ni ska ha för en bil? Kan tänka mig att det beror mycket på hur den ser ut. Vi åkte den (enligt min åsikt iaf ) coolaste bilen i stan, så den fick klara sig utan utsmyckning.

• Mrs CJ

Det kommer att vara en vit fin bil. Dock ingen veteranbil el liknande. Hm, många detaljer att tänka på... .

• Melis

Mrs CJ skrev 2008-09-17 11:20:21 följande:

Det kommer att vara en vit fin bil. Dock ingen veteranbil el liknande. Hm, många detaljer att tänka på... .
    Vi hade vårt bröllop utomlands och då hade vi en blomgrupp på bilden och lite band, jag skickar gärna bild.
  • Inanna

Det har inte varit så vanligt tror jag med blommsterprydda bilar. Men jag såg att det har kommit en typ av matta som man monterar på motorhuven och sen flätar in blommor och grönt i. Verkande rätt snyggt.

Svar på tråden Utsmyckning av bilen