• avil

Gifta Septemberbrudar snackar vidare..

ja,jag kommer väl hit efter två veckor!! far på måndag o blir fru......så efter det hälsar jag på er......

• avil

Ja,nu har jag varit gift 2 veckor o 2 dar...o än vet ingen!?
    Vi ska bjuda hem min familj på fredag o visa videon av vigseln,o min MANS familj på lördag o vosa de...o bjuda på tårta....
    O när jag beställde tårtorna så sa jag så klart mitt gamla namn?? Minns ju inte att jag har ett nytt?!

• avil

Ikväll,berättade vi för mina föräldrar o syskon att vi gift oss-vi visade bilder o videoinspelning från vigseln.
    De blev lite "chockade" ,men förvånade o glada.......syrran blev nästan lite "sur"! hehe---men det var i allmänhet bara kul...

• avil

lillsnufflan,dessvärre KAN jag ju inte det!! men om min man hittar tid så ska jag be honom göra det...Men det kan dock dröja är jag rädd...

• avil

Var o hur kollar man om efternamnet registrerats??

• avil

gottelina-haha jag kanske är "känslokall"? man så där känner inte jag alls??
    Allt är som vanligt,vardagen med alla bestyr o barnen som kräver sitt......Men visst är det kul att vara FRU! ,så klart.O häftigt att man äntligen har en MAN efter 12års förlovning...Hehe.
    Men så där att jag känner som du-nä.
    Ingen stor skillnad alls......

• avil

gottelina...nä precis.Sen har vi ju varit ihop så länge,o levt som "gifta" egentligen.Vafrit förlovade i 12år.Så vardagen ÄR liksom livet! Sen är man ju så klart GLAD! O alla pratar om det o grattulerar osv,så man blir påmind o uppmärksammad likom på ett kul vis-det hör ju inte till vardagen.

• avil

vi ska nog ha en fest nån gång vi med. Fast vi redan är gifta! Men ingen visste ju det eller fick närvara......så jag tror vi bjuder till fest m våra vänner ändå.
    MEN vi har ETT STORT! problem.
    Då måste våra barn ha barnvakt,o om vi nu ska bjuda min syster så behöver hon det med.O vi har bara EN-o det är mamma!!
    O hon kan inte ha alla 5 småbarn ,så det blir väl att vi bara kan bjuda vänner o inte direkt några syskon...För det blir ju knäppt att bjuda henne o veta att hon ej kan komma ändå-för om VI har bröllopsfest så bör ju VI få barnvakten.....
    Detta pga att att hon är separerad o inte har NÅN ,o vi har inte nån annan barnvakt heller.....
    känns lite svårt..

• avil

Nä,då skippar jag hellre festen,eller struntar i att bjuda syrran!! Har en lite "besvärlig" son så jag skulle ALDRIG lämna till "vem som helst"-student eller dyl.
    Men tack för tipset-bra för vissa-tex syrran kan tänka på det som har "enkla barn".. sen har jag rätt små barn,är lite väl att lämna allt ansvar,som det faktist är med flera små barn som busar o klättrar o de lätt ramlar o slår sig mm.
    Men ni vet ju inte hur gamla de är så klart ,så det är ju inte lätt för er...
    Blir nog enklast att strunta i kalas .

• avil

Däremot tog vi ju lite kort i cypern till ett album.......blev fint o vi är nöjda-MEN vi glömde totalt bort att ta ett snyggt kort på oss BAKIFRÅN? för jag tycker klänningen har så snygga sömmar o veck baktill?
    TROR ni man kan boka tid hos vår byafotograf o bara ta ett par/några-inte alls många foton på oss igen?
    Är det knasigt?
    VET inte om man bara kan ta ett fåtal eller om de har speciella antal man måste köpa-måste ringa o fråga!!

• avil

lanovia-ja,vi ses knappt alls som man o hustru .Han jobbar då jag är ledig o jag ska jobba i helgen då han är ledig. Skittrist!!
    Jag jobbar oftast till 12 på dagarna,o han börjar ca 13- o eftersom jag hämtar barnen på dagis så ses vi liksom bara i dörren då jag kommer hem o han far..så kommer han hem på natten vid 2tiden.
    så ser vårt liv ut. KUL? not.

• avil

haha...ja,det ÄR trist! O de dar vi båda är lediga så tar 3 barn sitt.Så VI,får liksom stå o vänta till vi blir pensionärer tror jag ,eller i alla fall till barnen vuxit upp o flyttar,om sådär...15år.
    Äsch,vi klarar oss,är väl inte så synd om oss,men tråkigt är det.Att inte nånsin ses knappt!

Svar på tråden Gifta Septemberbrudar snackar vidare..