• didis

Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?

Privattandläkare med eget ab.

Lön är alltid känsligt, det finns så mycket sýnpunkter om att det skulle vara dyrt hos tandläkaren. Min timtaxa är ungefär som en advokats men de behöver bara ett skrivbord, jag behöver massor med svindyra utrustningar och material + anställda.

Dessutom får jag inte dra momsen =(

• didis

Vård är momsbefriat, dvs jag varken lägger till eller får dra av moms.

Sebastiána skrev 2008-09-16 11:03:30 följande:
    Konstigt att du inte får dra av momsen. Trodde i min enfald att alla företag fick göra det.
  • didis

Grattis till ett bra jobbval! Var läser du någonstans?

Själv gick jag i Umeå, gick ut -98.

dimma skrev 2008-09-16 11:57:28 följande:
    Tandläkarstudent, ca 25 000 om året i studuebidrag + ev sommarjobbslön. Men bara i två år till!!
  • didis

En halv miljon var jag uppe i som mest, har börjat betala av den lite nu men det tar tid...

Styvt 3000/månad betalar vi tillbaka till CSN.

MulleNuh skrev 2008-09-17 16:36:53 följande:
    Jo så är det ju oftast! Min sambo tjänar lite drygt 34.000:- och han har ju en ganska saftig studieskuld..
  • didis
    erika26 skrev 2008-09-29 01:31:14 följande:
    att ni orkar! eat my ass!
    Jag antar att det syftar till en annan tråd med frågan varför man skall tala om hur mycket man tjänar.

Visst är det lite spännande att det är tabu att tala om pengar i Sverige? På tidigare arbtesplatser har folk diskuterat sitt sexliv oftare än vilken lön de har.

Hur många är öppna med vad ni tjänar bland arbetskollegor eller vänner?

Trots att jag är stolt över vad jag åstadkommit; utbildningar, eget företag etc etc berättar jag inte ens för kollegor hur mkt jag tjänar och aldrig att jag skulle säga något till mamma!
Svar på tråden Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?