• målerskan

    Eftersläpp???

    Vi ska gifta oss i rådhuset och sedan låta gästerna möta oss utanför och sen bär det iväg till festlokalen. Vi skulle vilja bjuda ALLa, men har så klart inte råd med det. Nu funderar vi på att bjuda de närmsta att vara med "från början" och sedan låta "alla andra" komma efter middagen och festa med oss. Vi vill inte ha något klassiskt, formellt bröllop utan mest få tillfälle att fira med de människor vi tycker om. Vi har prioriterat att ha liveband och det bli ju roligare ju fler man är. Lokalen tar typ 100 pers.

    Har någon gjort eller tänkt göra nåt liknande? Hur formulerar man sig i inbjudan? Har någon kanske blivit inbjuden på det viset nån gång? Skriv och hjälp oss!

  • Svar på tråden Eftersläpp???
  • F A M E

    Vi har ungefär samma tanke som ni.Fast alla ska vara med på vigseln & maten men de blir ett få utvalda till festen senare på kvällen.

    Vi blev själv bjudna på ett sådant bröllop för ett bra tag sedan. Dock så minns jag inte hur dom formulerade sig i inbjudan för de utvalda. Kände på engång WAOW så här ska vi också göra när vi ska gifta oss.

  • chamor

    Mina föräldrar och många i den kretsen gjorde så. Synd att man inte gör så längre...

  • 08 08 09

    Det är jättevanligt här i England att man gör så, eftersom vanligtvis är middagen den dyraste delen, så när vigsel och middag är avklarat får "the evening guests" komma. Det finns till och med speciella "evening invitations" endast till kvällen. Du kanske kan göra något liknande?

    Vanligtvis börjar engeska bröllop tidigare än svenska, så det kanske är lättare att göra så.. Annars kanske middagen inte är klar förrän sent...

    Det är oxå vanligt att man bjuder dem på nåt att äta - typ plock buffe som alla kan ta av..

  • strinpan

    Jag måste säga att det beror på hur man lägger upp det, jag tror inte man kan förvänta sig att folk som ska komma på eftersläpp kommer till kyrkan. Jag var på ett sådant bröllop vilket innebar att jag gick till kyrkan ( som jag tycker är hela grejen med ett bröllop) och sen fick vi gå hem i typ 4-5 timmar och sen komma på festen....inte så speciellt lyckat kan jag tycka att klä upp sig för kyrkan och sen vänta till festen börjar...då är det nästan bättre att ha vigsel och sen bara stor fest med snittar och champagne...då känner alla sig lika viktiga
    Bara min åsikt

  • Cltsp

    Vi har tänkt att gifta oss borgerligt i ett museum. Vi bjuder alla vi vill till vigsel och mingel med bubbel och snittar efteråt i en utställning på museet. Lite senare har vi middag och fest för bara de närmaste.

Svar på tråden Eftersläpp???