• målerskan

Norrtälje någon??

Någon annan från Norrtälje? Eller som ska gifta sig i Norrtälje? Vi gifter oss i Rådhuset den 6/6 2009 och ska ha ett riktigt party efteråt!

• Svar på tråden Norrtälje någon??
  • snaily

Vi gifter oss i Norrtälje den 11 oktober i år, hjälp vad snart!! Det blir Lohärads kyrka och sen fest på Granparken. Min sambo kommer därifrån men vi bor inte där längre så vi planerar på distans så att säga.

• målerskan

Jag e född och uppvuxen i Lohärad, å i kyrkan har jag blivit döpt och konfirmerad, sjungit, sommarjobbat, döpt min äldsta dotter,.... varför gifter ni er där?
    har jobbat på Granparken oxå, som frukostvärdinna. Har ni bokat hela stället? Med mat och allt? Vad går det på? Tror att Tony fortfarande e kock, så då blir det ju god mat!

• snaily

Va kul det där med Lohärad! Vi valde den kyrkan mest för att min sambos familj har hus i närheten där (landställe/pappans företag), annars hade kanske Norrtälje kyrka varit logisk men vi ville ha en mer ute på landet. Har bara besökt kyrkan en gång och det var nu i somras när vi träffade prästen, tyckte kyrkan var jättebra, liten och gullig. Ja vi har bokat hela Granparken, smidigt när vi bor långt bort och så kan alla långväga gäster övernatta där. De fixar det mesta, mat, dryck, dukning, personal osv. Det kommer gå på ca en tusenlapp per kuvert. Vi träffade kocken när vi var där men nu kommer jag inte ihåg vad han hette!
    Var ska ni ha er fest?

• målerskan

Vi ska ha vår fest på Spillersbodaterassen, en fd danslokal som ligger vid vattnet och hyrs ut till privata tillställningar. Var på 30-årsfest där i våras och vi fastnade för lokalen direkt, inte nåt stort och kalt rum utan olika nivåer, med plats för band och ett givet dansgolv!! Efter vigseln så åker vi två båt dit medan de andra får ta bilen. Så med vår lilla budget har vi prioriterat lokal och liveband, nu måste vi bara trolla med resten....

Svar på tråden Norrtälje någon??