• missMee

Bredd på ring??

Jag ska överraska min sambo med förlovning snart och har hittat ringarna för oss. Det är en slät modell i silver men jag undrar vilken bredd man ska ha för att det ska se bra ut? är det 4,5 mm eller 5mm som är bäst för att det inte ska se för stort ut?

• Svar på tråden Bredd på ring??
  • Tooticki

Det beror på vad ni har för fingrar och vad ringen har för profil.

I mitt galleri kan du se våra ringar, min man har 5 mm x 2 och jag har 6 + 2,5 mm.

• Novemberbröllop08

Beror på hur små fingrar man har. Min blivande kommer bara ha sin vigselring och den är på 6 mm vilket är lagom för honom.

• Paeonia

Beror som sagt på din sambos händer men en bred ring tycker jag kan se klen ut om den inte är tillräckligt tjock. Alltså tycker jag även tjockleken har betydelse.

Min man har endast vigselringen och den är 6 mm bred och 2 mm tjock, jättefin på honom

• missMee

Han har ganska grova fingrar och jag vet att han inte vill ha för bred ring. En 6 mm funderade jag på till honom. Jag själv har ganska smala fingrar så till mig funderade jag på 5 mm eller 4,5

• Tooticki

5 rep 4,5 mm kommer nog inte göra så stor skillnad. Är det kupade eller flacka ringar?

• Tooticki

Kupade ringar är bekvämare att bära och upplevs som smalare än flacka ringar.

Svar på tråden Bredd på ring??