Vi Augustibrudar - 09
AAaaahhhh Nu är datum bestämt...... :D
Här kan väl vi alla Augusti -09 brudar hänga, följa varandra i planering och nedräkning, Alltid skönt att ha ett bollplank.
Finns det fler därute? Vore trevligt att bli ett gäng.
AAaaahhhh Nu är datum bestämt...... :D
Här kan väl vi alla Augusti -09 brudar hänga, följa varandra i planering och nedräkning, Alltid skönt att ha ett bollplank.
Finns det fler därute? Vore trevligt att bli ett gäng.
Mm, februari blir säkert lagom. Jag tänkte börja leta och beställa efter nyår, nu har jag ändå inte tid.
Vi försöker verkligen göra alla riktiga måsten nu, som bokningar. Någon mer som känner sig stressad?
Jenny står brud 090801 skrev 2008-09-29 12:13:22 följande:
Jag var inne i en brud&fest butik och frågade hur långt innan jag behövde köpa klänningen då sa han att om jag hittar en klänning jag vill ha och behöver beställa min storlek så tar det ca 3-3 1/2 mån att få hem den sen kanske det behövs justeringar.. och det tar ca 3 veckor att sy upp eller in den. Han sa oxå att jag skall tänka på att det är ju skolbal i april-juni + att det är många som gifter sig under sommarn.
Hur länge har ni andra planerat? Ni verkar ha kommit så långt? Fler som gifter sig inom ett år från frieriet/förlovningen?
(Jag har också mkt att göra i skolan samt kommer att börja jobba inom en överskådlig framtid, önskar att vi hade hunnit längre...).
J D skrev 2008-09-29 17:59:02 följande:
Vi har planerat en del. Vill planera mer men tycker fortfarande att det känns ganska långt bort, vet liksom inte riktigt vad mer vi kan planera i nuläget.
Vi har bokat:
kyrka
präst
festlokal
fotograf
hår och smink
liveband till festen
tärna och bestman
färgtemat- rött, vitt och guld
Vi har pratat lite om vad vi ska ha för mat, men inte riktigt bestämt. Inbjudningskort skall jag göra i början av nästa år har jag tänkt.
VAd finns det mer jag kan planera redan nu?
Jenny står brud 090801 skrev 2008-09-29 21:42:16 följande:
Vi har planerat bröllop 29/8 09. Bara kyrka och lokal är bokad än. Har tyg till klänning. Men har inget färgtema än, är så svårt. Funderar på tegel/orange...