• HSN

Bröllop i Västindien

Jag och min sambo planerar att gifta oss utomlands i juni nästa år. Vi vill ha ett enkelt bröllop på en strand på någon exotiskt plats.

Viktigt för oss är att själva vigseln äger rum på stranden. Är det någon som har erfarenhet av detta och kan tipsa om något bra resmål?

• Svar på tråden Bröllop i Västindien
  • Sienna07

Hej!

Ååå vad härligt ni kommer få det!

Vi gifte oss i somras på St Lucia i västindien, helt underbart! Många västindier anser St Lucia vara den vackraste ön tack vare naturen och jag är beredd att hålla med!

Vi köpte en paketresa av Limetravel med bröllop och en vecka all inclusive på ett fint spa-hotell på St Lucia och sedan två veckor på Dominica där vi hade fixat eget boende. Limetravel och hotellet fixade med alla papper och sånt och det enda vi behövde göra var att beställa äktenskapscertifikat och personbevis från Skattemyndigheten och skicka till Limetravel tillsammans med kopior av våra pass så fixade de resten! Väldigt smidigt måste jag säga! När vi kom hem fick vi skicka in pappren vi fått med oss underskrivna från St Lucias myndigheter och nu är allt registrerat här :)

Vår ceremoni hölls i ett litet lusthus precis bredvid stranden och sedan fotade vi i trädgården och på stranden. Men vill man kan man få ceremonin på stranden.

Vi är supernöjda med vårt bröllop och hela resan och vi har fått fantastiska minnen för livet!
    Bilder och dagbok finns på vår hemsida:
    www.rossisresa.dinstudio.se

Fråga gärna mer om du undrar över något!
    Lycka till med era planer!

• HSN

Tack för ditt svar! Var inne och tittade på er hemsida, så fantastiskt vackert, åhh vad jag längtar!

• Sienna07

Tack! Ja det är ju så vackert där så man nästan inte tror att det är sant :)

Vad har ni för funderingar? Har ni tittat på några resmål? Åker ni med hela familjen eller bara ni två?

Vi var tio personer som åkte, några ifrån familjen och några nära vänner, och vi är så glada att vi kunde dela dagen med de som betyder så mycket för oss. Vi hade dock räknat med att få åka ensamma eftersom det är så pass dyrt, men tack vare att vi berättade för nära och kära långt i förväg hade de ju en chans att spara ihop pengar. Jättekul för oss!

• Alanya

Sienna07 - Jag har tittat på din hemsida och jag får säga att det ser helt fantastiskt ut. Vi är ute efter att göra något liknande och undrar hur ni gjorde med familj och vänner? Betalade ni för dem eller fick de köpa resa själva?

• Sienna07

Alanya:

Tack!
    Vi gjorde så att vi talade om för alla lååångt i förväg (nästan två år innan resan) att vi planerade att gifta oss utomlands så att de skulle ha en chans att spara ihop pengar om de ville följa med. Många kunde ju inte ändå, pga graviditeter, små barn, jobb osv men vi är så glada att så pass många kunde vara med.

Vi blev sammanlagt tio personer som åkte och de flesta bodde på samma hotell som oss men några bodde på enklare hotell i närheten. Det vi bjöd på var en hel dag på vårt all inclusive-hotell med all mat, dryck, underhållning etc. Vi träffades redan mitt på dagen och fick några timmar tillsammans innan ceremonin på eftermiddagen. Det var så lyckat!

Vad har ni tänkt er för resmål?
    Fråga gärna om du har fler funderingar!

Svar på tråden Bröllop i Västindien