• CeciliaA

Någon här som reser mycket till Madeira?

Hej kära medlemmar!

Vi planerar att göra en långresa till Madeira i vår, 2-3 veckor blir det. Funderar på om det är någon här som reser dit ofta eller vet någon som gör det?

Är ju lite annorlunda när man tänker sig att stanna länge till skillnad från en vecka då det är enkelt att boka en charterresa.

Har kollat genom solresor och 2 veckor med dem kostar ca 27000kr för oss, men vill som sagt gärna stanna 3 veckor men de verkar inte sälja längre resor.

Någon här som vet något smart sätt att boka på? Vet att man kan boka hotell och flyg separat men hittar inga speciellt bra sidor.

Alla tips är välkomna!

Låt oss diskutera Madeira, denna underbart vackra ö, helt enkelt!

Mvh Cecilia

• Svar på tråden Någon här som reser mycket till Madeira?
  • Det stora Blå

- " Låt oss diskutera Madeira, denna underbart vackra ö, helt enkelt! Mvh Cecilia " -

Jag kan inte "diskutera Madeira" (har aldrig varit där), däremot så vet jag att du kan få flygstolar ToR för 2 personer för ca 10.000 kr och hotell för 21 dagar för 2 personer för runt 10.000 kr, dvs summa 20.000 kr.

Flygstolar beställs antingen via charter (flexibel tid), eller via "vanliga" reguljära flygbolag, t ex Spanair.

Om ni gillar Portugal, har ni då inte lust att prova resmålet Azorerna?

• CeciliaA

Nej men de som har varit på Madeira kanske kan

Någon med erfarenheter?

• Aleta

Jag har varit där. Helt underbart!

Vi köpte flygresan själva på internet. Hotell bokade vi också själva. Vi reste runt och bodde på olika ställen.
    Dels en pousada som låg ganska högt upp inne i Funchal.
    Vi bodde även ett par nätter på Reids, riktig gammaldags brittisk lyx! Om man bor där hela tiden så blir man hämtad på flygplatsen av chaufför i uniform. www.reidspalace.com/web/omad/reids_palace.jsp
    Vi bodde även på pousada Pico do Arieiro (ganska enkelt ställe, men vacker soluppgång) uppe vid de högsta topparna och vandrade mellan dem.
    www.na.se/artikel.asp
    Sedan tog vi även in på ett hotell som låg vid en strand på en helt annan del av ön.
    Vi gick på madeiraprovning och vandrade mycket längs levadorna. Helt underbar ö!

• chamor

Vi ville SÅ gärna till azorerna. Kika på det Blev dock thailand för oss vet inte riktigt varför men det kändes inte riktigt rätt just när vi kollade på biljetter med azorerna men DIT ska vi Någon gång..

• pearlgirl

Jag har varit på Madeira en hel del gånger då jag har släkt där nere så jag kanske kan hjälpa dig lite.

Ibland har danska Spies, www.spies.dk charterresor i 3v till Madeira. Annars rekommenderar jag att flyga reguljärt. Antingen med det nationella TAP, www.tap.pt eller med Sterling, www.sterling.dk. Vi flyger ner till Madeira nu vid nyår med TAP och betalar ca 4000:-/pers för flygbiljetten. Sterling kan vara billigare om man inte åker över nån storhelg. Sterling flyger från Köpenhamn och TAP flyger från Köpenhamn och Stockholm.

Vad gäller boende kan man söka på lite olika sätt beroende på hur man vill bo.
    På denna sidan kan du söka efter olika hotell hoteis.hotelopia.pt/portugal/madeira/

På Madeiras turistbyrås hemsida finns också en bra sökfunktion på hotell med länkar vidare till hotellen:
    www.madeiraislands.travel/pls/madeira/wsmwalj0.pesquisa&p_sub=1&p_menu=Alojamento

Vill man bo "på landet" kan du söka på denna sidan
    www.madeirarural.com/tr/main.cfm

Vill ni bo lite lyxigare (och därmed även dyrare) så finns detta härliga hotell och spa, Choupana Hills
    www.choupanahills.com/pt/index.html

Hoppas jag varit till lite hjälp och att ni hittar nåt spännande! Är det något annat du undrar är det bara att hojta så kanske jag kan hjälpa till

Svar på tråden Någon här som reser mycket till Madeira?