Någon här som reser mycket till Madeira?
Jag har varit på Madeira en hel del gånger då jag har släkt där nere så jag kanske kan hjälpa dig lite.
Ibland har danska Spies, www.spies.dk charterresor i 3v till Madeira. Annars rekommenderar jag att flyga reguljärt. Antingen med det nationella TAP, www.tap.pt eller med Sterling, www.sterling.dk. Vi flyger ner till Madeira nu vid nyår med TAP och betalar ca 4000:-/pers för flygbiljetten. Sterling kan vara billigare om man inte åker över nån storhelg. Sterling flyger från Köpenhamn och TAP flyger från Köpenhamn och Stockholm.
Vad gäller boende kan man söka på lite olika sätt beroende på hur man vill bo.
På denna sidan kan du söka efter olika hotell hoteis.hotelopia.pt/portugal/madeira/
På Madeiras turistbyrås hemsida finns också en bra sökfunktion på hotell med länkar vidare till hotellen:
www.madeiraislands.travel/pls/madeira/wsmwalj0.pesquisa&p_sub=1&p_menu=Alojamento
Vill man bo "på landet" kan du söka på denna sidan
www.madeirarural.com/tr/main.cfm
Vill ni bo lite lyxigare (och därmed även dyrare) så finns detta härliga hotell och spa, Choupana Hills
www.choupanahills.com/pt/index.html
Hoppas jag varit till lite hjälp och att ni hittar nåt spännande! Är det något annat du undrar är det bara att hojta så kanske jag kan hjälpa till