För/nackdelar
Vad säger ni brudar/blivande brudar om att vara gravid när man gifter sig? För/nackdelar?
Vad säger ni brudar/blivande brudar om att vara gravid när man gifter sig? För/nackdelar?
Nackdelen är väl främst att utbudet för gravidklänningar är mindre. Och resten beror väl på HUR gravid man är, men det är ju bra om man orkar med en bröllopsresa efteråt, om det är vad man har tänkt sig.
Fördel... Jag vet faktiskt inte.. Möjligtvis att det kanske ser gulligt ut?? Jag vet en tjej som fick åka direkt från bröllopsfesten till BB.
Tycker gravida kvinnor är jättefina med sin mage! Nackdelar för mig kan t.ex. vara svullna fötter, må dåligt, ont i ryggen m.m. Men man kan även må fantastiskt bra! Återstå att se, inte sant..?
Det är ett vinterbröllop, så det är inte så jobbigt med värme/svullna fötter, och det är bara våra familjer så det är ju känt folk... Jag tror att det kan bli ett minne för livet, vi orkar inte vänta längre!! Vi har längtat like crazy fleraår efter ett barn..
Ja men isåfall, så... Lycka till!!
Hur är det att åka på bröllopsresa när man är gravid? Någon som har bra råd, eller ska man vänta?
Man får inte flyga efter en viss vecka (26 tror jag men är inte säker). Det plus att man ju ibland är väldigt trött i olika skeden av graviditeten.
Ja, man får väl planera lite som det kommer..
Nåt mer tips?
Jag skulle inte vilja vara gravid på min bröllopsdag. Vill ju skåla med min älskade i ett glas champagne =) bröllopsnatten finns ju till för övning ;)
Champagne smakar ju inte ens gott, varför krångla till det? Och ärligt talat, varför köpa grisen i säcken? Kan alla som är oskulder på bröllopsnatten räcka upp en hand? (Jättebra för de som vill det av olika skäl, men jag känner att man måste funka tillsammans på det planet med...)
Jag menar inte att man ska vara oskuld på bröllopsnatten. Visst är det upp till var och en, men jag tycker som du att man ska fungera på alla plan. Jag menar att man kan fixa bebis då isället för att vara gravid på sin bröllopsdag.
Då har du smakat på fel champagner =)
Ärligt talat finns det väl bara de negativa saker som man själv vill ska finnas...
Jag menar.. För min del (vilket jag nog kommer göra ändå, även om jag inte är gravid) är det lika gott att skåla i alkofri päroncider som i mousserande. Och det finns otroligt vackra mammaklänningar.. Och att man blir trött och så.. Jo, det är klart.. Men jag tror det är som för de som har tex en sjukdom. Man glömmer det nog lätt under sin lyckligaste dag i livet...
Att åka på resa när man är gravid.. hmm beror väl som sagt på hur långt gången man är.. Och hur tuff man är. .Vet inte men nu så här utan att jag har erfarenhet av det skulle jag nog gärna vara så att svensk sjukvård finns tillgänglig.. Men man kan ju tex åka på SPA eller nåt riktigt lyxigt hotell... Eller på en skidsemester..
Det jag egentligen ville ha sagt är att allt blir som man själv gör det!
Varför inte ha ett helt alkoholfritt bröllop och ha er graviditet lite som ett tema...!?
Ja, varför inte? Håller fullständigt med, varför göra det mer besvärligt och "leta" problem??
Det kommer bli bland våra lyckligaste dagar någonsin, det är vinter och vi ska äntligen bli ett gift par!
Tack så mycket för dina inlägg ElinPierre, jag blev riktigt upplyft!! Vi älskar skidsemestrar, vet ett perfekt hotell! Och sen vill man inte åka skidor av olika anledningar finns det 1000 andra saker att göra! Jag menar, vi är på ett fint hotell på vår smekmånad... You do the math...
Vad underbart allt ska bli!