• Hofsan

Mitt bröllop 30 augusti 2008

gusjma skrev 2008-09-21 13:42:53 följande:
    Nu är det gjort! Vårt bröllop ligger nu bakom oss. Och det är jädrigt skönt...När jag innan läste bröllopsberättelser var det oftast inte hur dagen gick till som var det man ville veta. Utan man ville ha lite tips, om något ångrades, måsten och no-no's. Ni får därför inte höra hur jag gick upp vid 7 för att åka till frisören... Men har ni några sådana frågor får ni självklart ställa dem! - Viktigast av allt: lyssna på det som sägs här på BT med måtta. Använd sunda förnuftet! Jag trodde verkligen under min första tid här att ALLA hade presenter till gästerna. Det har INTE alla, inte ens en majoritet. - Lägg ner tid och energi på det som du verkligen är intresserad av eller tycker är jätteviktigt. Vill du lägga massa timmar på att sy (eller för den delen knyta) stolsöverdrag till 75 stolar? Gästerna (ffa vid sittande middag) kommer ju sitta där och ingen, jag lovar, ser stolarna! Själv valde jag att göra mina egna buketter. Mamma tyckte jag var galen, men jag älskar blommor och nu i efterhand har jag erbjudit mig att göra alla mina kompisars brudbuketter! Dessutom: För samma pris som endel får 2 buketter fick jag 5 buketter i olika storlekar, en corsage, blommor till kyrkan och buffébordet och bordsdekorationer!- Lägg ner lite extra möda på att få till fyndiga gästpresentationer (om du gör det). Man märkte verkligen under middagen att de var konversationsstartare! Och då hade vi ändå ofta satt folk som kände varandra ihop!- Snåla inte på champagnen (eller mousserande). Man dricker inte det så ofta och ett bröllop är väl ett ypperligt tillfälla att få sricka champagne hela kvällen?! Våra servitriser fyllde på konstant under minglet och vi hade dessutom kvar de flaskor som blev över i den öpppna baren under kvällen. Toastmastern, som hållt sig ganska nykter under middagen, norpade en flaska rosa bubbel och njöt av att hans uppdrag var utfört (MASSA roliga bilder på en karl med rosa champagne )- Bjud de människor som du verkligen tycker om och som du VILL skall vara med och dela din dag. Skit i (förlåt mitt språk...) att bjuda kusinerna om de bara gör dig upprörd. Bjud dem som du vet kommer att förgylla din dag. Gästerna gör festen! Har man inte med glada och trevliga gäster är det strunt samma hur väl man planerat festen med levande band etc...- Och när du väl står där på den stora dagen: FÖRSÖK slappna av... Det hade jag jättesvårt för! Jag spanade in i matsalen och fick nästan lite småpanik när jag såg att de efter 30 min efter att vi kommit inte ens börjat servera förrätten. Men intala dig att det ionte är NÅGON annan än du som ser sådant. Försök, försök, försök slappna av!- Säg till alla runt omkring som hjälper till att på själva bröllopsdagen vill inte brudparet bli störda med NÅGOT! INga frågon, inget planerande, inget sådant! Stöter någon på ett problem på bröllopsdagen skall inte brudparet ens behöva veta att det varit ett problem, utan det skall bara lösas!- Dra inte ut på planerandet i flera år. Jag tyckte i alla fall att mina 8 månader var fullt tillräckliga. Sista veckan var jag så trött på att planera och skriva listor att jag bara ville sova tills det var lördag...Det känns som att det var en massa mer saker jag vill dela med mig av, men nu blev det så långt och jag kommer inte på mer... Det var en underbar dag. En riktig kärleksdag! Men, det ÄR skönt att ha det bakom sig. Och det skall bli underbart att få gå på alla kompisarnas bröllop utan att tänka och jämföra. Bara njuta av festerna.Det finns några få bilder i galleriet om någon är nyfiken!Kärleken är underbar!!!Maria
    Först o främst vill jag gratulera till ert bröllop!

Det e nog väldigt olika från person till person hur man "lägger upp" sitt bröllop och vad man tycker e viktigt.
    Själv började jag/vi spana efter grejor redan 2 år innan vårt bröllop och mycket handlar ju om ekonomin också. Vi behövde 2 år för att få ihopa pengarna. Och det var tur att vi bokade fotografen 1 år innan för han var redan fullbokad då utom 3 datum.
    Och själv lade jag ner mycket tid på dekorationer, stolar och allt vad det nu var för jag e en sådan person som gillar att hålla på med sånt och jag fick mycket kommentarer så visst lägger folk märke till det.
Svar på tråden Mitt bröllop 30 augusti 2008