• chamor

Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!

Ja.. Jag går upp tidigt och lägger mig därför också ganska tidigt.. När sedan gubben lägger sig så kan jag vända på mig och prata lite i sömnen. Och tydligen har helgens svampplockning satt sig på hjärnan för häromkvällen så frågade jag honom. "Fick de mycket svamp". Ja de fick mycket svamp skrattade han. Igår skulle han driva med mig när han la sig och frågade mig, ovetande och SOVANDE..

Henrik: "Har du plockat nå mer svamp?"
    Maria: "Ja magic mashrooms"...

Han skrattade gott och jag har något väldigt vagt difust minne av händelsen. Till saken hör att vi hade pratat om droger och just då drogen magic mashroom på jobbet samma dag annars hade jag nog inte vetat vad det var för nåt.. Skrattade så jag grät när han berättade nu..

• chamor

anne på grönkulla skrev 2008-10-08 06:52:30 följande:

Vad har ni för bank? Är ni nöjda? Jag är just nu superarg på Nordea som jag hittills använt för en hel del (vi har Skandiabanken också) - vilka alternativ finns och är de bättre?
    Har haft nordea och handelsbanken men inte varit nöjd. Nordeas personal här är SÅÅÅÅÅ fruktansvärt inkompetent! Haft swedbank i typ ett halvår nu och hittills nöjd. Gubben har alltid haft dem och har inget att klaga på.
  • chamor
    viktualia skrev 2008-10-08 20:46:11 följande:
    Jag har haft Swedbank och Länsförsäkringar. Maken hade Skandiabanken. Numera har vi Handelsbanken.Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ irriterad över Handelsbankens USLA internetbank. Där är Swedbank och framförallt Skandiabanken otroligt mycket smidigare.
    Ja handelsbankens internettjänst SUGER. Det enda som funkade för mig var att sitta vid MIN data.. Usch. Med svedbank kan jag göra överföringar mellan mina egna konton från vilken data som helst i världen... När man reser mycket är det guld värt. Man vill ju inte ha för mycket pengar på kortet om nåt skulle hända..
  • chamor

Gjorde nåt kul igår natt.. Lägger mig alltid nån timme innan gubben och när han lägger sig brukar ja kunna mumla ohc göra lite mer eller mindre tokiga saker. Igår vände jag på mig och greppade tag i hans nacke och sa "ja den här har de ju gjort bra" och vände mig sedan tillbaka om :P

• chamor

Hehe.. Nja ja vet inte Har pratat väldigt mycket lustigt på slutet.. För någon vecka sen så frågade jag nåt om de har plockat mera svamp, om de ska baka nåt mer än tårta et.c. Men detta var första gången jag blev "fysisk". Ang svampen så frågade han tillbaka natten efter (i vaket tillstånd) om jag plockat mer svamp varpå jag svarade "mmm magic mushrooms" (visste inte vad det var förrän tidigare samma dag då vi pratat om det på lunchen )

• chamor

Haha.. Ja de är lite roligt med nattprateri

• chamor
    MuffinsTönt skrev 2008-10-22 20:11:59 följande:
    Gissa vad?! Jag var på statsmissionens lilla snack om deras verksamhet och volontär. Har gått och grubblat på det där med volontär sedan länge. Det här är kanske chansen... Jag är lite blyg och icke-initiativ av mig pga olika saker sena liten. Nu känner jag att jag måste jobba på det och komma över det. Är det nån här som har lite erfarenhet av volontär?
    Jag var praktikant för sida 6 månader i Kenya.. Jobbade på en dataskola, med fadderbarnsuppföljningsarbete m.m. Även lite på ett barnhem
  • chamor
    Zozo skrev 2008-10-29 10:25:55 följande:
    Grattis nagot i efterskott Vickan.. Tänk, den 8e nov firar maken och jag 15 ar tillsammans.. Känner mig plötsligt gammal
    Wow!
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!