Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!

Är det möjligt att frakta hem den sen om du skulle få för dig att flytta hem?

Jag är generellt sett feg för att köra bil utomlands, och då särskilt i storstäder, så jag tycker att du är sk*itcool som inte bara kör bil utan dessutom köper en sprillans ny egen, anne!

• Telemarkgrrl

Ditt lyllos! Jag är feg för mycket och jag har världens sämsta pokeransikte så jag är helt värdelös på att dölja det också.

• Telemarkgrrl

Jag var precis tvärtom, jag var superkaxig som barn och vågade vad som helst men sen hände nåt tyvärr och jag blev jättefeg.

• Telemarkgrrl

Aha, ja det har jag ju ätit!

Vickis, du som kan det här med mat. Har du något bra tips på en vegetarisk middag? Vi kommer att få besök av ett gäng vegetarianer i helgen och det står helt still i huvudet.

• Telemarkgrrl

Åh, du är en pärla!

Det låter ju jättegott alltihop! Särskilt den där kantarellförrätten, mmmmm.

• Telemarkgrrl

Klart att du inte kan börja städa innan du har menyn spikad.

• Telemarkgrrl

Vickan, den där rotfruktspajen blev grymt god men fy f*n vad det var jobbigt att finahacka alla rotfrukterna. Jag kommer aldrig att göra om den.

Sen gjorde jag Nennes fontänorgasmchokladkaka till dessert och OMG vad det blev mycket chokladkaka. Vi har ätit så det kommer chokladkaka ur öronen i dagarna tre.

• Telemarkgrrl

Nenne, men du vet väl att man kan använda Google för att söka på BT, det funkar kalas!

• Telemarkgrrl

anne, då får du se till att ha många kollegor på jobbet för det är inte klokt vad det blir chokladkaka. Vi var sju på middag som åt den, sen åt maken och jag dagen efter och på måndagen hade både han och jag med oss till våra respektive jobb. På makens jobb hade dom fått chokladkaka både på för- och eftermiddagen. Den där chokladkakan var som Jesu bröd som räckte till femtusen man och ändå blev över.

• Telemarkgrrl

anne, ja fast det beror ju förstås på hur mycket chokladkaka du vill äta själv.

• Telemarkgrrl

Nenne, alla var lyriska över kakan, det var nog bara mängden choklad som gjorde att dom inte orkade ta fler gånger.

• Telemarkgrrl

Muffins, om du vill ha en organisation som är icke-religiös kan du titta på IM (Individuell Människohjälp), där är jag medlem just pga det.

• Telemarkgrrl

Muffins, jag är bara medlem, inte volontär. Jag skänker pengar varje månad till tibetanska pensionärer i Indien och Nepal. Dom flydde undan den kinesiska ockupationen på 50-talet och har sedan dess jobbat hård i Indien och Nepal men får ingen pension eftersom dom är statslösa. Dom kan inte heller återvända till Tibet. Med IMs hjälp får många av dom bo på ålderdomshem, dom får mat och mediciner och slipper arbeta. (Måste ju passa på att göra lite reklam för IMs arbete här. )

Så, nenne, jag är väldigt svag för små krumryggade och skumögda gubbar och gummor men jag kan inte heller skryta med något större engagmang än det monetära stödet.

• Telemarkgrrl

Ha, vad lustigt, det blir boeuf bourguignon här också.

• Telemarkgrrl

Muffins, har du något tips på var jag kan hitta en cheong-sam i Göteborg?

• Telemarkgrrl

Ja, vad är det där för ett rikspucko?!

• Telemarkgrrl

Jag har också maken på min vänstra sida (om jag ligger på rygg) här hemma. På andra ställen än hemmet är det lite olika. Jag tror att jag alltid väljer att sova närmast dörren även om jag inte riktigt kan säga varför.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!