• EmmaochMagnus

BEROENDE!

Men shit! Jag kommer på mig själv att sitta framför burken flera timmar per dag och kolla grejer till bröllopet. Jag är fan helt beroende! :S

Nej ta mej tusan nu MÅSTE jag gå och diska.

Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden BEROENDE!
  • FrökenHoppsan
    Linn74 skrev 2008-09-22 11:15:22 följande:
    Haha, jag skulle kunnat skriva det själv.Är rädd att sjunka ner i världens depression efter bröllopet. Vad ska man ta sig till då??!
    Måste säga att det inte var lätt att återgå till ngot normalt liv efter allt bröllopsplanerande! Se bara på mig, snart 2 månader efter bröllopet å här sitter jag fortfarande som fastklistrad!
  • Soon and very soon

ojoj! exakt! rädd för depp jag med o älskar att prata bröllop tar varje chans jag får, eller kolla saker till det! går in här varje liten rast jag har på jobbet!

• Navigo1

Men var är alla brudgummar, är det bara brudar som blir beroende? Själv sitter jag som klistrad och vill diskutera massa saker med min M2B, men tror ni han är det minsta intresserad av vad ni andra tycker och tänker här? Hur har ni det hemma?

• soffan81

Min m2b tycker att jag är helt hysterisk och tycker att allt kommer att ordna sig så hade han fått bestämma så hade vi bokat allt dagen innan..;)

Navigo1 skrev 2008-09-22 18:35:54 följande:
    Men var är alla brudgummar, är det bara brudar som blir beroende? Själv sitter jag som klistrad och vill diskutera massa saker med min M2B, men tror ni han är det minsta intresserad av vad ni andra tycker och tänker här? Hur har ni det hemma?
  • agtiwi

soffan81: Här är det precis likadant! Många ggr när min m2b och jag ska göra något så har det bara blivit pannkaka då han inte är mycket för att planera. Sa till honom i går att denna gång vägrar jag stå och se dum ut pga att han ska planera allt dagen innan..

• MissMijah

Jag tror jag ska tvinga min sambo att bli medlem här också så jags lipper känna mig bröllops narko ensam

• Linn74

Haha, ja ungefär så kommer det väl bli. Långsam nedtrappning...
    Jag funderar på om man kan övertala en väninna att gifta sig, så man får ta över deras planering fullständigt...

FrökenHoppsan skrev 2008-09-22 17:48:04 följande:
    Måste säga att det inte var lätt att återgå till ngot normalt liv efter allt bröllopsplanerande! Se bara på mig, snart 2 månader efter bröllopet å här sitter jag fortfarande som fastklistrad!
  • Moninan

Bt har blivit den plats där jag är varje dag. Alla andra i min omgivning är ganska trötta på mitt bröllopsplanerande. Men är totalberoende av bröllopet! Men har så roligt åt all planering.

• anirac1

känner igen mig - och efter bröllopet kan man ge andra tips och sedan finns ju en hel del arbete med tackkort och annat pyssel efteråt...

Linn74 skrev 2008-09-22 11:15:22 följande:
    Haha, jag skulle kunnat skriva det själv.Är rädd att sjunka ner i världens depression efter bröllopet. Vad ska man ta sig till då??!
  • missGill

Haha.. vad skönt att hitta fler BT-missbrukare!
    :)

• GoS09

Känner sååå igen mig! Min m2b tycker jag är för engagerad, men va ha jag gjort då.. e ju mest bara på BT, haha... Kollade iofs alternativ till bröllopsresor ett par timmar igår.. ända gången jag titta på resor. Jo är nog sant det han säger till viss del.. men skulle han va mer engagerad så kanske jag inte skulle sitta här så mkt, eller...? Haha.. Nä, jag önskar nog att han skulle sitta mer här så han fattar vad jag menar och tycker.. alla traditioner, seder, symbolik etc.. och inte svara "Det spelar ingen roll". Känner ni igen er? :D

• Heloise

Dessutom så balanserar mitt beroende min m2b's Warhammer beroende, seriöst data spel måste vara det värsta be;roende som finns Jag som vill prata klänningar och sånt allt han vill prata om är att hans Orc eller vad fan det nu är har fått en ny level 20 hjälm, jag menar hur kan det ens vara i närheten av bröllopsklänningar och vilka färger det ska vara på banden runt inbjudningarna? ;-p

• MissMijah

Men det är ju lite av alla tjejers högsta dröm, att få planera sitt egna bröllop.
    Det göt man ju så mkt och ofta man bara kan. Jag tror att det är något som killar aldrig kan förstå.

• Linn74

Nej, tror sjutton det, man får ju planera sin alldeles egna dag som prinsessa!! En typisk tjej-grej.

MissMijah skrev 2008-09-24 10:07:01 följande:
    Men det är ju lite av alla tjejers högsta dröm, att få planera sitt egna bröllop.Det göt man ju så mkt och ofta man bara kan. Jag tror att det är något som killar aldrig kan förstå.
  • Mia1972

Här är en till som börjar bli beroenda av bt

Min sammbo gav mig namnet BRIDZILLA igår när jag började prata bröllop igen. Men jag talade då om för honom att det är bara att gilla läget för detta är något jag längtat efter i mååååånga år så han kommer inte kunna stoppa mig.

• Silla69

Min M2b frågade häromdagen om vi inte kunnde gifta oss redan nu så han kunnde få tillbka mig. Tycker jag är helt inne i datorn och bröllopstorget.

• Moninan

Igår var jag utan bröllopstorget en hel dag! När jag skulle gå och lägga mig så tog det lång tid att somna. Ville upp och titta bara lite på bt. Herregud jag har verkligen seriösa problem. Är helt beroende av bt! Hahha jag får skämas!

• passionsblomman

Om man inte ens har närliggande eget bröllop på gång, utan faktiskt mest arbetar med detta med bröllop...
    ....vad ska man då ursäkta sig med inför sambon, när han undrar vad tusan jag gör vid datorn hela tiden?
    Jag säger att jag träffar så många roliga och intressanta att prata med

...han har inte frågat än, men han skulle ju kunna ta det som att han INTE är rolig och intressant...

Moninan: Jag erkänner-jag får också skämmas

Svar på tråden BEROENDE!