Hur gammal var du när ni fick ert första barn?
Jag fyllde 30 strax innan han föddes, nu är han snart 8, dvs jag 38 och det har varit tvärdött rentutsagt, fast vi kollat ägglossningar (eller,JAG har kollat...kissandet på stickor intresserar mannen i mitt liv halvmycket..)i ett per år nu. Jag vill nog egentligen inte riktigt erkänna HUR gärna jag skulle vilja ha ett barn till, för då känns det som att jag riskerar att slå knut på mig med alla känslor.
Har flera nära vänner som valt själva att inte sätta barn till världen förresten, så det tycker jag inte alls är konstigt om man inte vill.
Man kan ju undra ibland i vårt samhälle, där vi vant oss mer och mer vid att kunna styra våra liv så himla mycket, om vi missar nåt här. Våra kroppar har liksom inte riktigt hängt med i att vi tänker BÖRJA föda våra barn i samma tid som kroppen själv trappa ner...
Man kan ju liksom inte bara stampa med foten i golvet "men jag vill, jag vill jag vill!!!"
Jag väntar föressten nu i helgen på att se om det blev nå´t den här gången eller om det ska fram nya kisstest om ett par veckor.