• 090208

Icke planerad graviditet!

Ok, enligt alla erfarenheter man fatt tagit del av sa ar detta min slutsats:

Om du valjer att INTE behalla barnet kommer du KANSKE angra det,

men om du behaller barnet sa kommer du ALDRIG angra det.

Alder kommer inifran. Kanner du att du vill gora sa mycket och ar ledsen for att bebisen kommer gora sa du gar ge upp drommar, eller ar du glad och kanner att du ar glad hemma, men familj och vanner..? Alder spelar ingen roll, det ar upp till dig hur gammal du vill vara!

Lycka till hur du an gor. Men jag tycker du ska behalla bebisen, det kommer du garanterat inte angra.

• 090208

BRA tips tycker jag! Sana grejer och erfarenheter har du nytta av. Slappna av bara.
    Soon and very soon skrev 2008-09-22 18:02:31 följande:

tänk på att bäbisar inte rör sig så det är inga problem att bo litet fram till ett års ålder ungefär.(vi fick panik o flyttade när jag vart gravid till större men sämre.) helt onödigt!
  • 090208

Lang historia...

Min syrra har 2 dottrar. Nar hon blev med barn for ett antal ar sen hade hon 2 alternativ:
    - Pappan ville inte ha barnet och sa att han inte langre ville leva familjeliv. Alltsa leva ensam med 3 barn.
    - Eller leva ensam med 2... For hon lamnade honom saklart, dom hade anda haft det jobbigt ett bra tag.

Hon fick lgh, sjalvklart arbetslos, men borjade plugga. Dag och natt. Eftersom hon pluggade heltid fick barnen vara pa dagis heltid. Nu ar hon den enda pa var ort med den utbildningen, och gick ut med bast betyg i klassen. Hon ar ingen plugg-tjej MEN sa att hon maste gora det for barnens skull.

Sen blev hon gravid igen... Hon hade 1 ar kvar pa sin utbildning. Det var en olycka (hatar egentligen att kalla det sa...), hennes lover hade faktiskt flyttat pa hennes spiral... Helt sjukt. Hon var i fjarde manaden nar hon insag. Sag ryggraden etc pa ultraljudet. Fick intyg fran lakaren sa hon fick gora abort. Hon fick ta en tablett mer an normalt, dom hade blod forberett for henne om hon skulle forlora for mycket.

Jag tog det valdigt hart... :'-( Jag sa att jag skulle stalla in min London-flytt och hjalpa henne, men jag ar inte samma som en partner direkt.
    Hon sa att hon valde abort for dom barnen hon redan hade. Hon ville kunna finnas for dom.

Jag grat och grat och vill varken forlata eller klandra henne. Vet inte om det var ratt eller fel.

Svar på tråden Icke planerad graviditet!