• Hammerman

Icke planerad graviditet!

Jag vill gärna hänvisa till den där gamla klyschan om att man aldrig kan vara helt beredd på att skaffa barn, alla måste liksom växa med uppgiften.

Vet flera studenter som skaffat barn, så det är absolut inte omöjligt att studera som förälder. Helt förutfattat antar jag att det kan gå superbt bra i alla fall fram tills dess att dom får fötterna under sig. Men du har ju en kille som hjälper dig också!

Vad gäller din ålder så är det ju bättre att yngla av sig när man är ung och orkar med dom. Skulle helst få det gjort innan 30, då har man ju kvar massor av livet när dom flyttar ut sen.

Mitt råd är alltså att köra hårt med barnalstrandet, men jag är partisk, barnkär som jag är.

• Hammerman

En abort kan sägas vara en permanent lösning på något som har alla möjligheter att bli allt annat än ett problem.

• Hammerman

Heloise skrev 2008-09-22 22:18:54 följande:

Ja naturligtvis men sedan kanske man inte ska dömma innan man varit där själv?
    Förklara gärna för mig på var jag uttalat mig fördömmande.
  • Hammerman

Wow, använde jag verkligen ett ord på ett sätt som inte föreskrivs av Bonnier Lexikon! Vad blir det härnäst, sätter jag en punkt där det borde vara ett komma? Intrigen tätnar...

I övrigt så erkänner jag mig skyldig på samtliga åtalspunkter. Jag gjorde ett omdöme. Äger man minsta tillstymmelse till intellektuell integritet och självbevarelsedrift brukar man göra det i mänsklig interaktion, och det ska inte vara några som helst problem såvida man gör det inom ramarna för vad som anses artigt och respektfullt. Försökte jag sätta dit någon? Nej, det gjorde jag inte. Vad som utlöste detta hårklyveri övergår faktiskt mitt förstånd.

Förstår för övrigt inte varför du fortsätter med det här i den här tråden nu när vi ändå börjat diskutera via gästboken? Och nej, kommentera inte det i denna tråd, gå på mig via nämnda gästbok istället.

TS, hoppas att det löser sig till det bästa, allmänt forumkäbbel till trots. Det är antagligen förmätet av mig, men försök på något sätt lugna ner dig och få ordning på förvirringen så att du inte fattar ett förhastat beslut, vad än beslutet i slutändan blir!

Svar på tråden Icke planerad graviditet!